Pytanie "Ortopedyczne"

1. Data: 2001-03-07 14:14:55

Temat: Pytanie "Ortopedyczne"
Od: "Piotr Brzeziński" <m...@f...of.pl> szukaj wiadomości tego autora

5 tygodni temu pękła mi (odprysnął mi kawałek kości strzałkowej) teraz mam
krótki gipsik i przedtem był długi jak to sie ma do rehabilitacji i czy nie
spowoduje jakiejś ujmy w przyszłym chodzeniu. Czy np. chodzenie dłuższe po
zdjęciu gipsu jest wskazane. Pierwszy raz w życiu mam cos takiego i powiem
szczerze jestem zaniepokojony ....Jakbym dostał poradę jakowąś ....byłbym
zobowiązany.

Piotr Brzeziński
www.toto.of.pl
www.totogang.of.pl
m...@f...of.pl

2. Data: 2001-03-07 16:40:35

Temat: Re: Pytanie "Ortopedyczne"
Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
niezbyt precyzyjnie okresliles uszkodzenie. Najwazniejszy fragment kosci
strzalkowej -czyli kostka boczna - wchodzi w sklad stawu skokowego. I w tym
miejscu najczesciej ulega zlamaniu. Problem w tym, ze nawet nieznaczne
przemieszczenia w tym miejscu moga prowadzic do znacznego ograniczenia
funkcji i wymagaja czasami leczenia operacyjnego. Zakladam, ze w Twoim
przypadku do przemieszczenia nie doszlo. Prawdopodobnie masz zlamanie
szczytu kostki bocznej. Zlamanie tzw awulsyjne - czyli z pociagania przez
wiezadlo. Wymaga to kilkutygodniowego gipsu - zaleznie od rodzaju zlamania
4-6 tyg. Potem rehabilitacja, rehabilitacja i jeszcze raz rehabilitacja.
Chodzenie to nie jest dokladnie to co rehabilitacja, chodzi raczej o
cwiczenia, dobry jest basen, chodzic mozna ale bez przesady, raczej mniej
niz zwykle. Kule w zasadzie nie sa potrzebne. Czesto pomaga elastyczny
stabilizator stawu skokowego.
Pozdrawiam
Blade Runner

świerzb u kota - przechodzi na ludzi?
pytanie do neurologów - pilne
SEKSUOLOG NA CZACIE
Telemedycyna w praktyce - prosze o opinie
Kiedy komputer z procesorem taktowanym 2,45 Ghz i mocy 100 W zastapi kuchenke mikrofalowa