Przyspieszyło?

11. Data: 2014-05-01 23:40:36

Temat: Re: Przyspieszyło?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Phi. Kasztanowce kwitną od ubiegłego tygodnia. Konwalie też
> zaczęły, a lilaki za niedługo skończą.

Moje lilaki zaczęły dzisiaj rano. Jakieś takie ideowo zaangażowane
się zrobiły. Chyba chciały coś uczcić w ten sposób.

Jarek

--
Pierwszego maja o 8 rano | A gdy już wszyscy członkowie rządu
na trybunę honorową | stanęli u jego boku

12. Data: 2014-05-02 02:54:23

Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2014-05-01 22:15, obywatel SJS uprzejmie donosi:
>
> Phi. Kasztanowce kwitną od ubiegłego tygodnia. Konwalie też zaczęły, a
> lilaki za niedługo skończą.

U mnie sąsiad już padł z flaszką w rowie... to jak koniec maja:)

A.

13. Data: 2014-05-02 13:13:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 01 May 2014 22:30:38 +0200, Qrczak napisał(a):

> lilaki za niedługo skończą.

Moje właśnie zaczęły, tj kiście są w 1/3 rozkwitu - odmiany wielkokwiatowe,
szlachetne. Te drobnokwiatowe, które nazywamy "włoskimi", dopiero mają
zamiar się rozwinąć. Kasztany u mnie jeszczze nie kwitną. Tak więc nie ma o
co rabanu robić, wiosna jak zawsze.

14. Data: 2014-05-03 19:52:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Apr 2014 14:59:17 +0200, SJS napisał(a):

> Zajeły nadstawkę, zalały - bedzie miodek

Przyszły 2 nowe silne i duże roje, hurra, mam znowu trzy!
:-)

15. Data: 2014-05-03 20:41:33

Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-03 19:52, Ikselka pisze:

> Przyszły 2 nowe silne i duże roje, hurra, mam znowu trzy!
> :-)

Będzie dużo rójek.
Odwirowałem z jednego 2,5 l miodu z mniszka /tylko nadstawka/
Nadstawkę założyłem trzy tygodnie temu jak wyjeżdżałem do Egiptu!

--
sjs

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

16. Data: 2014-05-03 21:16:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 03 May 2014 20:41:33 +0200, SJS napisał(a):

> Będzie dużo rójek.

Ciekawe, że przyszły teraz - przecież za wcześnie jeszcze na rójkę. Nie
rozumiem. Może to wędrówka głodowa? Teraz na rójkę zdecydowanie za
wczesnie...

> Odwirowałem z jednego 2,5 l miodu z mniszka /tylko nadstawka/
> Nadstawkę założyłem trzy tygodnie temu jak wyjeżdżałem do Egiptu!

Ja nie podbieram teraz - u nas słabo z pożytkami, więc nie chcę pszczół
ograbiać, bierzemy miód tylko raz w roku, w lipcu.

17. Data: 2014-05-03 21:33:04

Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-03 21:16, Ikselka pisze:

> [...]
>
> Ja nie podbieram teraz - u nas słabo z pożytkami, więc nie chcę pszczół
> ograbiać, bierzemy miód tylko raz w roku, w lipcu.

Moje mają duże zapasy i podbieram zwykle z nadstawek plus 3 ramki z gniazda.
Bywało po 20 l z ula ale i były lata gdy 3 l z ula było i koniec
Rójki sa bo pszczelarze nie zorientowali się, że trzeba gwałtownie
gniazda poszerzać

--
sjs

---