Przed domem

51. Data: 2008-03-18 18:42:11

Temat: Re: Przed domem
Od: Karol <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Nie jestem prawnikiem, nie znam się na tym, na tyle, żeby tu sypać z
> rękawa przepisami, ale powtórzę: cały pomysł jest konsultowany z
> prawnikiem i wg tych ustaleń zgodny z prawem.

> Straż miejska alcem nie kiwnie na prywatnym terenie.

A wydawało mi się, że od tego są. Może trzeba z nimi jakieś umowy
podpisać? Jak policja i wchodzenie na teren uczelni.
Ale prawnikiem też nie jestem więc to tylko mój wymysł.

> Byli tacy, co zlecali. Nic nie wywalczyli.

Pewnie koszty prawnika były wyższe, od ewentualnego zysku + czas +
nerwy. Generalnie się nie opłaca.

> Za naszą złośliwość - mój Boże, na cóż to nam przyszło, złośliwie
> znęcamy się nad parkującym gdzie popadnie bydłem, no słów brak po prostu...

Bym był skłonny się posądzić dla zasady :D
Z drugiej strony parkują na swoim więc trochę im sie należy.

> Jasne :-)

Przejrzałem Cię :P

> OK, masz do niej prawo. Twojej postawy nie będę oceniał, bo nie mam ku
> temu żadnych przesłanek, ale jak będzesz parkował swoje auto tak, że mi
> będzie ono utrudniać życie (i mówię tu o obiektywnym utrudnianiu,
> odsyłam do wyżej opisywanych sytuacji - karetka, która nie mogła
> podjechać do pacjenta z zawałem itp.) - tak, też nie będzie mi się twoja
> postawa podobać.

Nie wiem jak jest z karetką, ale straż na przykład ma prawo
rozwalić/brutalnie usunąć każdą przeszkodę blokującą dojazd do pożaru,
może taka akcja dałaby do myślenia?
1 czy 2 rozwalone samochody i ludziska będą uważać.
Ja sam osobiście staram się nie parkować jak burak, jakąś szczątkową
kulturę osobista posiadam :D Ale są ludziska którzy nie patrzą jak
ważne, żeby zaparkować mu wygodnie.

> Naprawdę nie widzisz różnicy między nim a nami?

Widzisz u mnie problemem jest to, że jest za mało miejsc :(
I niektórzy właśnie wymyślają zakazy parkowania na chodniku, stawiają
doniczki itp. A gdzie ja mam zostawić samochód?

> Nie ma takiej możliwości, przynajmniej póki fizycy możliwości deformacji
> przestrzeni nie opracują praktycznie. Nie ma także takiej potrzeby,
> wystarczająca ilość miejsc parkingowych jest w zasięgu jakichś 300
> metrów od najdalej położonego bloku. Tylko, że dla niektórych osób jest
> to odległośc nie do przebycia pieszo.

A może problem by zmniejszyło/rozwiązało jakieś forum wspólnoty jeśli
takiego jeszcze nie posiadacie. Może po prostu trzeba ludziom
wytłumaczyć dlaczego źle robią a nie przepis/zakaz -> kara.
Może w swojej ignorancji nie zdają sobie sprawy, że utrudniają a wręcz
zagrażają czyjemuś życiu.
Jeśli zrozumieją to będzie to skuteczniejsze niż zakaz i kara.

Karol

52. Data: 2008-03-18 19:06:51

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <k...@o...pl> wrote:

> Widzisz u mnie problemem jest to, że jest za mało miejsc :(
> I niektórzy właśnie wymyślają zakazy parkowania na chodniku,
> stawiają
> doniczki itp. A gdzie ja mam zostawić samochód?

Chodnik jest przede wszystkim dla pieszych. Oczywiście, jeśli ten
jest szeroki, a parkować nie ma gdzie można pójśc na kompromis,
ale niech to będzie _kompromis_ a nie przegięcie pały wywołujące
konieczność scodzenia z chodnika na ulicę, o ludziach pchających
przed sobą choćby wózki z dziećmi nie wspominając.

> [...]
> a wręcz
> zagrażają czyjemuś życiu.
> Jeśli zrozumieją to będzie to skuteczniejsze niż zakaz i kara.

Posiadamy forum, poza tym jak pisałem - to osiedle z tymi
problemami boryka się już ładnych kilka lat, prośby czy to na
forum czy to w formie odezw rozwieszanych na tablicach ogłoszeń,
czy wreszcie w formie liścików wtykanych za wycieraczki były na
samym początku. Najwięcej "dały" te liściki - wszystkie trawniki
były nimi potem usłane.

J.

53. Data: 2008-03-18 19:33:57

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Sam widzisz, że są to dywagacje i mimo, że nie jestem prawnikiem, nie
> przypuszczam, żeby był wielki problem z udupieniem takiej interpretacji
> w sądzie.
Widziałam sprawę w sądzie (cywilnym, uchylenie uchwały spółdzielni)
gdzie nikomu się nie mieściło w głowie, jak ktoś mógł uważać takie
naklejanie za zgodne z prawem.
Tak samo jak np. porysowanie karoserii.

> Póki co, nawet jeśliby się okazało, że jest to działalność nie całkiem
> zgodna z prawem - wybacz, ale będziemy ją kontynuować, pozwolisz? A może
> zaproponujesz inne, _skuteczne_ wyjście z sytuacji?
A jeśli ukradną Ci samochód pójdziesz z giwerą na złodzieja ?
Bezprawie innych nie daje Ci prawa do przemocy.

