Re: "Przyszkoleni do jedzenia."

Data: 2013-05-13 10:24:12
Temat: Re: "Przyszkoleni do jedzenia."
Od: k...@g...pl

W dniu sobota, 11 maja 2013 14:12:21 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Przytoczony przeze mne tekst nie jest tego przykladem - jego podstawową
>
> wartością są TRAFNE przemyślenia oraz ich jasne, choć często metaforyczne
>
> formułowanie - np plastikowe kwiaty, uczepieni lateksowej piersi...
>

> Jednym słowem - perełka.
>

> Mały urywek:

> "Zaszczepiono nam kult
> materii. Obcujemy z taką jej ilością, że przestajemy rozróżniać strukturę i
> kształty, penis można równie beznamiętnie namalować na murze, na figurce
> Matki Boskiej i na żywym człowieku, i nie będzie różnicy, bo wszystko jest
> [...]

zgadza sie, maslowska jedynie definiuje otoczenie. ubiera rzeczywistosc w formule
zgodna ze srodowiskowym jej postrzeganiem. wartoscia jej tworczosci jest jezyk,
pojemny i zrozumialy dla "blokersow". "przemyslenia" na miare tychze mieszkancow
blokowisk. jak dla mnie to za malo na "wielka" literature. wole dialogi z "Rejsu",
zas tworczosc i inteligencje W.Allena.

PS.Z tych naszych rozmów wyłania się idea występów i... jakich jeszcze nie było.
Stworzenia czegoś zupełnie nowego. Nowa wartość może powstać jako synteza
różnorodnych sprzecznych ze sobą wartości. Jeżeli chcemy osiągnąć nową wartość,
musimy doprowadzić do konfliktu między tym, co fizyczne, a tym, co duchowe. Jeżeli
natura, więc fizyczność, jest czymś pierwotnym, czyli tezą, to kultura jest jej
antytezą, a synteza tym, co pragniemy osiągnąć. Gdy ktoś z nas gimnastykuje się,
reprezentuje naturę, więc tezę, jeśli ktoś z nas śpiewa, reprezentuje kulturę, więc
antytezę. Chcąc stworzyć sztukę na naszą miarę, musimy zwiększyć w niej udział
wysiłku fizycznego, a dla antytezy i duchowego. I to jest nowa strategia syntezy. I
to jest nowa koncepcja sztuki.