[3miasto] Próg do drzwi wejściowych

1. Data: 2008-01-19 18:39:09

Temat: [3miasto] Próg do drzwi wejściowych
Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę zamontować próg do drzwi wejściowych do mieszkania. Ze względu na to,
że drzwi są podwójne, a ościeżnice nie są osadzone symetrycznie, próg musi
być odpowiednio docięty i dopasowany.
Poszukuję firmy/stolarza, który wykona pomiar, przygotuje i zamontuje próg.
Możecie kogoś polecić (w Trójmieście - najlepiej Gdańsk)?

2. Data: 2008-01-19 19:11:55

Temat: Re: [3miasto] Próg do drzwi wejściowych
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
próg.
> Możecie kogoś polecić (w Trójmieście - najlepiej Gdańsk)?

Hmm...
Jeśli nie potrafisz wykonać 5 prostych pomiarów linijką i narysować na
kartce ołówkiem tak prostej rzeczy to ze 2 stówy szykuj jak nic ;)

P.

3. Data: 2008-01-19 20:18:08

Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> próg.
>
> Hmm...
> Jeśli nie potrafisz wykonać 5 prostych pomiarów linijką i narysować na
> kartce ołówkiem tak prostej rzeczy to ze 2 stówy szykuj jak nic ;)

Interesuje mnie kompleksowa usługa - tzn. jeśli w którymś miejscu coś nie
będzie pasowało (będzie wadliwie wykonane) to będzie za to odpowiedzialny
wykonawca - wolę więcej zapłacić, niż później szukać kontrargumentu dla "ale
to pan źle pomierzył", "ale to pan źle przykręcił i nie pasuje", "teraz to
może pan co najwyżej wypełnić tę przestrzeń silikonem"...

4. Data: 2008-01-20 07:32:52

Od: "Cez__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to pan źle pomierzył", "ale to pan źle przykręcił i nie pasuje", "teraz to
> może pan co najwyżej wypełnić tę przestrzeń silikonem"...

Nie ma to jak byc sierota i miec dwie lewe rece;] Zona mus byc dumna z
Ciebie;]
Do przykrecenia srobki to pewnie tez musisz prosic fachowca-bo pewnie krzywo
sie przykreci i trzeba bedzie zlozyc reklamacje;]

CeZ

5. Data: 2008-01-20 09:49:26

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 20 stycznia 2008 08:32 gdy
użytkownik Cez__134 napisał:

> [...]
> Do przykrecenia srobki to pewnie tez musisz prosic fachowca-bo pewnie
> krzywo sie przykreci i trzeba bedzie zlozyc reklamacje;]

To, że jedni lubią wkręcac śrubki nie znaczy, żę inni też muszą lubieć.
Trzymajmy się tematu głównego.
--
---------
Staszek.Nurek

6. Data: 2008-01-20 13:59:08

Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, że jedni lubią wkręcac śrubki nie znaczy, żę inni też muszą lubieć.
> Trzymajmy się tematu głównego.
> -- '

He he!
Ja juz "starszy" czlowiek i mam pewna dygrwesje w temacie.Nie mozna zonie
pokazac,ze sie umie wszystko w domu zrobic!Ja to kiedys pokazalem,ze kafelki
przykleje,hydraulike wymienie,podloge poloze ,obiad ugotuje itd,itd.A teraz
co?!Kiedy jest wolny dzien to awantury,ze nic nie robie w domu!E.....nie ma
to jak miec dwie lewe rece.Popieram(teraz!) po latach.

Stanislaw tez z Gdanska

7. Data: 2008-01-21 08:50:19

Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cez__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Do przykrecenia srobki to pewnie tez musisz prosic fachowca-bo pewnie
> krzywo
> sie przykreci i trzeba bedzie zlozyc reklamacje;]

Bez przesady. Po remoncie mieszkania musiałem poprawić po "fachowcach" (w
zasadzie to narzekać nie mogę, bo jak na ogólnokrajową średnią to bardzo
mało rzeczy schrzanili :)) źle zamontowany zamek w drzwiach i wadliwie
podłączony syfon - jakoś podołałem temu zadaniu... (mogłem ich poprosić o
naprawienie tych usterek, ale z bardzo prozaicznego powodu tego nie
uczyniłem - chcieliby przyjechać dosyć wcześnie-rano, bo realizowali już
inny remont, a mi nie chciało się tak wcześnie wstawać).
Jednak zazwyczaj o wiele wygodniejsze jest zlecenie kompleksowej usługi
(pomiar, wykonanie, montaż) i egzekwowanie od jednej firmy/osoby poprawnej
realizacji powierzonego zlecenia. Przykład: pracownicy firmy (solidnej,
poleconej przez kilku znajomych) zajmującej się montażem mebli kuchennych
musieli dwukrotnie ponownie przyjeżdżać (szafki były w kilku miejscach
delikatnie wyszczerbione, a szyba w jednej z nich była zarysowana -
uszkodzenia powstały za pewne podczas transportu), przy montażu jednej z
szafek zahaczyli jej rogiem o ścianę i uszkodzili farbę oraz lekko wgnietli
płytę kartonowo-gipsową - wyegzekwowałem za to stosowny rabat w ramach
odszkodowania. Gdybym kupił meble do kuchni w jakimś Black-Red-White czy
innej Ikei to mógłbym mieć pretensje wyłącznie do siebie.

8. Data: 2008-01-21 09:08:27

Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TreStan" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ma
> to jak miec dwie lewe rece.Popieram(teraz!) po latach.

Np. położenie kafelek to przy dosłownie odrobinie przygotowania
teoretycznego niby nie jest duży problem... ale to trochę tak, jak
lakierowanie samochodu - gdy wziąłbym kompresor, butlę, pistolet to
jako-tako polakierowałbym element samochodu, ale żeby zrobić to naprawdę
dobrze trzeba mieć wprawę (doświadczenie).
Dodatkowo zajmuje to czas (i to więcej czasu, niż osobie, która zajmuje się
tym zawodowo) - a nie każdy ma nadmiar czasu (chyba, że ktoś lubi brać
urlop, żeby zrobić remont, zamiast wyjechać gdzieś na wczasy).
Moim zdaniem - grunt to powierzyć wykonanie tego typu usług właściwej
firmie/osobie (niestety znalezienie takiej nie jest łatwe), obserwować i
egzekwować to, co jest do poprawy.
A co do tytułowego progu (zrobił się już lekki OT) to drzwi wejściowe
zewnętrzne nie są równolegle osadzone w stosunku do wewnętrznych. Zewnętrzne
drzwi to była jedna z nielicznych rzeczy niewymienionych podczas remontu i
pozostały jak były, a wewnętrznych nie dało się osadzić równolegle ze
względu na ścianę (są dwie ościeżnice). Oprócz tego nie wiem ile powinien
wystawać taki próg na zewnątrz z jednej i z drugiej strony (tj. od zewnątrz
i od wewnątrz) oraz jak rozwiązać jego połączenie z linią rozpoczęcia paneli
podłogowych. Wolę zapłacić więcej, ale mieć ten próg porządnie wykonany,
dopasowany i zamontowany, niż samemu się w to bawić i później się martwić,
że coś źle zrobiłem :]
Powracając do meritum wątku - czy ktoś z Was może polecić jakąś firmę
zajmującą się podłogami/stolarza/firmę, która taki próg wykona na
zamówienie?

Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?
łączenie profili kwadratowych
Waga kuchenna
Problem z kabiną i brodzikiem
Mieszkanie spółdzielcze a własnościowe.