Przedszkole - wkurzyłam się

21. Data: 2007-11-16 10:54:20

Temat: Re: Przedszkole - wkurzyłam si
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:fhjrsg$g39$1@node1.news.atman.pl...

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale błociły się w przedszkolu czy pod Twoim czujnym okiem?

Ja nawet wolę w trakcie tytłania nie przebywać obok, bo się obawiam, że zacznie
mi się moje pedantyczne i czyste drugie ja odzywać.

> Rodzic decyduje czy pozwolić dziecku się utytłać, wie że pójdą za chwilę do
> domu i wskoczy dzieciak do wanny, przebierze się. A idąc po dziecko do
> przedszkola chcę go odebrac w takim stanie w jakim przyszedł. Nie czepiam się
> zachlapanej bluzki zupą czy farbą.

A to bluzka zalana zupą nie będzie mokra i utytłana?

> Często po przedszkolu rodzic z dzieckiem musza coś załatwić, gdzies iść, maja
> jakieś plany. I tak iść z tym brudnym dzieckiem?

Ja nie jestem przedstawicielem frakcji, co to uważa że tylko z idealnym
dzieckiem można iść między ludzi.
Nieraz lazłam przez miasto z uflejonym a drącym się w niebogłosy bachorem, bo
się mu zachciało w największą kałużę kolanami wpaść albo ciasteczko się
rozciapało na buzi, rękach, ubraniu zarówno dziecięcym jak i towarzyszącego mu
towarzystwa.
Dziecko jest dziecko, małe głupie.

> Czy dzwonić do rpzedszkola z zapytaniem czy dziecko czyste czy mam brać ciuchy
> na zmianę?

To jest rozwiązanie :-)

Qra

22. Data: 2007-11-16 11:11:48

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak napisał(a):

> Nieraz lazłam przez miasto z uflejonym a drącym się w niebogłosy
> bachorem, bo się mu zachciało w największą kałużę kolanami wpaść

Przypomniałaś mi;-) Siedzę sobie kiedyś z małżem na balkonie, a drogą
idą dwie młode babcie z wnuczkami, tak na oko 2 - 3 lata. Babcie
odstawione, wnuczki takoz, białe rajstopki, śliczne spódniczki. A
droga, jaka u mnie jest w maju, to miejscowi wiedzą. No i jedna z tych
wnuczek idzie , sobie, podskakuje, za każdym razem pokrzykując "fiku -
miku". No i oczywiście, następne "fiku - miku" skończyło się centralnie
w największej kałuży, a raczej w błocku, co po kałuży wysychało... To
trzeba było widzieć - o mało w kawie się nie utopiłam;-). Niestety,
babcia nie popisała się, chociaż to był TYLKO spacer :-(.

Justyna
GG 6756000

23. Data: 2007-11-16 11:20:02

Temat: Re: Przedszkole - wkurzyłam się
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok, dzieci potrafią się same ubierać. Ale jeśli w grupie jest dziecko
> niemotek to co? pani nie pomoże? oleje i wypuści dziecko na dwór
nieubrane?
> Albo czy dopilnuje czy dziecko ma czapkę w taką pogodę? Dla mnie to jest
> oczywiste że pani przed wyjściem z dziećmi powinna zobaczyć czy wszystkie
> maja nakrycia głowy, zapięte kurtki, zawiązane buty.

to jest oczywiste, ale najwyraźniej nie dla wszystkich. Zresztą nie dla
wszystkich te same rzeczy sa tak samo oczywiste.
Na zebraniu Pani powiedział otwarcie proszę ubierać dzieci w taki sposób
żeby mogły ubierać się same , ja na ubieranie dzieci nie mam na to czasu.
Dokładnie takie słowa padły, więc w tej kwestii nie ma złudzeń.