Magdalaena

54. Data: 2008-03-18 19:36:49

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Masz i czytaj:
> http://parkujesz-zdrapujesz.org/?page_id=7
> A jak zrobię naklejkę z napisem, że nie ma prawa tu parkować i przywołam
> odpowiedni paragraf to żaden sąd mnie nie ukarze bo jw.
> pozdr. Jerzy
przecież taką opinię to każdy może sobie zamówić w dowolnej kancelarii.
Tak samo jak opinię przeciwną

Magdalaena

55. Data: 2008-03-18 20:33:33

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalaena pisze:

> Widziałam sprawę w sądzie (cywilnym, uchylenie uchwały spółdzielni)
> gdzie nikomu się nie mieściło w głowie, jak ktoś mógł uważać takie
> naklejanie za zgodne z prawem.

I to mnie nie dziwi, bo sam bym za taka uchwałą nie glosował (w tej
spółdzielni).
Trzeba wiedziec kogo ma sie za sąsiada.
;-)
Dziś nalepka za, no wlaśnie, za co?

> Tak samo jak np. porysowanie karoserii.

To jest wandalizm, podobnie jak grafitti.

> A jeśli ukradną Ci samochód pójdziesz z giwerą na złodzieja ?
> Bezprawie innych nie daje Ci prawa do przemocy.

Dziwne, że ci co świadomie lamią prawo jak na razie czują sie silniejsi.
Może równiez za twoim przyzwoleniem?
pozdr. Jerzy

56. Data: 2008-03-18 22:22:26

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> A jakie ma znaczenie ta kartka ?

Nie obraź się ale zbytnią bystrością się nie popisałeś;
otóż dzięki tej kartce Straż Miejska może nałożyć mandat na osobę
nieuprawnioną do parkowania.
Mówiąc jeszcze prościej - strażnicy nie muszą znać numerów rejestracyjnych
aut wszystkich mieszkańców i powinni lepić mandaty autom bez kartek. Gdy
któryś z parkujących mieszkańców zapomni zostawić kartki też powinien dostać
mandat - jego anulowanie i udowadnianie że jednak mieszka w okolicy, to
koszty które powinien ponieść.

Feah

57. Data: 2008-03-18 22:34:04

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

arek wrote:

> Matka nie nauczyla, ojciec nie nauczyl, a ty nauczysz? Zapraszam
> spowrotem na ziemie.

W szkole uczyli mnie "z powrotem".

Co do brania sprawy w swoje ręce, nie będę miał żadnych skrupułów
utrudniając życie cwaniaczkowi parkującemu pod moim blokiem. Może zbyt
krótko żyjesz aby wiedzieć, że tam gdzie prawo jest nieegzekwowane przez
funkcjonariuszy służb publicznych (leniwi strażnicy) tam zaczyna działać
bezprawie.

Feah

58. Data: 2008-03-18 22:51:08

Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Nie jestem prawnikiem, nie znam się na tym, na tyle, żeby tu sypać z
> rękawa przepisami, ale powtórzę: cały pomysł jest konsultowany z
> prawnikiem i wg tych ustaleń zgodny z prawem.

A prawnik robił tą opinię dla tej wspólnoty i skasował za to kasę ?

Tak ?

Resztę sobie dopowiedz.

> Straż miejska alcem nie kiwnie na prywatnym terenie.

Hulaj dusza, piekła nie ma ... na prywatnym terenie można
zabijać, gwałcić, podpalać ...

Straż miejska najwidoczniej ma w dupie pieniaczy, którzy wzywali
SM jak pies sąsiada przez kaganiec na pieniacza krzywo spojrzał
i szczeknął.

6008

59. Data: 2008-03-18 22:58:25

Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Polecam lekturę:
> http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,wid,8879968,wiadomo
sc.html?ticaid=158db
> pozdr. Jerzy

Wiesz ... dziennikarze też piszą, że wezwanie do zapłaty, to
mandat, choć tłumaczyłem matołom jak krowie na rowie ... efekt
swój osiągnęli, a pisali o czymś zupełnie innym niż ja mówiłem:

http://www.rafalgil.pl/news/1_strona_gazety.pdf
http://www.rafalgil.pl/news/3_strona_gazety.pdf

Jak wspomniałem - zupełnie inne *kluczowe* fakty przedstawiłem
dziennikarzom (nie używam pojęcia *mandat* względem wezwań o
zapłatę), a napisali co innego.

Więc wydrukuj sobie ten artykulik co go tu namalowałeś, i oddal
się w ustronne miejsce ... tylko nie pisz później, że Cie ręka
boli i nadgarstek masz zwichnięty.

6008

60. Data: 2008-03-18 23:01:38

Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> A jak to inaczej określić, skoro autor sam w tekście podkreśla, że
> szkoda nie zachodzi wprost?

Skup się jeszcze raz, bo nie zrozumiałeś tej wykładni:

szkoda powstaje, jeśli wyrządzi sobie ją ktoś, kto "usuwał"
materię, którą naniósł sprawca ... i tą powstałą w trakcie
usuwania szkodę "wyrządził nanoszący".
]
Nie wyobrażam sobie batalii z tobą, gdybyśmy mieli rozmawiać o
puudełku jabłek, za które zapłaciłem 1 000 PLN, a po otwarciu
okazało się, że w środku są gruszki.

> Darujesz sobie chamskie uwagi?

Ale to ty napisałeś, że nawet jeśli to co robisz jest niezgodne
z prawem, to robił to będziesz, bo skutecznie "edukuje ludzi"/.

Zaczniesz gwałcić swoją córkę, by trzymać ją jak najdłużej w
życiu z dala od niechcianej ciąży i seksu ?

6008

Moskitiery rolowane, roletki podgumowane - opinie z użytkowania
Naprawa pralki
Jaki Piec
jak usunąć długopis z tapicerki?
Baterie blue water ... lub inne z dodatkową wylewką na wode filtrowaną