Pudding

1. Data: 2003-09-27 12:33:41

Temat: Pudding
Od: Beazuku <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak zrobic pudding czyli cos lzejszego od budyniu?
Pozdrawiam.
Beazuku

1. Data: 2003-09-27 14:40:30

Temat: Re: Pudding
Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Beazuku <b...@p...fm> wrote:

> Witam
> Jak zrobic pudding czyli cos lzejszego od budyniu?
> Pozdrawiam.
> Beazuku

Pudding znaczy akurat tyle co budyn. A przepis na pudding moze byc np.
taki:

75 g okruchow czerstwego chleba
100 g maki
100 g brazowego cukru
75 g loju wolowego
100 g siekanych owocow kandyzowanych
1 lyzeczka siekanej kandyzowanej skorki pomaranczowej
1 cale jajko i 3 zoltka
mielony cynamon, galka muszkatolowa
kieliszek rumu

Wszystko zmieszac w misce, wlozyc do formy na budynie, gotowac na lazni
wodnej w piekarniku nastawinym na 200 stopni ok. godziny, az bedzie
jedrne. Wystudzic i wylozyc na polmisek.

Wladyslaw

1. Data: 2003-09-27 15:06:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Sep 2003 16:40:30 +0200, w...@o...pl (Wladyslaw
Los) wrote:

> [...]
>wodnej w piekarniku nastawinym na 200 stopni ok. godziny, az bedzie
>jedrne. Wystudzic i wylozyc na polmisek.

toz to Chirtmas pudding prawie, tyle, ze tych owocow
kandyzowanych (czy w to wliczas moze rodzynki czy scisle
kandyzowne?) co kot naplakal...

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-27 15:11:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Los) wrote:

> [...]
>wodnej w piekarniku nastawinym na 200 stopni ok. godziny, az bedzie
>jedrne. Wystudzic i wylozyc na polmisek.

dodam Bread and Butter Pudding - jasne pieczywo - bulka pszenna -
w kromki, odciac skorke, posmarowac maslem, ulozyc dekoracyjnie w
zaroodpornym, namaslonym naczyniu, posypac rodzynkami . osobno
zagrzac mleko, rozbeltac z jajami (na pol litra mleka dwa jaja),
cukru troche, mozna troche wanilii, polac ten chleb, odstawic
niech nasiaknie (jak wszystko wsiaknie - bo jest sporo chleba),
posypac troche cukrem, galka muszkatolowa i piec w srenim
piekarniku (NIE za goracym) az sos waniliowy sie zetnie a chleb
sie zezloci

Trys, co mu jeszcze chodzi po glowie leek pudding, czyli taki z
porow, ale nie pamieta przepsiu dokladnie
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-27 15:20:00

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> toz to Chirtmas pudding prawie,

Prawie
> tyle, ze tych owocow
> kandyzowanych (czy w to wliczas moze rodzynki czy scisle
> kandyzowne?) co kot naplakal...

To daj ich wiecej.

Wladyslaw

1. Data: 2003-09-27 23:25:53

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pudding znaczy akurat tyle co budyn. A przepis na pudding moze byc np.

Pudding znaczy deser.

Iza

1. Data: 2003-09-28 05:18:16

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Pudding znaczy deser.
>
> Iza

We wszystkich dwóch słownikach, jakimi dysponuję pisze, że pudding to
budyń.

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

1. Data: 2003-09-28 07:30:22

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Izabela Sowula <i...@N...gazeta.pl> wrote:

> Pudding znaczy deser.

Tak, ale nie kazdy lecz, jak podaje American Heritage Dictionary:

A sweet dessert, usually containing flour or a cereal product, that has
been boiled, steamed, or baked.
[Middle English, a kind of sausage, from Old French boudin.]

Czyli deser zawierajacy make lub inne produkty zbozowe, gotowany,
gotowany na parze lub pieczony. A etymologia slowa "pudding" jest taka
sama jak "budyn".

Natomiast Larousse Gastronomique podaje, ze puddingi w ogole nie musza
byc slodkie. Sa takze puddingi miesne.

Wladyslaw

1. Data: 2003-09-28 09:01:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Natomiast Larousse Gastronomique podaje, ze puddingi w ogole nie musza
>byc slodkie. Sa takze puddingi miesne.
>
>Wladyslaw

i jarzynowe - jak wspomniany przeze mnie leek pudding, tu
popularny. jak jest w glebokiej misce, najlepiej szklanej, i
robione na parze to na pewno pudding...no moze jeszcze byc
Spotted Dick, ale on nie w misce ;)

niemniej jednak, jesli przy kolacji ktos pyta "what's for
pudding" to moze ot oznaczac tylko jedno

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-28 18:43:26

Od: Beazuku <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> Pudding znaczy akurat tyle co budyn. A przepis na pudding moze byc np.
> taki:

ciach

> Wladyslaw

Witam.
Chodzilo mi raczej o cos prostszego, ale dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam. Beazuku

pielmieni-jak?
Kto zna przepis na ŻARKOJE ???
Królik - co z niego??