Data: 2006-11-18 12:17:43
Temat: Re: Propozycja. Usprawnienie komunikacji pacjenci-personel w szpitalach.
Od: "medevacs" <m...@m...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
> (również podpisanymi) przyciskami oraz jedna (maximum 2) dioda. Liczbę
> przycisków szacuję na ok. 4, max. 6.
4 lub o zgrozo 6 to zdecydowanie za duzo. Ja mysle, ze 3 to max, a i to moze
byc za duzo. Zwroc uwage na to, ze wiekszosc pacjentow stanowia osoby
starsze. Wieksza liczba przyciskow, ktorych funkcji nie sposob zapamietac, a
trzeba by czytac spowodowalaby tylko to, ze pacjent wciskalby co popadnie,
bo pielegniarka i tak przyjdzie, a jakby pacjenta nie prosic, nie upominac
czy nie karcic za wciskanie nieodpowiedniego przycisku (np. zagrozenie zycia
jak sie chce do toalety) to i tak by sie tlumaczy "bo ja psze pani bez
okularow nie widze" albo "a bo te literki takie male" itp. itd. Wiem, ze
logika podpowiada nieco inne zachowania ale niestety osoby starsze
szczegolnie te niedolezne, logiczne myslenie czesto maja juz mocno
ograniczone. Poza tym, w stanie zagrozenia zycia czlowiek na pewno nie
bedzie sie zastanawiac, ktory przycisk jest odpowiedni do wcisniecia, trzeba
by tu pomyslec o innym rozwiazaniu. Np. dlugie wciskanie normalne wezwanie
(kaczka itp.), a krotkie NSZZ - odwrotnie byc nie moze, bo zanim system
zakuma, ze chodzi o zagrozenie zycia to pacjent straci przytomnosc i
przestanie wciskac co poskutkuje potraktowaniem wezwania jako normalne.
Pomysl masz szczytny i ciekawy, i jak ktos juz wspomnial do realizacji na
pewno w jakichs prywatnych klinikach. Ja bym sie za to zastanowil nad
analogicznym systemem ale do stosowania wewnatrz personelu szpitala, taki
jakby wewnetrzny pager. Po co placic zewnetrznej firmie jak mozna miec swoj
system wzbogacony o funkcje, ktorych pager nam nie daje.
--
pozdrawiam
medevacs
|