Pronto do podłogi czym usunąć?

1. Data: 2008-01-20 11:33:07

Temat: Pronto do podłogi czym usunąć?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Czym zmyć ślady po Pronto do podłóg, którym mam uchlapane
doły mebli i ramę (plastikową) drzwi balkonowych? Jedyne, co dotąd
zadziałało to spirytus, ale on też działa baaaardzo opornie. Czy ktoś ma
jakiś lepszy sposób? Zresztą z podłogi (lakierowany parkiet) też bym chętnie
usunęła resztki tego preparatu. Tam gdzie się częściej chodzi, sam się
wyciera, ale w innych miejscach niekoniecznie.
Anka

2. Data: 2008-01-20 14:51:34

Temat: Re: Pronto do podłogi czym usunąć?
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Jan 2008 12:33:07 +0100, miranka napisał(a):

> Zresztą z podłogi (lakierowany parkiet) też bym chętnie
> usunęła resztki tego preparatu. Tam gdzie się częściej chodzi, sam się
> wyciera, ale w innych miejscach niekoniecznie.

Zawsze miałam dziwną niechęć do kupowania tego preparatu - choć wcale go
jeszcze nie używałam. Przeczucie mnie nie myliło, jak widzę :-(

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

3. Data: 2008-01-20 15:26:15

Od: "JBP" <t...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zawsze miałam dziwną niechęć do kupowania tego preparatu - choć wcale go
> jeszcze nie używałam. Przeczucie mnie nie myliło, jak widzę :-(

Miranko, można spróbować sklepowych preparatów do usuwania, wyprodukowanych
pod innymi markami (np.Sidolux, Amway), albo starej domowej metody
neutralizacji octem. W tym wypadku powinien podziałać skuteczniej niż
spirytus. Sprawdż gdzieś w niewidocznym miejscu.
JBP

4. Data: 2008-01-20 15:48:14

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JBP" <t...@w...net> wrote in message

> [...]
> neutralizacji octem. W tym wypadku powinien podziałać skuteczniej niż
> spirytus. Sprawdż gdzieś w niewidocznym miejscu.

Fakt, ocet mi do głowy nie przyszedł. Dzięki.
Anka

5. Data: 2008-01-20 15:51:14

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> Zawsze miałam dziwną niechęć do kupowania tego preparatu - choć wcale go
> jeszcze nie używałam. Przeczucie mnie nie myliło, jak widzę :-(

Preparat zły nie jest. To ja mam nieformowalną panią sprzątającą, która go
leje za dużo i niedokładnie rozprowadza.
Anka

6. Data: 2008-01-20 15:53:38

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Sty, 12:33, "miranka" wrote:
> Jak w temacie. Czym zmyć ślady po Pronto do podłóg, którym mam uchlapane
> doły mebli i ramę (plastikową) drzwi balkonowych? Jedyne, co dotąd
> [...]

Mam jakiś uraz do Pronto, zwłaszcza meblowych, od czasu, gdy pewna
sekretarka-estetka używała je do biurek, a mi łokcie wchodziły w
blat... brrr... Miałam odczucie, że topię się w brudzie;/
Ostatnio jestem zauroczona produktem "OXY Żel do czyszczenia ".
Niestety, nie ma go na stronie Carrefour:o
Może tym spróbuj?

--
Pozdrawiam :)
JM

7. Data: 2008-01-20 21:14:40

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-01-20 12:33, miranka pisze:
> [...]
> usunęła resztki tego preparatu. Tam gdzie się częściej chodzi, sam się
> wyciera, ale w innych miejscach niekoniecznie.

Jeśli to czym teraz masz posmarowane podłogi to jest pasta - taka która
daje połysk a po wyschnięciu na czymś (np. na ręce) wygląda jak
zaschnięty lakier wodorozcieńczalny, to możesz spróbować usunąć to
środkiem do mycia podłóg drewnianych też Pronto. Nie wiem jak to będzie
działać na tej ramie plastikowej ale na podłodze dział tak jak powinno
czyli usuwa całą pastę.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

8. Data: 2008-01-21 08:39:28

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olo" <w...@j...cy> wrote in message news:fn0djg$90g$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> środkiem do mycia podłóg drewnianych też Pronto. Nie wiem jak to będzie
> działać na tej ramie plastikowej ale na podłodze dział tak jak powinno

Właśnie wypróbowałam - nie działa:((( Chyba, że to nie ten "zmywacz". Ten
mój to Pronto do mycia drewna, trochy oleisty w dotyku i w konsystencji.
Jeszcze się dziś rozejrzę, czy na rynku jest coś innego podobnego.
Ocet też nie działa. Zdaje się, że będę musiała zrobić napad na jakąś
gorzelnię, bo wychodzi na to, że nic poza spirytusem tego nie rusza.
Anka

9. Data: 2008-01-21 09:21:59

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

użyj benzyny ekstrakcyjnej. Do kupienia w każdym sklepie z farbami pod nazwą
benzyna ekstrakcyjna albo rozpuszczalnik ekstrakcyjny. Na pewno nie rozpuści
lakieru a pronto zejdzie. Poza tym jest nieszkodliwa, chociaż bardzo
łatwopalna. Szmatki po użyciu zapakuj w woreczki foliowe i do smietnika.
Jacek

10. Data: 2008-01-21 21:01:12

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
> lakieru a pronto zejdzie. Poza tym jest nieszkodliwa, chociaż bardzo
> łatwopalna. Szmatki po użyciu zapakuj w woreczki foliowe i do smietnika.

Dzięki. Jutro wykonam probę. Mam tylko nadzieję, że kota oparami nie
otruję.
Anka

Czym usunac farbe z paneli podlogowych?
Lodówka Amica! PILNE!!!!
[3miasto] Próg do drzwi wejściowych
Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?
łączenie profili kwadratowych