ciastko amerykan

1. Data: 2016-04-17 00:01:12

Temat: ciastko amerykan
Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciastko pieczone na amoniaku zamiast proszku,
przypominające wielki biszkopt, posmarowany lukrem po płaskiej stronie.
Skąd się wzięła ta nazwa? W Ameryce jedzą takie coś?

2. Data: 2016-04-17 02:54:55

Temat: Re: ciastko amerykan
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Apr 2016 00:01:12 +0200, raczek napisał(a):

> Ciastko pieczone na amoniaku zamiast proszku,
> przypominające wielki biszkopt, posmarowany lukrem po płaskiej stronie.
> Skąd się wzięła ta nazwa? W Ameryce jedzą takie coś?

Tak.

3. Data: 2016-04-17 22:31:10

Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak.

Jakiś link do oryginalnego "recipe"?

4. Data: 2016-04-17 23:34:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Apr 2016 22:31:10 +0200, raczek napisał(a):

> Jakiś link do oryginalnego "recipe"?

Co znaczy "oryginalnego"? - przy takim obostrzającym dictum z góry obawiam
się, że żaden podany Ci "recipe" nie zaspokoi Twych wymagań co do owej
"oryginalności". Od czasów odkrycia Ameryki składniki tych ciastek są
raczej stałe, co, jak myślę, od tamtych czasów nie pozwala(ło) na jakieś
superoryginalne szaleństwa w kwestii jakości tego wypieku, więc raczej nie
poważę się na merytoryczne wykopaliska ab ovo 333333-]

5. Data: 2016-04-17 23:37:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 17 Apr 2016 23:34:27 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> "oryginalności". Od czasów odkrycia Ameryki składniki tych ciastek są
> raczej stałe, co, jak myślę, od tamtych czasów nie pozwala(ło) na jakieś

nie

> oryginalne szaleństwa w kwestii jakości tego wypieku, więc raczej nie
> poważę się na merytoryczne wykopaliska ab ovo 333333-]

j.w.

6. Data: 2016-04-19 21:20:15

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-17 o 23:37, Ikselka pisze:

> nie

> j.w.

Przestań się wymądrzać i daj mu tę recepturę :)

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2016-04-19 21:29:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Apr 2016 21:20:15 +0200, wolim napisał(a):

> Przestań się wymądrzać i daj mu tę recepturę :)

Skoro chce "oryginału", to znaczy, że przepis ma 3-]
Ja nie mam własnego. A czy to "oryginał", czy nie, to mi akurat zwisa -
byle mi smakowało.

8. Data: 2016-04-19 21:38:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Apr 2016 21:29:33 +0200, Ikselka napisał(a):

> Skoro chce "oryginału", to znaczy, że przepis ma 3-]
> Ja nie mam własnego. A czy to "oryginał", czy nie, to mi akurat zwisa -
> byle mi smakowało.

Zresztą wymaganie "oryginału" w przepisie na coś, co z istoty swej w
składzie ma cztery składniki na krzyż...
Ja robiłam wg tego przepisu:
http://www.mojewypieki.com/post/amerykany

PS. I proszę mnie aż do lata o ciastka nie wypytywać już, bo się
ODCHUDZAM!!!
3-)

9. Data: 2016-04-19 21:38:58

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-19 o 21:29, Ikselka pisze:

> Skoro chce "oryginału", to znaczy, że przepis ma 3-]
> Ja nie mam własnego. A czy to "oryginał", czy nie, to mi akurat zwisa -
> byle mi smakowało.

No to przestań kokietować i daj ten przepis. Jak kolega nie skorzysta,
to przynajmniej grupa będzie kontent. Coś tu się w końcu ruszy w temacie.

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2016-04-19 21:41:34

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-19 o 21:38, Ikselka pisze:

> PS. I proszę mnie aż do lata o ciastka nie wypytywać już, bo się
> ODCHUDZAM!!!

Znaczy się nie jesz, czy nie robisz? :)

Pozdrawiam,
MW

Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Chałwa - zrób to sam
Oliwa z dodatkami
Wielkanocne reminiscencje :-)
Punjana - moja ostatnia herbaciana miłość :-)