Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV

141. Data: 2016-04-18 22:37:32

Temat: Re: Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2016 22:24:20 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-04-18 21:08, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Czekam na bilet.

Do Kanady leć.

142. Data: 2016-04-18 22:54:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Strasznie to wszystko skomplikowane...

A nie mówiłem?!

> Na szczęście nie mam oporów przed stosowaniem filtrów, a wręcz
> przeciwnie - bardzo mi to odpowiada, bo wszelkie kremy z filtrem
> są zwykle przy okazji nawilżające.

I to jest właściwe podejście, z tym nawilżaniem.

Dodać mogę jeszcze, że spokój był może z dziesieć lat. Gdzieś na
przełomie wieków rozległy się głosy, że rumień rumieniem, ale może
jednak nie da się wszystkiego normować do jednego indeksu, może
UVA i UVB działają inaczej. Tu oczywiście pojawiły się dwie szkoły.
Jedni uważali, że UVB jest bardziej kancerogenne. Bo takie energetyczne
te jego fotony. Jeśli kogoś nie stać na wyjazd nad Morze Martwe, to
powinien chociaż opalać się tylko rano i wieczorem, kiedy promienie muszą
przedzierać się ukosem przez atmosferę i tracą przy tym krótkofalowe
składniki widma. Drudzy wręcz przeciwnie -- że to UVA jest zdradliwe,
bowiem wnika w skórę głębiej i tam robi brzydkie rzeczy. UVB zaś muska
nas jakoby piórkiem i tylko tego można zażywać bez obaw. Wymyślono więc
jakieś ważenie przez krzywą reakcji DNA, jakieś "dawki czerniakowe"
(Minimal Melanoma Dose) itp. Nawet za mierzenie tak przeważonego UV
się zabrano. Nie powiem jednak, by stało się to jakoś bardzo polularne.

Uzmysłowiłem sobie teraz, że nie mam pojęcia jak ma się rozkład spektralny
UV do produkcji witaminy D, które części widma zdolne są do wyzwolenia
reakcji biochemicznych. Na taką literaturę się nie natknąłem. Mam swoje
na ten temat podejrzenia (dlaczego się nie natknąłem i jak to jest).
Ale to tylko podejrzenia, więc ktoś się znający by musiał to precyzyjnie
nam wyjaśnić.

Jarek

--
Czy panu słabo, panie feldfebel? Jeśli pan chce, to mogę zacząć od general
de charge. Fertig! Hoch an! Feuer! E, do pioruna! Pan kapitan nie powinien

143. Data: 2016-04-18 23:10:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Apr 2016 22:54:56 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Uzmysłowiłem sobie teraz, że nie mam pojęcia jak ma się rozkład spektralny
> UV do produkcji witaminy D

I jak masz teraz żyć?
33333-]

144. Data: 2016-04-19 10:41:41

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan szczepan bialek napisał:

> Kiedys bylo w Polsce 2 miliony zywych koni. Teraz sa mechaniczne.

Dobra zmiana. Nawet gdy nie dotyczy to milijonów.

Jarek

--
Acht Pferde oder achtundvierzieg Mann.

145. Data: 2016-04-19 11:22:19

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdury. Brak przestrzeni życiowej dla ludzi to mit mitów. I tyle. Można w
> pod egidą tego mitu robić ludziom WSZYSTKO najgorsze, ale to nie zmienia
> faktu, że Ziemia może spokojnie wykarmić i pomieścić jakieś 20 mld ludzi.

Ale ktos kto ma decydujacy glos podzielil dwunogich na nadludzi i podludzi.
Kiedys potrzeba bylo zolnierzy i robotnikow. Teraz potrzeba tylko
informatykow.

> Nie ma żadnej depopulacji. Wręcz przeciwnie - jest staranne utrzymywanie
> stada do dojenia.

Kiedys bylo w Polsce 2 miliony zywych koni. Teraz sa mechaniczne.
Bezrobotnych podludzi nikt nie doi. Jedyne rozwiazanie to depopulacja. A ta
jest w toku:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Countriesbyfertil
ityrate.svg

Cala polnocna polkula juz sie depopuluje. Wkrotce dolaczy tez Afryka.

> Nawet dyskutować nie będę.

Mozemy jedynie wymieniac informacje. Nasze poglady nic nie zmienia.
Ale pytalem o ocene polskiego modelu depopulacji w porownaniu z chinskim.
Przypomne ze w Chinach kazda dziewczyna moze pozostawic slad po sobie a u
nas tylko te bogate.
S*

146. Data: 2016-04-19 15:38:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Apr 2016 10:22:19 +0100, szczepan bialek napisał(a):

> [...]
> informatykow.

> Kiedys bylo w Polsce 2 miliony zywych koni. Teraz sa mechaniczne.

Ty nawet nie wiesz, JAK bardzo się ich doi - z tego, co im się od państwa
należy, chociaż są bezrobotni. Kiedyś wielu z nich wszak pracowało lub maja
dzieci, którym nic się nie daje, bo rodzic nie pracuje. W ostateczności
można im jeszcze zabrać te dzieci :->

> [...]
ityrate.svg

> Cala polnocna polkula juz sie depopuluje. Wkrotce dolaczy tez Afryka.

Trele-morele. Zachodzą tylko wędrówki ludów, zresztą ciągle, od
zamierzchłej przeszłości. Znane zjawisko i wciaż trwa, choć w różnej/innej
formie teraz.

> [...]
> Przypomne ze w Chinach kazda dziewczyna moze pozostawic slad po sobie a u

A co mnie tam Chiny. I tak opanują Europę i świat :->

147. Data: 2016-04-19 19:23:37

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty nawet nie wiesz, JAK bardzo się ich doi - z tego, co im się od państwa
> należy, chociaż są bezrobotni.

Wiem o "ujemnym" podatku.

> [...]

> Trele-morele. Zachodzą tylko wędrówki ludów, zresztą ciągle, od
> zamierzchłej przeszłości. Znane zjawisko i wciaż trwa, choć w różnej/innej

W prawie kazdym kraju dzisiaj rodzi sie dwa razy mniej dzieci niz kiedys.
Teraz dziewczyny deklaruja najwyzej dwoje a 22% deklaruje zero.
To spowoduje szybki spadek liczby ludnosci.
Jak zacznie brakowac ludzi to znajda sie ochotniczki co za sowitym
wynagrodzeniem beda rodzic po 10.
Ale jeszcze dlugo ludzie beda mieszkac na terenach zalewowych uprawiac
jalowe grunty.
S*

148. Data: 2016-04-19 20:05:06

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do Kanady leć.

Wolę Hawaje. Więcej witaminy.

Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

149. Data: 2016-04-19 20:53:00

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> Powinny być takie promocje w supermarkecie.
> Także bloki reklamowe w TV powinny być pszemyślane:
> najpierw reklama witaminy D,
> potem olejku do opalania oczywiście z filtrem UV,
> potem inny suplement D,
> krem anty UV
> itd

I koniecznie straszenie dzialaniem slonca w poludnie - to by dopelnilo
obrazu :)

@

150. Data: 2016-04-19 20:55:37

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba że produkowaliby równocześnie i słodycze, i rzeczoną pastę,
> preparaty
> odchudzające, boczek i te wątrobowe... No ale ja nie znam takiego
> producenta 3-]

a czemu Wy sie boczku czepiacie ? :)
ze wszystkich wyzej wymienionych - najzdrowszy :)

@

Chałwa - zrób to sam
Oliwa z dodatkami
Wielkanocne reminiscencje :-)
Punjana - moja ostatnia herbaciana miłość :-)
Re: Chleb upieczony w garnku