Re: Przygotowania pod wielki trawnik

Data: 2008-02-13 19:29:06
Temat: Re: Przygotowania pod wielki trawnik
Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

Flashka pisze:
> Witam,
>
> posiadam całkiem sporą działeczkę, na której chcę zrobić zielony dywanik.
> Problem polega na tym, że plac jest kompletnie rozryty i nierówny z
> zagłębieniami jak po bombach. Wcześniej to było pole na którym rosło sobie
> żytko - miejscami lekko podmokłe pole po deszczach, ale po pracach
> budowlanych stało się to istnym pobojowiskiem z gliną na wierzchu.
>
> Mam na działce dużą pryzmę gliny pozostałą z budowy i dużą pryzmę ze zdartej
> warstwy "czarnoziemu" - rok leżakowania. Posiadam też niskie pryzmy (mocno
> [...]
witam
z tego co wiem to najlepsze ziemie maja taki układ: piasek (dość
głeboko)-> glina, ziemia. Glina częściowo tylko przepuszcza wodę i
związki mineralne, ziemia na piachu bardzo szybko wyjałowieje. Jak
rozkopiesz głęboko czarnoziem kl I lub II pod spodem zazwyczaj będzie
glina...
Pozdrawiam
Pawel