> A jak nie pamięta to pani nie przypomni? IMO pownna, tak samo zimą czapka
> gruba, jak i latem ochrona przed słońcem.

nie wiem, Pani powiedziała "na ubieranie dzieci nie ma czasu". Więc zamiast
toczyc boje z Pania skupiłam się na tym jak ten problem rozwiązać. Jest to
głównie praca nad dzieckiem. Ewa wybrała sobie w sklepie czapkę z wyszytym
srebrną nitką płatkiem śniegu, to jest jej ukochana czapka, gdyby tylko
mogła nie zdejmowała by jej z głowy, nawet padła z jej strony propozycja czy
mogę w niej spać ?;-)

Mnie wkurzyła inna sytuacja, staram się dopasowywać czapki do pory roku i
pogody, aż tu któregoś dnia Pani stwierdziła że ewa ma za ciepłą czapkę. Ewa
o założeniu czapki pamiętała, a Pani kazała jej ją zdjąć i powiedziała że w
tej sytuacji będzie lepiej jak pójdzie na podwórko bez niczego na głowie.
Mieszkamy w górach, czasami jest tak że słońce pięknie świeci, ale wiatr
wieje taki że głowę urywa, poza tym pogoda strasznie zmienna jest.
No i nie trzeba było długo czekać, tego samego dnia ewa miała 39,5 st, dwa
tygodnie chorowania, antybiotyki itd,

> [...]
> ewentualnie zwrócic na to uwagę. ale już będę 3x ochłonięta i tyle. Po
pani
> to pewnie spłynie, powie że to nie ona ubierała, albo że komuś tam powie
kto
> ubierał. Po ptakach.
> Gdy były sytuacje które mi się nie podobały to mówiłam od razu. Odpowiedzi
> były różne. Raz Piotrek latał bez czapki po słońcu, bo mu dzieci czapkę
> zabrały i wyrzuciły za ogrodzenie. pani stwierdziła że to nie jej
obowiązek
> pilnowac rzeczy dzieci, i ona za nie nie odpowiada. Raz mąż odebrał
Piotrka
> a ten szedł z podwórka z brudnymi rękoma i jadł kanapkę. No opad rąk.
> Zwrócił uwagę pani a ona 'no mówiłam Piotrusiowi by umył ręce' No ale
czemu
> mu dała kanapkę do łap skoro ich nie umył.
>
> Sylwia

Rozumiem Cię Sylwia, ale w tej sytuacji co Ci pozostaje, jeśli nie chcesz
zmieniać przedszkola musisz popracować nad dzieckiem, żeby pamiętało, tak
skomponowac ubrania żeby mogło w łatwy sposób sie ubrać. Do tego rozmowa z
Panią dyrektor, może zmiana grupy/opiekuna.
Moje dziewczyny w ciągu dotychczasowej kariery przedszkolnej chodziły do
trzech róznych przedszkoli, to nie ja byłam marudna tylko wynikało to z
sytuacji życiowej - zmiany miejsca zamieszkania, pracy. Nie ma miejsc
idealnych ja takich na swojej drodze nie spotkałam.

Pozdrawiam

Monika

24. Data: 2007-11-16 11:25:58

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał
| Powiedzcie mi czy u was panie pomagają dzieciom się ubierać?

tak :)
rozpinać guziki od dżinsów też pomagają ( chociaż proszą żeby jednak
dzieciakom ubierać wygodniejsze spodnie )

Czy robia to
| dokładnie?

czasami aż za dokładnie, w czerwcu to co Weronika miała rano nakładane (
wiadomo ranki są chłodniejsze ) po południu na dworze też to miała.
Co jest do założenia to zakładają :)

|Kompletnie?

