Pytanie o wode !!!

31. Data: 2006-08-24 08:39:42

Temat: Re: Pytanie o wode !!!
Od: "Al-Mir" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Mielcarz" <j...@i...pl> napisał w wiadomości >
news:1156375203.538507.266730@p79g2000cwp.googlegrou
ps.com...

> Idąc tropem filtrów zapytałem parę znajomych osób które takie
> urządzenie posiadały lub posiadają. Ponieważ piszecie o filtrach
> wyraźnie na plus, napiszę o wątpliwościach wynikających z tych
> rozmów:
> - "trzeba wymieniac często wkładkę, a ja sama nie potrafię. Jak
> się zapytałąm dlaczego jest to o wiele częściej niż mówił
> sprzedawca i jest napisane w instrukcji to mi odpowiedziano że mam
> złą wodę"

Jestem ciekaw co za filtry mieli ci znajomi - pewnie takie na kran z wkladem
weglowym - hehehehe - niezla bzdura - te filtry tylko powodowaly rozmnazanie
sie bakterii :)

> - "miałem kiedyś ale niesmaczna teraz kupuję w butlach"

Nie sadze zeby ten znajomy pil wode z Systemu RO (oryginalnego) z
mineralizatorem - woda ma orzezwiajacy smak, i krystaliczna barwe - co nie
powiem o wodach w butlach 5 GAL, lub 5 l. z marketow - to dobiero jest
kranowa :)

> - " ta woda z filtra ledwo cieknie, trzeba pół godziny zbierać na
> herbatę dla 4 osób" (tego akurat byłem świadkiem, ciekła cienkim
> strumyczkiem z kraniku z filtrowaną wodą)

To juz zupelnie nie wiem co ci znajomi mieli za filtr (strumyczkiem to
owszem cieknie (tak produkuje Osmoza) ale po to jest zbiornik cisnieniowy
aby gromadzil ta wode (10 litrow) i leci strumieniem konkretnym nie
mierzylem ale czajnik 1,7 l. napelnia sie w ok. 20 sek.
Zaznacze ze mam system o wydajnosci 280 l./h i nie zdazylo mi sie jescze
zeby zabraklo wody w zbiorniku magazynujacym (jak wezme troche do czajnika -
urzadzenie automatycznie zaczyna pobierac i produkowac czysta wode -
uzupelniajac zbiornik)

Zreszta mozecie sobie poczytac o dzialaniu systemow RO na stronach:
www.nobel.com.pl oraz www.osmoza.com - tu kilku znajomych i ja sam :)
kupilismy rozne rozwiazania (Systemy RO, Zmiekczacz,,,,) - polecam firme z
czystym sumieniem (chociaz mialem tego nie robic - bo znow bedzie ktos
bzdury pisal - ale Magda powiedziala zebym dal namiary na sprawdzona firme
wiec daje) - firma dziala od 9 lat na rynku Polskim oraz Europejskim i jak
narazie ja i moi znajomi jestesmy bardzo zadowoleni z obslugi i rzetelnosci
firmy (przy zakupie dostalem zapas wkladow na 3 lata - 21 sztuk wkladow)
:)))) i rabat 10% bo kupowalem z polecenia znajomych :)))

> Natomiast dowiedziałem się że ktoś używa filtra żeby zmiękczać
> wodę do pralki, podobno lepiej się pierze itd (nie znam się).

Oczywiscie kilku moich znajomych ma stacje zmiekczajace montowane centralnie
na caly dom, i wowczas zmiekcza sie nie tylko wode do pralki , ale rowniezdo
kapieli, zmywarki, ochrona bojlerow, instalacji wodnej itp.. - ja tez bym
sobie kupil zmiekczacz ale dopiero jak sie wybuduje (bo do bloku to mam za
malo miejsca - zreszta mam 2 ujecia w bloku wiec nie daloby rady) - ale jak
sie kapalem u znajomych pod miekka woda to bajka :))) skora zupelnie inna w
dotyku, wlosy itp. i podobno jest takze sie oszczedza na detergentachok.
40-50% mniej nalezy stosowac proszkow, plynow, szamponow, (bo normalnie
chemia idzie w duzym % na zmiekczenie wody a pozostala % na czysczenie)

32. Data: 2006-08-24 08:59:02

Od: "Al-Mir" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może zastanów się co piszesz? Wode z RO można najlepiej porównać z wodą
> destylowaną ze stacji benzynowej, krótko mówiąc nieprzydatna do picia.
> _Normalna_ woda zawiera mikroelementy które RO wyłapuje i tak naprawdę
> nadaje się do żelazka, kwiatków (jest miękka + nawozy oczywiście) etc.

