Móżdżek - gdzie kupić w Poznaniu?

1. Data: 2016-04-24 17:06:19

Temat: Móżdżek - gdzie kupić w Poznaniu?
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pytanie jak w tytule. Cielęcego nie widziałem w sprzedaży już "całe
wieki", wieprzowy do niedawna był dostępny w "Auchan" i "M1", ale od
pewnego czasu definitywnie zniknął. Czy to może skutek jakiegoś nowego,
unijnego rozporządzenia? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

Pozdrawiam serdecznie,

Wojtek

2. Data: 2016-04-24 19:04:23

Temat: Re: Móżdżek - gdzie kupić w Poznaniu?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2016 o 17:06 Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> pisze:

> [...]
> pewnego czasu definitywnie zniknął. Czy to może skutek jakiegoś nowego,
> unijnego rozporządzenia? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

W problemie nie pomogę, ale...

Chciałbym przedstawić zabawne połączenie ingrediencji w "Móżdżku
drożdżowym":
http://prostepotrawy.blogspot.com/2012/11/mozdzek-dr
ozdzowy-wysmienity.html

Z przepisu nie polecam dodawać kostki rosołowej, spokojnie można (należy)
pominąć.
Pamiętam, że rzeczywiście lekko przypominało to móżdżek w smaku, ciekawa i
zdrowa potrawa :)

--
Trefniś

3. Data: 2016-04-25 14:26:01

Od: Se Zwo <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sunday, April 24, 2016 at 8:07:46 AM UTC-7, Wojtek Borczyk wrote:

> [...]
> pewnego czasu definitywnie zniknął. Czy to może skutek jakiegoś nowego,
> unijnego rozporządzenia? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

U grabarza.

Basia

4. Data: 2016-04-25 14:44:50

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 24.04.2016 um 17:06 schrieb Wojtek Borczyk:
> [...]
> pewnego czasu definitywnie zniknął. Czy to może skutek jakiegoś nowego,
> unijnego rozporządzenia? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

O ile wiem, to cielęcy jest niedopuszczony do obrotu ze względu na vCJD,
czyli popularnie wściekłe krowy. Wieprzowy można kupić, ale jest trudno
dostępny. U nas u masarza możesz zamówić, kosztuje jakieś 1.50EUR/kg.

Waldek

5. Data: 2016-04-25 19:16:40

Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Apr 2016, Waldemar wrote:

> O ile wiem, to cielęcy jest niedopuszczony do obrotu ze względu na vCJD,
> czyli popularnie wściekłe krowy.

No cóż, to brzmi sensownie, chociaż nie ukrywam, że zmartwiłeś mnie :)

> Wieprzowy można kupić, ale jest trudno dostępny. U nas u masarza możesz
> zamówić, kosztuje jakieś 1.50EUR/kg.

No i chyba tylko to mi pozostanie (zakup bezpośrednio u rzeźnika). Tak czy
inaczej, bardzo dziękuję za odpowiedź! :)

Pozdrawiam,

W.

6. Data: 2016-04-28 12:40:29

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.04.2016 um 19:16 schrieb Wojtek Borczyk:

> No cóż, to brzmi sensownie, chociaż nie ukrywam, że zmartwiłeś mnie :)

> No i chyba tylko to mi pozostanie (zakup bezpośrednio u rzeźnika). Tak
> czy inaczej, bardzo dziękuję za odpowiedź! :)

Sprawdziłem: cielęce są dopuszczone do obrotu, wołowe nie. Jest
ograniczenie wieku cielęcia, ale nie wiem do jakiego wieku.

Waldek

7. Data: 2016-04-28 15:14:26

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> Sprawdziłem: cielęce są dopuszczone do obrotu, wołowe nie. Jest
> ograniczenie wieku cielęcia, ale nie wiem do jakiego wieku.

Może oceniają w myśl porzekadła "nie pamięta wół, jak cielęciem był"?
Zapomniał -- znaczy się ma gąbkę zamiast mózgu i już się nie nadaje.

--
Jarek

ciastko amerykan
Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Chałwa - zrób to sam
Oliwa z dodatkami
Wielkanocne reminiscencje :-)