Re: Prośba o info

1. Data: 2001-06-03 17:15:11

Temat: Re: Prośba o info
Od: eclipse <e...@i...owg.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Wi (j...@w...com):

> Cześć Wszystkim
Witam

> Jestem nowy na liście medycyna. Jacek Wilkans z Piekar Śl. Medycyną interesu
> ję się od dawna choć jestem niedoszłym (jeszcze) mgr.inż...
> Mam do Was prośbę. Moja dziewczyna uczy się w Studium Medycznym i ma wyjaśni
> ć pojęcia: "mięsień sercowy zamrożony" i "mięsień sercowy ogłuszony". Nigdzi
> e się nie może do tego dokopać - może ktoś z Was może to wyjaśnić? Pliiiz.

Pewnie już po fakcie, ale może komuś się przyda:

Na skutek zaburzenia ukrwienia m. sercowego może nastapić upośledzenie
jego kurczliwości. Może być to upośledzenie nieodwracalne (np. powstanie
blizny jako konsekwencji zawału) lub odwracalne:

1. Ogłuszenie m. sercowego (stunted heart) - następuje po udrożnieniu
światła naczyń wieńcowych (np. poprzez podanie leków trombolitycznych) na
skutek dopływu wolnych rodników do uprzednio niedokrwionego obszaru m.
sercowego. Powoduje to zwiększenie przepuszczalności bł. komórkowej dla
jonów wapniowych. Może się utrzymywać do roku, ustępuje samoistnie, można
to przyspieszyć podając "wymiatacze wolnych rodników" (np. dysmutazę
ponadtlenkową)

2. Hibernacja (to chyba o to chodziło?) m. sercowego - jest konsekwencją
wielogodzinnego niedokrwienia m. sercowego po przebyciu zawału lub na
skutek długotrwałego obciążenia m. sercowego u osób zdrowych. Serce
hibernowane przystosowuje się do mniejszych dostaw tlenu poprzez
zmniejszenie kurczliwości kardiomiocytów.

--
[ e...@i...owg.pl ] [ 608-610-581 ]
[ registered linux user: 205102 ]