Najlepiej jak sie wypowiada czlowiek ktory nigdy nie mial doczynienia z
Systemem RO - bzdury

Za takie cos koncerny swiatowe jak G.E. (General Electric) z USA powinny Cie
zaskarzyc ze pleciez bzdury , Systemy RO oczyszczaja w 96-99% wode z
rozpuszczonych w niej soli - oczywiscie usuwaja metale ciezkie, chlor i
chloro pochodne, zwiazki rakotworcze, bakterie , wirusy , zwiazki wieksze od
0,0001 mikrona - oczywiscie jezeli w wodzie podawanej do naszych domow sa
wogole jakies mikroelementy to tez je usunie (aczkolwiek nie wszystkie ) -
pozatym woda RO jest bogatsza w tlen (co rowniez odroznia ja od
destylowanej) i ma specyficzny smak i aromat (nawet bez mineralizatora) -
natomiast po przejsciu przez mineralizator (wcale nie drogi ok. 80 zł /12
m-cy) ma parametry zblizone do niskomineralizowanej wody Żywiec (badali to
moi znajomi z W-wy - bo tak pisalo na stronie i chcieli potwierdzic))

Rozumiem ze ktos kto ma wode w gorach - studnia glebinowa 50-100 m. to nie
ma sensu montowac systemu RO bo mu z tej wody cos usunie pozytywnego :) ,
ale w wodzie wodociagowej oprocz chloru, metali ciezkich , olow, rtec, arsen
, chlorek winylu, przeroznych bakterii i wirusow (chyba ze dodadza wiadro
chloru :)) i przeroznych zanieczysczen mulowatych to raczej tych dobrych
rzeczy (MIKROELEMENTOW) to nie ma :)))

> Jakimś kompromisem jest zakup RO wraz z mineralizatorem, ale
> mineralizatory które naprawdę uzdatniają wodę kosztują dosyć dużo. Można
> także mieszać kranówkę z RO, ale IMO powoli traci się sens zakupu filtra

Kolejna bzdura - jak wspomnialem powyzej dobry mineralizator - koszt 80
zl/12 m-cy - wiec chyba nie jest to wygurowana cena za pewna i czysta wode

W kazdym badz razie ja korzystamz RO F350-COMPACT , moi znajomi korzystaja,
rodzice (mama miala co rok problemy z nerkami (kamienie) a od 3 lat jak ma
RO w domu to przestaly sie odradzac).

Nieoszukujmy sie woda bedzie coraz gorsza ze wzgledu na zanieczyszczenia
srodowiska - wiec jakos sie musimy bronic !!!! :))) - slyszalem ostatnio ze
w Polsce zmieniono normy wody mineralnej sprzedawanej w sklepach i zrownano
jej parametry do parametrow wody zdatnej do spozycia (czyli kranowy) - wiec
sie prosze nie dziwic ze woda w sklepie 5 l. kosztuje 1,90 zł skoro leja ja
z kranu (po ewentualnym przepuszczeniu przez filtr mechaniczny)

Dla tych co chca poczytac wiecej i jak juz Magda mnie tak namawia zebym
podal namiary na firme w ktorej ja i znajomi sie zaopatruja to prosze:

www.nobel.com.pl (9 lat na rynku, miedzynarodowa firma)
www.osmoza.com - to samo tylko odlam (prowadza dodatkowo sklep internetowy)

Sprawdzona firma - polecam

Pozdrawiam

Mirek

33. Data: 2006-08-24 09:14:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Al-Mir" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> 40-50% mniej nalezy stosowac proszkow, plynow, szamponow, (bo normalnie
> chemia idzie w duzym % na zmiekczenie wody a pozostala % na czysczenie)