Weronice ze 2 razy zdarzyło się zapomnieć bluzy czy swetra z przedszkola, no
ale wtedy na bank nie miała bluzki z krótkim rękawkiem ubranej.

| Może to i mojego wina że się nie upomniał o bluzę (zdjął wcześniej bo mu
| było gorąco) ale że pani nie zwróciła uwagi że ma samą podkoszulkę, i mu
na
| to kurtkę zakładała?

ano gapiostwo pani, mogła się chociaż zapytać czy on tak dziś przyszedł do
przedszkola czy jednak miał bluzę.
Niektóre dzieci zapominają o takich rzeczach :)

| Jak to wygląda w waszych przedszkolach? Czy dzieci wychodzą bez względu na
| pogodę, na porę dnia?

no nie, u nas jest to niestety ograniczone ze względu na dużą ilość zajęć i
tak naprawdę dzieciaki mają czas wolni li jedynie po obiedzie a to też
niewiele.

| U mojego czy deszcz czy słońce to pani ich gna na podwórko.

u nas też był taki plan - ale nie wypaliło bo z tego co rozmawiałam z
przedszkolanką, rodzice mówili że dziś dziecko jest podziębione żeby zostało
i tak zbierała się gromadka, a że grupa jest liczna ( 36 dzieci ) to ciążko
wynaleźć tyle opiekunek żeby jedne wyszły z grupą na spacer a inne zostały z
resztą.

| Aha, troje dzieci kończyło obiad, kilkoro już ubranych stało przy
drzwiach,
| gotowe do wyjścia, reszta latała, w połowie ubrana, w połowie rozgogolona,
| czapki krzywo, bluzki powyciągane ze spodni, szaliki ciągnące się po
| podłodze - jeden wielki pierdolnik.

u nas - niedopomyślenia. Albo jemy obiad albo wychodzimy. Z sali parami
wszytkie dzieciaki wychodzą do szatni, z szatni parami przed przedszkole.

| Czy ja się czepiam?

IMHO nie

| Jak mam z ta panią rozmawiać?

może teraz do dyrekcji uderz skoro zwracanie uwagi nauczycielce nie dało
rezultatów ?
Powiedz co Cię gniecie, a najlepiej zrobić zebranie. Podejrzewam że jest
więcej takich mam jak Ty. Jak to mówił mój profesor "panowie do kupy ! kupy
nikt nie ruszy" ;)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

25. Data: 2007-11-16 12:16:21

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To wszystko można zrobić na spacerze, bez brudnych i mokrych zabawek
> podwórkowych.

Jak się idzie na spacer z własną dwójką to można. Jak idzie trzydzieścioro,
to raczej w parach i w jednym kierunku, bo jak się rozbiegna każde według
własnego widzimisię, to może być problem ze skompletowaniem czeredy ;)

> Czy jak idziesz z dziećmi na spacer to dajesz im się brudzić na placu
> zabaw? W deszczową brudną pogodę?
Jak idę z dziećmi na plac zabaw to po to, żeby się na nim bawiły. A jak leje
to nie idę.

> A pani w przedszkolu nie upilnuje 20 dzieciaków babrających się w błocie.
No o to właśnie chodzi - więc albo może z nimi nie wyjść wcale, albo kazać
im iść za ręce w rządku na spacer, albo wypuścić na ogrodzony plac zabaw i
pilnować, żeby nie robiły niebezpiecznych akrobacji na huśtawkach i
drabinkach, a nie żeby sobie spodni nie ubrudziły. Ja jestem za tą trzecią
opcją.

> No nie wiem czy tak tudno. Ja nie mam w zapasie 5 kurtek by codziennie mu
> po przedszkolu prać i na drugi dzień dawac koljeną czyściutką.
Ortalionową kurtkę to wystarczy wilgotną husteczką dla niemowląt przetrzeć
na tyłku, czy gdzie tam jest ubłocona i wyprać raz na tydzień. No chyba, że
się właśnie wybieracie na konkurs na najczystsze dziecko w mieście ;)

> I wścieku dostaję jak po założeniu dziecku rano czystej kurtki prosto z
> prania, odbieram go jak świnkę.
Jak ja bym sie miała stresować takimi drobiazgami, dawno bym juz osiwiała,
albo i wyłysiała ze zgryzoty ;)

pozdrówka
Karolina

26. Data: 2007-11-16 12:19:43

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> Tyle że jak się utytłają na spacerze z mamą, to wrócą do domu i się
> przebiorą w suche rzeczy. A jak się utytłają na podwórku przedszkolnym to
> albo bedą w brudnych, mokrych rzeczach siedzieć przez kilka następnych
> godzin, albo przez te kilka godzin będą ganiać rozebrane, a brudne rzeczy
> będą się kisić na kaloryferach w sali...
W kurtkach (mokrych czy suchych) i tak przecież nie siedzą, w rękawiczkach i
ciepłych spodniach też, więc nie rozumiem czemu miałyby latać rozebrane.

pozdrówka
Karolina

27. Data: 2007-11-16 12:25:22

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> W kurtkach (mokrych czy suchych) i tak przecież nie siedzą, w rękawiczkach
> i ciepłych spodniach też, więc nie rozumiem czemu miałyby latać rozebrane.

Bo ponieważ sama widziałam, że dzieci bawiące się na ubłoconym podwórku
przedszkolnym, po powrocie mają brudne i mokre spodnie (jakie ciepłe
spodnie? jesienią spodnie narciarskie mają nosić czy jak?), rajstopy,
bluzkę, podkoszulkę i majtki. Oraz oczywiście czapki, rękawiczki, kurtki i
buty wewnątrz i na zewnątrz.
Nie pytaj mnie, jak dziecko potrafi sobie na podwórku wysmarować błotem
majtki, ale potrafi. Nie moje co prawda, ale widziałam. I to właśnie
dlatego, że matka jedno przypilnuje (czasem), a pani trzydziestki już nie...

Agnieszka

28. Data: 2007-11-16 12:42:40

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
>
> Poddaję się ;)
> Niech od października do kwietnia siedzą przez większość dni czyste i
> suche w sali.

Carol, naprawdę nie chodzi o to, żeby siedziały nonstop w sali, suche i
czyste, z rączkami na kolanach. Ale można chyba wymagać od przedszkolanek,
żeby potrafiły zorganizować coś więcej niż "idziemy na podwórko" a potem
siedziały przez godzinę na ławce i gadały, a dzieci w tym czasie kopały
dołek pod jeszcze większą kałużę? ;-)

Agnieszka

29. Data: 2007-11-16 12:44:46

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzydzieścioro, to raczej w parach i w jednym kierunku, bo jak się
> rozbiegna każde według własnego widzimisię, to może być problem ze

Ta grupa na wyjściach jest akurat zdyscyplinowana. Wszyscy się ładnie za
rączki trzymają i słuchają pani. Puszczone samopas na ogródek robią co chcą.

> Jak idę z dziećmi na plac zabaw to po to, żeby się na nim bawiły. A jak
> leje to nie idę.

No więc właśnie. Ja tez nie wychodzę z dzieckiem jak pada (chyba że muszę,
na spacer sam w sobie to nie)

> [...]
> pilnować, żeby nie robiły niebezpiecznych akrobacji na huśtawkach i
> drabinkach, a nie żeby sobie spodni nie ubrudziły. Ja jestem za tą trzecią

Nie wiem czy kiedykolwiek odebrałaś dzieci umazane z przedszkola. I czy to
było kilka dni pod rząd?

> [...]
> na tyłku, czy gdzie tam jest ubłocona i wyprać raz na tydzień. No chyba,
> że się właśnie wybieracie na konkurs na najczystsze dziecko w mieście ;)

Nie wszystkie kurtki są ortalionowe.
A jesli nawet no umierz mi na słowo, drewanine obmurszałę i brudzące zabawki
na podwórku nie zosatwiają śladów łatwych do usunięcia chusteczką nawilżoną.

> Jak ja bym sie miała stresować takimi drobiazgami, dawno bym juz osiwiała,
> albo i wyłysiała ze zgryzoty ;)

No po kilku razach to się wkurzam. Ile można prać, proszek marnować i wodę i
mój czas :-)

Sylwia

30. Data: 2007-11-16 12:44:52

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poddaję się ;)
> Niech od października do kwietnia siedzą przez większość dni czyste i
> [...]

tzn nie widzisz rozwiązania środka, albo upierniczone błotem po pachy albo
suche/czyściutkie w sali?
;-)

Pozdrawiam

Monika