Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?

1. Data: 2008-01-19 15:33:55

Temat: Zmywarka - czy wlewać wodę do pojemnika na sól, jeśli nie będzie używany?
Od: "Gosia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zakupiłam zmywarkę AEG Favorit. W instrukcji jest informacja, że jeśli korzysta
się z tabletek 3x1, to nie ma potrzeby wsypywania soli zmiękczającej wodę do
pojemnika. W innym miejscu, tam gdzie jest mowa o uzupełnianiu w/w soli,
napisano z kolei, że przed pierwszym podłączeniem zmywarki (i wsypaniem soli)
należy nalać do tego pojemnika wody. No i teraz nie wiem: czy jeśli nie będę
używać osobno soli, to mimo wszystko należy wlać wodę do pojemnika, czy tego nie
robić? Pytanie zapewna lamerskie, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz...

2. Data: 2008-01-19 16:23:47

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" napisał:

> [...]
tego nie
> robić? Pytanie zapewna lamerskie, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz...

Tak, wlać wodę jak piszą, wsypać sól pod korek i zrobić pierwsze
uruchomienie. Sól jest potrzebna, bo regeneruje złoże jonitowe (ono zmiękcza
wodę). Skoro zapłaciłaś już za ten składnik zmywarki to czemu go nie używać?

P.

3. Data: 2008-01-19 18:21:25

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Woda sama się wleje przy pierwszym myciu/płukaniu.
Ale sól jest tak tania (nie musi być markowa), że zalałbym wodą i wsypał jedno
pudełko soli - jednak, bo a nuż ktoś
kiedyś zapomni i da proszek lub tabletkę bez soli?
Chyba, ze są opinie przeciwne, że jak tabletki to bez soli lepiej ?
JaC

-----

4. Data: 2008-01-19 18:58:49

Od: pwk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> Woda sama się wleje przy pierwszym myciu/płukaniu.

Eeee, może to rozwiń, bo bardzo ciekawe jest :)

5. Data: 2008-01-19 19:08:18

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pwk" napisał:...

> Eeee, może to rozwiń, bo bardzo ciekawe jest :)

No pewnie przez ten zakręcony korek sie wleje ;)
Spotkałem takich modeli, co przez lata sprzęt używali a w zasobniku na sól
suchutko.

P.

6. Data: 2008-01-19 19:49:56

Od: "sq9" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> wrote in message

> No pewnie przez ten zakręcony korek sie wleje ;)
> Spotkałem takich modeli, co przez lata sprzęt używali a w zasobniku na sól
> suchutko.

w instrukcji obslugi do zmywarki Bosch napisane jest, ze w przypadku
wsypywania soli do zasobnika przed pierwszym uzyciem nalezy do zasobnika
wlac rowniez okolo dwoch szklanek wody.
Jesli wsypuje sie sol po pierwszym uzyciu zmywarki woda znajduje sie juz w
zasobniku i nie ma koniecznosci jej wlewania.
Dokladnie tak tez bylo w moim wypadku.

7. Data: 2008-01-19 22:32:55

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

To chyba na grupie pl.rec.rowery ?
JaC

-----

8. Data: 2008-01-20 19:13:54

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pwk wrote:
> Eeee, może to rozwiń, bo bardzo ciekawe jest :)
W zmywarkach Smeg wlasnie wlewa sie samo jak kolega napisal.
:)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

9. Data: 2008-01-21 07:57:43

Od: m...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sty, 19:58, pwk <p...@w...pl> wrote:

> Eeee, może to rozwiń, bo bardzo ciekawe jest :)

Zasobnik na sol jest wypelniony woda, gdyz sol ma stworzyc rostwor
nasycony do regeneracji wymmiennika jonowego (zmiekczacza). Jak
zmywarka jest jeszcze nie uzywana, to trzeba wode wlac samemu przed
wsypaniem soli. Potem juz nie trzeba wlewac wody - tylko sama sol.

--
- Good morning! Ja chciałbym... moje pieniądze... money... my money,
tu umieścić... wasz bank... konto na hasło... Verstehen?

10. Data: 2008-01-21 08:26:12

Od: m...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

On 21 Sty, 08:57, m...@a...pl wrote:

> Zasobnik na sol jest wypelniony woda, gdyz sol ma stworzyc *rostwor*

wstyd :(

--
- Good morning! Ja chciałbym... moje pieniądze... money... my money,
tu umieścić... wasz bank... konto na hasło... Verstehen?
- Dlaczego nie verstehen? My wszystko verstehen.

łączenie profili kwadratowych
Waga kuchenna
Problem z kabiną i brodzikiem
Mieszkanie spółdzielcze a własnościowe.
Obrazki na ścianę dla nastolatka. Gdzie kupić