Re: Thermomix-slyszeliscie?

1. Data: 1999-12-22 12:39:04

Temat: Re: Thermomix-slyszeliscie?
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Technologia produkcji lodow polega zwykle na powolnym mieszaniu PROSZKU z
> woda. (W niskiej temp. oczywiscie). Dorabialem kiedys w "lodziarni" -
stare
> dzieje....
> --
> Michal B...@p...onet.pl

To nie byla lodziarnia, tylko mieszalnia proszku z woda :))) Poczytaj sobie
o produkcji prawdziwych lodow.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 1999-12-22 13:02:02

Od: "Michał B" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski napisał(a) w wiadomości:
<83qgrh$bib$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>To nie byla lodziarnia, tylko mieszalnia proszku z woda :))) Poczytaj sobie
>o produkcji prawdziwych lodow.

OK. Te lody nie byly zbyt zdrowe. Ale coz zrobic? Ty i kilka innych osob
robicie lody w Philipsie, ja i kilka innych w Thermomixie. A wiekszosc
spoleczenstwa lody z proszku i wody. To standardowa technologia. Oczywiscie,
sa lodziarnie, ktore uzywaja owocow ale to ulamki% w skali.

Nie traktuj mnie az tak ostro. Poczytalem juz troche. Wiem jak powinno sie
robic lody i wiem jak sie je robi w praktyce. Moge podeslac Ci liste
substancji chemicznych emulujacych kilkadziesiat najpopularniejszych smakow
w lodach. Bedzie to cytat z ksiazki "Fitonics zycia" aut. Maji Blaszczyszyn
(mam nadzieje, ze dobrze napisalem imie autorki). Widze, ze w tematach
kuchennych jestes na bierzaco wiec pewnie znane Ci jest to nazwisko.

Michal B...@p...onet.pl

1. Data: 1999-12-22 16:23:50

Temat: Re: jak sie robi lody, bylo :Thermomix-slyszeliscie?
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Oczywiscie,
> sa lodziarnie, ktore uzywaja owocow ale to ulamki% w skali.

Ale przeciez tak bardzo chwalisz zdrowe odzywianie, wiec badz konsekwentny.

> [...]
> (mam nadzieje, ze dobrze napisalem imie autorki). Widze, ze w tematach
> kuchennych jestes na bierzaco wiec pewnie znane Ci jest to nazwisko.

Oczywiscie, mozna skoczyc do hurtowni z zaopatrzeniem dla lodziarzy i kupic
gotowe proszki i pasty smakowe do produkcji kilkudziesieciu smakow lodow.
Robi je m.in. wloska firma MEC. I szczerze mowiac, wychodza z tego bardzo
dobre lody. Ale nic nie zastapi prawdziwych, robionych tradycyjnymi metodami
(tzn. z naturalnyvh, na ile to mozliwe, skladnikow). Tylko, ze jest wiecej
zabawy : jajka, mleko, smietana, owoce, czekolada itd. Po co to komu. I
jeszcze pasteryzowac trzeba przed wrzuceniem do freezera. Tylko, ze takie sa
najlepsze.

Przemyslaw Koziarski

Re: Paul/Swieta za pasem (dlaczego za pasem?)
Re: Wigilia... Polska Wigilia...
Ile kosztuje szybkowar Zeptera ?
Re: Jedzenie
Re: restauracje, bary, knajpy i inne