Przed domem

1. Data: 2008-03-17 20:03:03

Temat: Przed domem
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie trochę nie na tą grupę ale bardziej tu niż na jakąś
motoryzacyjną.
Mieszkam na osiedlu w pobliżu sporego marketu; na osiedlowych dróżkach,
wyłącznym (z konieczności) miejscu parkingowym mieszkańców, w dni końca
tygodnia często parkują przyjezdni kompletnie ignorując oznakowanie
(zakazy). Ponieważ lokalna straż miejska równie często olewa nasze
interwencje szukam jakiejś dokuczliwej metody "walki obronnej".
Słyszałem o specjalnych naklejkach przylepnych, trudno usuwalnych, które
kiedyś polecali kierowcy niepełnosprawni aby oblepiać szyby pojazdów idiotów
parkujących na miejscach wyznaczonych dla niepełnosprawnych.
Czy gdzieś można takie wielkowymiarowe nalepki nabyć?
Lub czy ktoś ma inny pomysł na uprzykrzanie życia nieliczącym się z
mieszkańcami przejezdnym kierowcom?

Feah

2. Data: 2008-03-17 21:13:30

Temat: Re: Przed domem
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Feahisim <h...@p...gazeta.pl> wrote:

> Czy gdzieś można takie wielkowymiarowe nalepki nabyć?

Papier samoprzylepny A4 kupisz w każdym porządnym papierniczym,
na nim sobie możesz napisać flamastrem co tylko chcesz. Albo zmów
się z sąsiadami, zrzućcie się po kilka PLN (ewentualnie oficjalną
drogą - niech administracja zamówi płacąc z jakiegoś
wspólnotowego funduszu) i zamówcie w pierwszej lepszej firmie
poligraficznej jakąś sensowną ilość takich naklejek, papier wtedy
może mieć nawet specjalne nacięcia, żeby się go trudniej
odrywało.

J.

3. Data: 2008-03-17 21:59:22

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Papier samoprzylepny A4 kupisz w każdym porządnym papierniczym,
> na nim sobie możesz napisać flamastrem co tylko chcesz.

Dzięki, nie wiedziałem.
Flamastrem napiszę "wezwij Straż Miejską", hi.

Feah

4. Data: 2008-03-17 22:38:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Feahisim <h...@p...gazeta.pl> wrote:

> Flamastrem napiszę "wezwij Straż Miejską", hi.

Osobiście przy zbliżonym problemie grzecznie pisałem "proszę o
nieparkowanie na moim miejscu parkingowym", pomagało.
Obecnie cała moja wspólnota mieszkaniowa stosuje ten pomysł w
wydaniu profesjonalnym, naklejka jest duża, strażackoczerwona i
kredowana, na specjalnie nacinanym i rozwarstwiającym się
papierze, jest tam i wołami napisane "ten pojazd został
zaparkowany nieprawidłowo", a niżej już drobną czcionką wyciąg z
regulaminu osiedlowego :-)

J.

5. Data: 2008-03-17 22:44:24

Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> napisane "ten pojazd został zaparkowany nieprawidłowo", a niżej już
> drobną czcionką wyciąg z regulaminu osiedlowego :-)

Czy niszczenie cudzej własności jest przewidziane w tymże
regulaminie ?

PBNW

6008

6. Data: 2008-03-17 23:00:40

Od: Everard Took <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał "SP" Gil napisał(a):
> Czy niszczenie cudzej własności jest przewidziane w tymże regulaminie ?
<<<<<<<<<<<<<<<
No ale co proponujesz zrobić, skoro legalna ścieżka postępowania nie
daje rezultatów, bo straz miejska ma sprawę w nosie? Natura nie znosi
próżni, więc przy niemocy straży/policji ludzie sami się organizują.

EvT
--
http://qck.pl/Rc

7. Data: 2008-03-17 23:09:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

> Czy niszczenie cudzej własności jest przewidziane w tymże
> regulaminie ?

Jakie niszczenie?

J.

8. Data: 2008-03-17 23:19:46

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Everard Took <a...@o...pl> wrote:

> Natura nie znosi
> próżni, więc przy niemocy straży/policji ludzie sami się
> organizują.

Ano właśnie... u nas na osiedlu były przetestowane chyba
wszystkie możliwe sposoby walki z bandą kretynów i idiotów,
którym się nie chce 100m przejść do parkingu(znajdującego się na
terenie osiedla) i muszą za wszelką cenę zaparkować auto jak
tylko się da najbliżej drzwi, choćby i w wejściu do klatki. Były
i prośby i kampanie informacyjne i blokady zakładane na koła i
holownik wywożący samochody na parking policyjny
(najskuteczniejsze, bo najbardziej bolało finansowo, niestety
firmy holownicze po kolei wymawiały umowę - podobno zbyt
stresujące były dla nich kłótnie z właścicielami wywiezionych
aut, dochodzące czasem do rękoczynów), był również desperat
chodzący nocą i rżnący po kolei opony kretyńsko zaparkowanych
aut, ale przestał, jak ktoś mu z okna zdjęcie zrobił. Obecnie są
naklejki. Całkiem skuteczne sie okazały.
Z drugiej strony - był pożar na osiedlu i wóz bojowy SP, który
podjechał pod blok po dłuugim lawirowaniu i szukaniu wolnego
przejazdu, był gość z zawałem, którego sanitariusze nieśli do
karetki na noszach naokoło bloku, bo karetka nie zdołała
podjechać pod klatkę. Był wreszcie niżej podpisany, który
przywiózłszy pod dom nowozakupiony mebel musiał go wraz z
przygodnie na szczęście spotkanym sąsiadem ponad dachami
samochodów przenosić, bo całe wejście do klatki było obstawione -
można się wkurwić, prawda?

J.

9. Data: 2008-03-17 23:23:31

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Jakie niszczenie?

Ciekawe, czy możnaby wykorzystać tu art. 288 KK "Kto cudzą rzecz
niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku,...", istotą
naklejki jest przecież sprawienie, że auto jest niezdatne do użytku,
przynajmniej czasowo. Jak właściciel wkurzy się, zostawi je
nieprawidłowo zaparkowane i pojedzie do domu taksówką, to może
jeszcze dojść artykuł o doprowadzeniu do niekorzystnego rozporządzenia
swoim mieniem :-)

T.

10. Data: 2008-03-17 23:34:33

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
> niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku,...", istotą
> naklejki jest przecież sprawienie, że auto jest niezdatne do

Cięzko by było dowieść, że naklejka naklejona na _bocznej_ szybie
czyni auto niezdatnym do użytku.

> [...]
> nieprawidłowo zaparkowane i pojedzie do domu taksówką, to może
> jeszcze dojść artykuł o doprowadzeniu do niekorzystnego

A jak wkurzony pozbawieniem dupowozu walnie z bańki w nadchodzącą
emerytkę i skopie ją dodatkowo, na skutek czego ta zejdzie, to o
współudział w morderstwie nas zaskarży, czy o sprawstwo jedynie?

A na poważnie - z tego, co wiem, to wspólnota zasięgała opinii
prawnika, recz jest bezpieczna.

J.

Moskitiery rolowane, roletki podgumowane - opinie z użytkowania
Naprawa pralki
Jaki Piec
jak usunąć długopis z tapicerki?
Baterie blue water ... lub inne z dodatkową wylewką na wode filtrowaną