Re: Pszczoły, jesień - zima

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Pszczoły, jesień - zima
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Thu, 25 Oct 2012 13:58:06 +0200

Dnia Thu, 25 Oct 2012 07:24:43 +0200, SJS napisał(a):

> Bardzo ciekawe wyniki wyszły - nie wiem czy były publikowane ale mam
> gdzieś notatki z tego eksperyment łącznie z rozkładem temperatur. W
> każdym ulu było nie mniej niż 10 termopar.

Bardzo jestem ciekawa tych wyników, jakbys znalazł kiedyś, to może
przykładowy jeden ul przedstawisz?

> --
> Wymyśliłem wiele lat temu technikę podgrzewania uli dla:
> - wydłużenia czasu na jesieni czerwienia

Ale po co wydłużać czerwienie jesienią? Pszczoły zużyją więcej
energii=pokarmu na wychów, a potem może braknąć pokarmu.

> i przeróbki podawanych
> ziołomiodów /syropów/
> - przyspieszenia rozwoju rodzin wiosną

Ale po co? - w ulu może i podgrzejesz, ale na dworze... Zbyt wcześnie się
pobudzą, a przecież i tak wiosną nie wylecą w mróz...

> opisałem to pewnie jakieś 30 lat temu w Pszczelarstwie

Numer pamietasz? Może gdzieś znajdę.

(by XL)