Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV

111. Data: 2016-04-18 18:43:01

Temat: Re: Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie mój NFZ-owy lekarz z własnej inicjatywy
>zlecił badanie poziomu fosforu i wapnia. Może poproszę też o wit. D3 przy
>okazji. Albo sobie dopłacę przy najbliższym kłuciu.

To nie takie proste.
Witaminy D nie badają. Badają dwa jej metabolity.
Jeden metabolit ma czas rozkładu kilka godzin, drugi kilka tygodni.
Należy zbadać jeden z nih ale nie pamiętam ktury.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

112. Data: 2016-04-18 18:43:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-04-18 18:40, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Ale jesteś odważna. Myślisz, że medycy nie mają profitu z zapisywania ci
> witaminki takiej i siakiej?

Dostają długopis i zegar na ścianę.

Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

113. Data: 2016-04-18 18:46:15

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostają długopis i zegar na ścianę.

Także dobre słowo i zaproszenie na konferencję oczywiście promującą te
witaminki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

114. Data: 2016-04-18 18:59:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan szczepan bialek napisał:

> Rusz glowa. Maslo (bez przymiotnika) jest po wyjeciu z lodowki
> twarde jak kamien.
> W PRL lodowki pojawily sie pozno. Jak nie mozna bylo posmarowac
> kromki maslem z lodowki to radzono sobie na dwa sposoby.
> Albo nie trzymano w lodowce albo kroilo sie maslo na plasterki
> jak zolty ser.
>
> Swiatowcy od razu wytykali ze na zachodzie maslo sie smaruje ze hej.
> Nasz rzad wyjasnial ze Polska Norma nie pozwala na dodawanie oleju.

Co zatem lepsze jest dla zdrowotności -- masło z dodanym przymitnikiem,
czy z dodanym olejem?

--
Jarek

115. Data: 2016-04-18 19:30:16

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Swiatowcy od razu wytykali ze na zachodzie maslo sie smaruje ze hej.
Nasz rzad wyjasnial ze Polska Norma nie pozwala na dodawanie oleju.
Ale PRL-u juz nie ma ani Polskich Norm.

A jak chodzi o nazwy z przymiotnikiem to skrajnymi przykladami jest maslo
roslinne (100% oleju) i polendwica bosmanska (100% dorsza).

A %-ty to wdzieczny temat do naduzyc. Wystarczy pominac co jest baza.
Byly zarty o zawartosci cukru w cukrze. Zawartosc jakiegos tluszczu w
tluszczu to nie zart.
Jezeli maslo przymiotnikowe jest miekkie w chlodziarce to jest pewne ze jest
z olejem.
S*

116. Data: 2016-04-18 19:45:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.04.2016 o 18:40, Stokrotka pisze:

> Ale jesteś odważna. Myślisz, że medycy nie mają profitu z zapisywania
> ci witaminki takiej i siakiej?

Jak na razie mam wrażenie, że kto inny ma tu z tego profity...

Ewa

117. Data: 2016-04-18 19:49:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fluktuacji grubości powłoki ozonowej -- "dziura ozonowa" nie tyle
> zwiększa poziom UV, co przesuwa charakterystykę spektralną, zwiększa
> się udział UVB w widmie. To tlen jest czynnikiem pochłaniającym UVB.
> Z tym że trójatomowy ozon jest o wiele bardziej skuteczny od dwuatomowego,
> którym oddychamy. Ozonu jest (parcjalnie) poniżej trzech milimetrów
> w słupie powietrza nad głową, a tlenu ponad półtora kilometra. Ten
> pierwszy sam zmienia się pod wpływem różnych czynników. Żeby zmieni
> ten drugi, musimy wejść na wysoką górę albo pojechać nad Morze Martwe.

Strasznie to wszystko skomplikowane...
Na szczęście nie mam oporów przed stosowaniem filtrów, a wręcz
przeciwnie - bardzo mi to odpowiada, bo wszelkie kremy z filtrem są
zwykle przy okazji nawilżające.

Ewa

118. Data: 2016-04-18 20:52:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2016 09:57:54 +0200, FEniks napisał(a):

> Mnie mój NFZ-owy lekarz z własnej inicjatywy zlecił badanie poziomu
> fosforu i wapnia.

Jasnejasne. Myślał i myślał o Tobie gorąco - wezwał Cię i Ci zlecił. Tak
bez powodu poszłaś na wizytę 3->

119. Data: 2016-04-18 20:53:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2016 10:16:07 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> akim "czymś podobnym" może być pasta do zębów.

I cement ora zbłoto.

OMG, znowu te "mondrości" Jaro...

120. Data: 2016-04-18 20:58:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2016 10:18:15 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> próbki zbadać łatwo,
> a konsekwencje wykrycia szwindla bolesne.

Jasne. Może gdybym nie pamiętała, jaką WŁAŚCIWĄ konsystencję ma PRAWDZIWE
masło, to może bym w to uwierzyła. Tymczasem wiele produktów o tej nazwie
ma konsystencję w skali od skały do lepkiego budyniu. Rozpiętość
konsystencji to wielka, podczas gdy MASŁO-MASŁO, niezaleznie od producenta,
powinno mieć tylko i wyłącznie jedną-jedyną właściwą. Tymczasem absolutnie
nie jest nią żadna z tych pomiędzy skałą a kupą. Pytanie - DLACZEGO?

Chałwa - zrób to sam
Oliwa z dodatkami
Wielkanocne reminiscencje :-)
Punjana - moja ostatnia herbaciana miłość :-)
Re: Chleb upieczony w garnku