Re: Chleb upieczony w garnku

1. Data: 2016-03-12 18:30:02

Temat: Re: Chleb upieczony w garnku
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie będzie mniej mycia garuw.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

2. Data: 2016-03-13 16:43:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
news:nc1jms$28m$1@usenet.news.interia.pl...
> Pewnie będzie mniej mycia garuw.

Nie wiem skąd to wnosisz, Stokrotka - ale nieważne...

Wczoraj około 11:15 przed południem przygotowałem
ciasto (pomieszałem składniki) i zostawiłem w plastikowej
misce na cały dzień i noc do wyrastania...

Dziś około godziny 10:30 rano, czyli prawie po całej dobie
złożyłem ciasto i leży sobie zawinięte w ściereczce...

A ja idę do sklepu szukać gdzie ja kupię Dutch Oven :-)
Mam na to 2 godziny.... he he.

Ciasto było bardzo zbąblowane i "mokre" wyglądało
właściwie dokładnie tak jak na filmie. W czasie zawijania
go na stole obsypanym mąką był to taki sam bezpostaciowy
ciągutek jak na filmie, więc gluten chyba się dobrze wywiązał.
Nigdy wcześniej nie miałem tak doskonale "wyrobionego"
ciasta - raczej zawsze miało tendencję do rwania się, nie to!
Więc rokowania, jak sądzę, są niezłe.

3. Data: 2016-03-13 18:24:44

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem skąd to wnosisz, Stokrotka - ale nieważne...
>
> Wczoraj około 11:15 przed południem przygotowałem
> ciasto (pomieszałem składniki) i zostawiłem w plastikowej
> misce na cały dzień i noc do wyrastania...

Dlaczego zobiłeś to w plastikowej misce, a nie w garnku do pieczenia tego
ciasta?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2016-03-13 19:07:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego zobiłeś to w plastikowej misce,
> a nie w garnku do pieczenia tego ciasta?

Myślę, że jak obejrzysz wideo z załączonego przeze mnie
linka do artykułu o pieczeniu tego chleba to Ci się wiele wyjaśni.
A jak po obejrzeniu filmu dalej będzie coś niejasne to wtedy
pytaj śmiało jeszcze raz :-)

5. Data: 2016-03-13 21:03:59

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Więc rokowania, jak sądzę, są niezłe.

Po zjęciu pokrywki garnka żeliwnego: miłe zaskoczenie...
Chlebek wyrósł wyśmienicie!
Nawet miejsce gdzie surowe ciasto przywarło do wnętrza
garnka z boku bochenka ładnie odeszło od ścianki garnka
w czasie pieczenia i nic nie przypaliło się trwale:
http://voila.pl/328/rssd5/

Jest puszysty, z wielkimi dziurami powietrza w miąższu.
Bardzo, bardzo miękki, trudny do pokrojenia w kromki,
ale pewnie dlatego że nie wytrzymałem do wystygnięcia :-)
Trochę zbyt bułkowy w smaku dlamnie, nie ma kwaskowatego
charakteru do jakiego jestem przyzwyczajony, ale to
pewnie wynik użycia drożdży jak w oryginalnym przepisie
zamiast zakwasu - trzeba spróbować tą metodę z zakwasem!

Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
Blog pewnej chinozamężnej osóbki...
Gulasz z serc cielęcych.
Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka