Re: Przeliczenie drożdzy na zakwas

1. Data: 2016-03-14 09:46:19

Temat: Re: Przeliczenie drożdzy na zakwas
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2016 o 22:53 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> [...]
> gram mąki na 150 gram wody.
>
> Załóżmy, że dam 125g zakwasu (w którym będzie 50gram mąki żytniej i 75
> gram wody) to czy wystarczy jak doleję 290 gram wody i dosypię 390 gram
> mąki pszennej?
>
> Czy ubytek 50 z 440 gram mąki pszennej (zastąpienie jej mąką żytnią z
> zakwasu) nie spowoduje zbyt dużego ubytku w ilości glutenu (11%)?
>
> Wychodzi mi z tego, że trzeba dać:
> 1) 125 gram zakwasu o 150 hydracji
> 2) 390-400 gram mąki pszennej chlebowej
> 3) 290-300 gram (lub ml) wody
> 4) no i nie zapomnieć trzeba o 1 i 1/4 łyżeczki soli warzonej,

:O
To na poważnie, czy dla jaj?

--
Trefniś

2. Data: 2016-03-14 14:40:08

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> :O
> To na poważnie, czy dla jaj?

tak, poważnie użłem jodowanej :-)

3. Data: 2016-03-14 14:51:10

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2016 o 14:40 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> tak, poważnie użłem jodowanej :-)

Piekarz gawędziarz...

--
Trefniś

4. Data: 2016-03-14 16:12:58

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-14 o 14:40, Pszemol pisze:

> tak, poważnie użłem jodowanej :-)

Wydaje mi się, że jaja nieposolone są niesmaczne... Ale zapytam Panią
Ekspertkę. Babo, chodź ino wartko... :)
pozdrawiam
Stefan

---
Avast.

Re: Chleb upieczony w garnku
Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
Blog pewnej chinozamężnej osóbki...
Gulasz z serc cielęcych.
Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka