Re: Projekt ogrodu

Data: 2004-06-03 22:47:51
Temat: Re: Projekt ogrodu
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

"pak" <p...@o...pl> wrote in message
news:0b00.00000d92.40bfa093@newsgate.onet.pl...

> oczywiscie, najlepiej wszystko robic samemu: zaprojektować ogród, zebrac
> nasionka i wyhodować z nich drzewa, pojechać do kamieniołomu i nałupać
> kamieni, scyzorykiem przygotować troche kory do ściółkowania, nawet nasiona
> trawy można gdzieś na upartego zebrać samemu - wysiać i zrobic ładny trawnik,
> wieczorami w garażu można złożyć z czegoś kosiarkę ...:-)
> p.s na wiosnę należy pamiętać o nawozach ! (tylko naturalne oczywiście)

Rozumiem, ze to ma byc gleboka ironia. A naprawde oczywiscie trzeba zachowac
umiar. Troche tak, troche inaczej. Zaprojektowac ogrod mozna samemu. Zwlaszcza,
ze moim zdaniem jest bledem "robienie" calego ogrodu od razu. Duzym bledem.
to trzeba robic latami, zmieniajac rozne szczegoly, a moze nawet i cala koncepcje
w miare uplywu czasu.

Zebranie nasion i wyhodowanie z nich drzew to wyjatkowo dobra idea. Ja na przyklad
mam w ten sposob juz calkiem duze katalpy. Podobnie, trzeba koszac trawnik dokladnie
patrzec co tam rosnie i nie kosic siewek drzew, ktore moga sie dobrze wkomponowac
w calosc. Nasiona trawy powstana same, gdu powstrzymamy sie na kilka tygodni od
koszenia trawnika. Kompost mozna robic samemu.

A oczywiscie kamienie, kore i kosiarke trzeba kupic (wychodzi na to, ze kupujemy
rzeczy na k :-) ).

Pozdrowienia,
Michal

--