Oliwa z dodatkami

1. Data: 2016-04-09 15:25:52

Temat: Oliwa z dodatkami
Od: Gee <@bezmejla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej jestem bardziej jedzący niż gotujący więc zapytam. Dostałem
kilkanaście papryczek chilli. Zielone i czerwone. Zjeść tego wszystkiego
nie zjem. Wiem że kosztują grosze i mógłbym je wyrzucić no ale jak
dostałem to wykorzystam. Najprościej będzie je wrzucić do oliwy. Pokroić
wzdłuż i wrzucić do oliwy ale mniej więcej jakie proporcje? Coś jeszcze
dołożyć? Można to samo zrobić ale z olejem rzepakowym zamiast oliwy?
Mam taką fajną "kwadratową" butelkę po jakimś winie. Pewnie by się
nadawała do takiego zalania papryczek tylko ona ma korek z korka :) Nie
przeszkadza to przy oliwie? No i jak długo te paryczki mogą leżeć w tej
oliwie czy oleju?

2. Data: 2016-04-09 19:48:47

Temat: Re: Oliwa z dodatkami
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2016 o 15:25 Gee <bezmejla.pl> pisze:

> [...]
> nadawała do takiego zalania papryczek tylko ona ma korek z korka :) Nie
> przeszkadza to przy oliwie? No i jak długo te paryczki mogą leżeć w tej

Cześć!
Trudno doradzać, bo wiele zależy od indywidualnego smaku :)
Podpowiem najbanalniej:

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=oliwa+z+papryczk
ami+przepis

Tutaj konkretniej, ale też przykładowo:
http://healthandthecity.pl/aromatyczna-oliwa-smakowa
/

Tak samo proponuję szukać przepisów z olejem rzepakowym, który tak samo
nadaje się do aromatyzowania. A jest praktycznie równie zdrowy, co oliwa.
Oraz wpisuje się w najnowszą modę na spożywanie produktów sezonowych i
lokalnych.

--
Trefniś

3. Data: 2016-04-09 20:08:05

Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup

> [...]

nadaje się do aromatyzowania. A jest praktycznie równie zdrowy, co oliwa.
Oraz wpisuje się w najnowszą modę na spożywanie produktów sezonowych i

====================

Jeśli zdecydujesz się na oliwę/olej rzepakowy z dodatkami
roślinnymi to uważaj na taki aspekt.
Kiedy już zużyjesz część tej oliwy/oleju i zacznie wystawać nad
powierzchnię kawałek tej "zieleniny" to może szybciutko pojawić
się na niej pleśń. Trzeba pilnować, żeby całość była zanurzona
pod powierzchnią.

A papryczki najprościej jest wysuszyć. Ja przygotowuję jesienią
kilka sznureczków (dokładniej nitek) z nanizanymi strączkami
ostrej papryki. Potem przez całą zimę są "pod ręką".

4. Data: 2016-04-09 21:03:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Apr 2016 15:25:52 +0200, Gee napisał(a):

> [...]
> nadawała do takiego zalania papryczek tylko ona ma korek z korka :) Nie
> przeszkadza to przy oliwie? No i jak długo te paryczki mogą leżeć w tej

Se ususz. Dopiero wtedy wrzuć do oliwy, bo wrzucone świeże sfermentują i
tyle.

5. Data: 2016-04-09 21:46:49

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-09 o 15:25, Gee pisze:
> [...]
> nadawała do takiego zalania papryczek tylko ona ma korek z korka :) Nie
> przeszkadza to przy oliwie? No i jak długo te paryczki mogą leżeć w tej

Uduś z cebulą, słodką papryką i pomidorami, zmiksuj lub przetrzyj przez
sito, wrzuć gorące do małych słoiczków, zakręć, odwróć do góry dnem i
ciesz się ostrym sosem paprykowym do kanapek, spaghetti, lecza, itp.

Albo zamarynuj. Będzie stało całą zimę.

Do buteleczki oliwy, to wystarczy jedną papryczkę wrzucić, żeby nabrała
ostrości i charakteru. Jak masz więcej, to i oliwy musisz mieć
odpowiednio dużo.

Zawsze możesz też zrobić wódkę a'la Nemiroff. Ta się nie psuje :)

Pozdrawiam,
MW

Wielkanocne reminiscencje :-)
Punjana - moja ostatnia herbaciana miłość :-)
Re: Chleb upieczony w garnku
Re: Pomysł na dorsza...
w...nie