Re: Przepis na zaziki.

1. Data: 1999-12-22 14:00:19

Temat: Re: Przepis na zaziki.
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote in message <3...@k...ias.wat.waw.pl>...

>Pozwole sobie nie zgodzic sie - jogurt ma byc gesty, a nie galaretowaty (do
>Bakomy dodaja zelatyne) - ja uzywam Danone.

Wiem, że używają, ale z jogurtami jak z innymi produktami - kwestia gustu.
Nie upieram się przy Bakomie, ale Danone po prostu nie cierpię, a spróbuj
dodać tego do sosu - zwarzy się jak nic. Poza tym nie wiedzieć czemu Danone
naturalny jest lekko słodkawy. Chyba najlepiej było by zrobić jogurt
samodzielnie .

>Tu, podobnie jak Artur Nowacki, tez mysle, ze lepiej ogorek utrzec na tarce
>i osaczyc.

ja kroję ogorek z tego względu, że IMHO starty nawet na bardzo grubej tarce
traci całą swoją "ogórkowatość" (o smak mi chodzi, a właściwe o zmianę zmaku
przy zmianie konsystencji). Po prostu lubię jak mi coś w sosiku lekko
chrupie między zębami - a starty ogórek w tzatziki przypomina mi zbytnio
mizerię, której od dzieciństwa nie cierpię. Ale rzeczywiście, raz próbowalam
tureckiego tzatziki i ogorek był poszatkowany.
Pozdrowienia
Herbatka

1. Data: 1999-12-22 17:43:11

Temat: Re: Przepis na Tzatziki
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Jogutrt dobrze jest w przeddzien osaczyc poprzez filtr do kawy.
Jesli za malo czasu to mozna zagescic "gladkim" twrozkiem.
Ogorki tez dobrze odsaczone i raczej siekane niz scierane na "grubej" tarce
"jarzynowej".
Dobrze jest tez dodac lyzeczke siekanego koperku.

Pozdrawiam,

Slav

1. Data: 1999-12-23 11:55:20

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady, spróbuje udoskonalić moje tzatziki i kto wie, może przekonam
sie nawet do siekanych ogórków. Ale to latem - teraz bardziej podchodzi mi
mięsko i inne ciężkie potrawy.
Herbatka
Agnieszka wrote in message <3...@k...ias.wat.waw.pl>...

>(do

>Na pewno najsmaczniej i najzdrowiej :) A jesli chodzi o Danone, to maja dwa
>rodzaje jogurtow naturalnych: z cukrem i bez. Ja do tzatziki daje
>oczeywiscie ten drugi.
>
>Pozdrawiam,
>Agnieszka

Odp: Gliniane naczynia
Re: Olej lniany
Re: wypiekacz chleba
Re: Thermomix-slyszeliscie?
Re: Paul/Swieta za pasem (dlaczego za pasem?)