Re: Psychologia a Pis

Data: 2016-12-18 16:19:53
Temat: Re: Psychologia a Pis
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 16:15:02 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> Nie chcę systemu kastowego, a tylko Króla, który sam by decydował kogo obdarzyć
tytułem szlacheckim. Szlachta dziedziczna to i owszem tradycja, ale tytuły polityczne
i przywileje dla niej to aberracja. Dziedziczna może być tylko
> [...]
> to co najwyżej w ramach puszenia się godowego i kurtuazji. Wiadomo, że każdy
> facet z miasta wolałby w łóżku np. japońską księżniczkę niż polską wieśniaczkę,
> gdyby miał wybierać "w ciemno".
>
> Co do związku reinkarnacji z mandatem Nieba... Non sequitur. Wątpi także o tym
> Kościół Boży xD Mandat Nieba był w Chinach znany jeszcze zanim wiara
> w reinkarnację była powszechna. To pojęcie konfucjańskie, nie buddyjskie.
> U chrześcijan było boskie prawo królów, które oznaczało prawie to samo!
> Święty Król uzdrawiał skrofuły dotknięciem ręki xD

PS. Nie gardzę zwykłymi z urodzenia ludźmi, jeżeli się chcą uczyć, zdobywać
wiedzę i dzięki umiejętnościom umysłu awansować w kierunku uczonych i innych
nobles de robe. Wręcz chciałby, żeby było takich jak najwięcej. Potrzeba na
fizoli zanika wraz z robotyzacją. Trzeba więcej uczonych, rzemieślników,
artystów, sportowców czyli ludzi od igrzysk, gdy chleba od tego i tak
nie ubędzie.