Pycha ciasto z owocami

następny post »
From: "Gocha" <g...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Pycha ciasto z owocami
Date: Mon, 13 Jun 2005 09:21:47 +0100

Witajcie,
Dostałam przepis od koleżanki na kruche ciasto z owocami, wypróbowałam
wczoraj z truskawkami, wyszło pyszne, dlatego podzielę sie nim z Wami, może
ktoś z korzysta.
Na ciasto:
40 dkg mąki (w oryg. przepisie krupczatki, ale niekoniecznie),
4-5 jajek (w zalezności od wielkości)
kostka margaryny
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
owoce (truskawki, maliny, porzeczki, jagody itd)
Mąke, sól, margarynę i żółtka posiekać nożem, dodać proszek do pieczenia,
zagnieść szybko ciasto. 2/3 ciasta wykleić blaszkę a resztę na 2 godziny do
zamrażalnika.
Na ciasto nałożyć owoce, na to pianę z białek ubitych z cukrem (do piany
dodałam łyzkę mąki ziemniaczanej, zgodnie z radą Grupowiczki, sorki nie
pamiętam kogo i wyszła pyszna beza) i na samą górę potartą resztę ciasta.
Piekłam godzinkę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Wyszło pycha!
Pozdrawiam
Gocha