Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi

From: "Redart" <r...@t...op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Date: Wed, 16 Sep 2009 22:49:33 +0200

Dobra, teraz mam trochę wiecej swobody, jeszcze uzupełnię.

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> jako np medytacja oddechu- osiągane są- co wydawało się naturalne- poprzez
> silne natlenienie. Podobnie jest i w innych technikach medytacyjnych.
> Chodzi o oddech- a raczej o specyficzny rodzaj oddechu. Mogą różnić się w
> szczegółach technicznych- ale zawsze zgodnie z zasadą: silny, wypracowany
> wdech, krótki, swobodny wydech. Zapewnia to stan podwyższonej świadomości.
Jak wskazywałem - oddechy zą różne. Dodatkowo wzasadzie zawsze towarzyszy
temu jakaś wizualizacja kanałów czy czakr - wyobrażamy sobie że powietrze
wciągamy w lewy kanał, wydychamy prawym, wydychamy przezczubek głowy itp.
Albojednocześnie wizualizujemy,że w kanale przemieszcza sięrazem z oddechem
świetlista kulka(tigle), wyskakuje przezczubekgłowy albo przez nozdrze
i rozpuszczasię wprzestrzeni. Jest masa wariantów. Różne tempo wdechu,
wydechu, czasemz wstrzymaniem pomiędzy - i różne tempo przemieszczania
tigle. Ogólnie rzecz biorąc- ma to na celu przeczyszczenie kanałów,
uzyskanie koncentracji. Taka wizualizacja np.zdodatkowym śpiewaniem
mantry bardzo silnie skupia ciało, mowę i umysł i integruje je.

> [...]
> Redarcie- tego typu oddech nie służy poszerzeniu świadomości- on pole
> świadomości zawęża. Szamani obcują z bytami duchowymi- które raczej są
> pokrewne np tym przychodzącym na seanse spirytystyczne czy do piszącego
> automatycznie. To jest nawet wbrew rozwojowi duchowemu. Dziwię się, że
> podałeś ich za przykład. Czy np medytacja na wzór Ojców Oblatów - nie jest
> tym bezpośrednim kontaktem ze Stwórcą- o którym tyle mówią Hezychaści?
> Kogo- jakie byty duchowe- tak naprawdę do siebie mogą dopuszczać podczas
> swoich niemalże szamańskich transów Hezychaści?
Niewiem,skad Ci siewziął "szamański trans" u Hezychastów ? Ja czytam
i nic takiego w necie nie rozpoznaję, np. tu:
http://hezychazm.republika.pl/
http://www.psd.edu.pl/txt/wplywhezychazmu.htm

A druga sprawa: szmanizmu nie należy kojarzyć jedynie z transami.
Praktyki szamanistyczne, po odpowiednim złagodzeniu, mogą być (są)
bardzo dobrą drogą do pracy z elementami(żywiołami) i tym samym
równoważenia energii. Jeśli nie pracują jak to mówisz, bezposrednio
nad poszerzeniem wiadomosci,to potrafią poszerzyć pojęcie o rzeczywistości,
wyrwać z szablonowego myślenia o niej.
Można powiedzieć, że szamanizm pozostawia praktykującego w dualistycznym
postrzeganiu rzeczywistości - dlatego w Bon mówi się, ze to są
'niższe pojazdy' - ale, jak już było wspomniane - każdy potrzebuje
czegoś innego. Silne uwikłanie w wizję karmiczną czyni praktykę kontemplacji
praktycznie niedostępną dla bardzo wielu praktykujacych. Jedyne, co można
zrobić, to zaproponować im coś, co zrozumieją. Coś, co zadziała
"w ich świecie". Człowiek zachodni założył wiele spraw jako
'pewniki'. Duchy nie istnieją itp. No dobra. To teraz idź i spędź
w ciemnościach samotnie noc na cmentarzu - medytując 'niedualne
poszerzenie świadomości', he, he ;)))

> Kolejna sprawa, poruszona przez Ciebie: teologia negatywna. I znów bardzo
> mnie to zdziwiło. Zdziwiło- bo wśród chrześcijan mało się podnosi potęgę
> afirmacji, słów, które nas programują. Ale - z tego, co wiem- dla
> buddystów to raczej normalna rzecz.
Programują ? Zasiewają kolejne ziarna karmiczne ? Do pewnego stopnia
może mieć to sens, ale w świetle tego, co wyżej - jakie ?
Chodzi o to, żeby raczej sięw końcu 'odprogramować'.
> Przecież- jeśli ktoś wciąż powtarza i na tym się zasadza- czym Bóg nie
> jest (czym nie jest Miłość, czym nie jest Prawda, etc)- to się od nich
> oddala.
Od czego sięoddala - w świetletego, co powyżej ?

> Trzecia sprawa- Aleksander Mień- pierwsze słyszę:-). Trochę więc
> poczytałem- i nie za bardzo rozumiem, do czego nawiązujesz. No bo jeśli do
> tego, że
Tylko do tego, że Mień nie jest z KrK, tylko z KgK - twierdziłeś, że
rozłamy nie przynoszą nic pozytywnego.
Ale to wątek poboczny. Są bardziej interesujące tematy tu ;)