Pycha ciasto z owocami

1. Data: 2005-06-13 08:21:47

Temat: Pycha ciasto z owocami
Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Dostałam przepis od koleżanki na kruche ciasto z owocami, wypróbowałam
wczoraj z truskawkami, wyszło pyszne, dlatego podzielę sie nim z Wami, może
ktoś z korzysta.
Na ciasto:
40 dkg mąki (w oryg. przepisie krupczatki, ale niekoniecznie),
4-5 jajek (w zalezności od wielkości)
kostka margaryny
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
owoce (truskawki, maliny, porzeczki, jagody itd)
Mąke, sól, margarynę i żółtka posiekać nożem, dodać proszek do pieczenia,
zagnieść szybko ciasto. 2/3 ciasta wykleić blaszkę a resztę na 2 godziny do
zamrażalnika.
Na ciasto nałożyć owoce, na to pianę z białek ubitych z cukrem (do piany
dodałam łyzkę mąki ziemniaczanej, zgodnie z radą Grupowiczki, sorki nie
pamiętam kogo i wyszła pyszna beza) i na samą górę potartą resztę ciasta.
Piekłam godzinkę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Wyszło pycha!
Pozdrawiam
Gocha

2. Data: 2005-06-13 08:35:59

Temat: Re: Pycha ciasto z owocami
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mąke, sól, margarynę i żółtka posiekać nożem, dodać proszek do pieczenia,
> zagnieść szybko ciasto. 2/3 ciasta wykleić blaszkę a resztę na 2 godziny do
> zamrażalnika.

Do ciasta w ogóle nie dodawałaś cukru?

> Na ciasto nałożyć owoce, na to pianę z białek ubitych z cukrem (do piany
> dodałam łyzkę mąki ziemniaczanej

Owoce nie pusciły dużo soku, nie zrobił się zakalec?
> Pozdrawiam
> Gocha
Pozdrawiam :-) Areta

3. Data: 2005-06-13 09:22:29

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Do ciasta w ogóle nie dodawałaś cukru?

Ani grama, cały cukier jest w owocach i pianie

> Owoce nie pusciły dużo soku, nie zrobił się zakalec?

Truskawki podzieliłam na połówki, puściły sok, ale na szczęście nie zrobił
się zakalec.

> Pozdrawiam :-) Areta
Pozdrawiam
Gocha

4. Data: 2005-06-13 16:08:25

Od: AngiW <angiw@[no_spam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na ciasto nałożyć owoce, na to pianę z białek ubitych z cukrem (do piany
> dodałam łyzkę mąki ziemniaczanej, zgodnie z radą Grupowiczki, sorki nie
> pamiętam kogo i wyszła pyszna beza)

Mąkę ziemniaczaną dodajemy na poczatku ubijania czy juz do ubitej piany?
Pozdrawiam Angela

5. Data: 2005-06-13 21:23:16

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"AngiW" <angiw@[no_spam]wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Mąkę ziemniaczaną dodajemy na poczatku ubijania czy juz do ubitej piany?
> Pozdrawiam Angela

Ja dodaje na samym koncu.

Monika

6. Data: 2005-06-14 18:47:23

Od: AngiW <angiw@[no_spam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja dodaje na samym koncu.
>
> Monika

Dzięki Moniko!

7. Data: 2005-06-14 20:12:56

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię bardzo podobne ciasto, tylko z tartymi jabłkami, śliwkami lub
rabarbarem. No i cukru daję pół na pół do piany i ciasta.
Ania

Zgorzkniał mi szpinak - dlaczego?
do Wojti w sprawie "kurka czerownego"
Placki ziemniaczane po węgiersq