Dokładnie! Ja mam filtr firmy Rosmosis, ale nazwa tu nie ma znaczenia,
ważna jest konstrukcja filtra, czyli części skladowe. W zasadzie wystarcza
na rodzinę filtr dający 35 litrów na dobę przy normalnie działającym
systemie wodociągów lub hydroforni.
W sytuacji gdy jest małe ciśnienie (górne piętra bloków bez
przepompowni) mozna do filtra dokupić pompkę elektryczną - załączaną tak jak
dopływ do filtra - różnica ciśnień. Gdyby okazało się, że wody jest za mało,
to wystaczy dokupić większy zbiornik 50 litrowy, gdyż z filtra RO wodę
pobiera się wyłącznie dla celów spożywczych.
Zmiękczacz wody do pralki / zmywarki do naczyń to naczynie 5 do 10
calowe z wkładem z polifosforanów (można samemu wymieniać) oszczędza grzałki
(nie jest potrzebny dodatek Calgonu - którego działanie polega na tym, że
brud i sole związane detergentami tworzą rozpuszczalne kompleksy i nie
osiadają na przyrządach i włóknach pranych tkanin - bielizna nie żółknie i
nie szarzeje. Zazwyczaj wystarczy taki filtr-zmiękczacz umieścić też pod
zlewozmywakiem z wyjściem do pralki i zmywarki. Są blachy do mocowania
takich pojedyńczych naczyń.
Przy zastosowaniu zaworów kulowych wymiana wkładów jest prosta - zamyka
się dopływ wody, usuwa ciśnienie w filtrze, np przez otwarcie zaworów
wylotowych (na filtrze RO zamyka się zawór na zbiorniku (jest to zbiornik
przeponowy tu akumuluje się ciśnienie poprzez ściskanie powietrza pod
przeponą - podobnie jak w zbiorniku hydroforowym). Odkręca się zbiorniki
naczyń specjalnym kluczem (cena około 15-20zł) i wymienia wkłady.
Przy pewnej wprawie w ocenie nie ma potrzeby wymiany co pół roku, oprócz
filtra węglowego i mineralizatora, przy normalnym zużyciu wody. Częstość
wymiany zależy bowiem od czystości wody na wejściu, zwłaszcza od zawartości
drobin stałych (piasku, rdzy itp. zawiesin), ponieważ one zatykają prefiltry
(pierwszy około 20 mikronów, drugi około 5 mikronów) sole i inne drobiny
pochodzenia chemii organicznej, a także bakterie są oddzielane na membranie
osmotycznej.
Moje wklady wymieniam raz na rok, gdyż Nieporęt dysponuje wodą z
własnych ujęć i jest ona względnie dobrze filtrowana i ozonowana. Nie mniej
zdarzały się skażenia wody bakteriami E.coli i odkażanie chloraminą
(powszechnie stosowany środek odkażający w wodociągach - która jest także i
niestety - rakotwórcza).
W takiej sytuacji filtr RO chroni mnie i moją rodzinę od konsekwencji
zarówno skażenia jak i odkażania wody...

34. Data: 2006-08-24 16:26:34

Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Pleciesz bzdety.

Oczywiście masz jak zawsze rację...

Polecam archiwum googla:
http://groups.google.pl/groups/search?hl=pl&lr=&q=zd
rowie+woda++osmoza&qt_s=Szukaj

i skrócik:
http://tinyurl.com/z79fq

ps. netykieta!!! - cytowanie 15 linijek, aby dopisać dwa słowa?
gratuluje!

--
Pozdrawiam, TMK
mail: t...@e...pl

35. Data: 2006-08-24 16:53:02

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mielcarz" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Natomiast dowiedziałem się że ktoś używa filtra żeby zmiękczać
> wodę do pralki, podobno lepiej się pierze itd (nie znam się).

W miękiej wodzie pierze się znacznie lepiej, taki soda efekt...

Pzdr
Paweł

PS Mieszkam w Lublinie. Woda prosto z kraju, twardawa ona jest, ale
rewelacyjna do picia...

36. Data: 2006-08-24 17:01:30

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> PS Mieszkam w Lublinie. Woda prosto z kraju, twardawa ona jest, ale
> rewelacyjna do picia...

'prosto z kranu' miało być...

Pzdr
Paweł

37. Data: 2006-08-24 17:03:51

Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Al-Mir napisał(a):

> Najlepiej jak sie wypowiada czlowiek ktory nigdy nie mial doczynienia z
> Systemem RO - bzdury

Mylisz się... W pracy osmoze mam od 4-5lat i nadal większość osób
korzysta z butli z wodą firmy E...n. RO jest wyposażony w
remineralizator i pomimo tego walory smakowe są gorsze, o zdrowotnych
nie mówię gdyż objawy mogą wyjść po wielu latach. Pogoogluj trochę a
znajdziesz opinie całkowicie odmienne od Twoich.

> Za takie cos koncerny swiatowe jak G.E. (General Electric) z USA powinny Cie
> zaskarzyc ze pleciez bzdury ,

nie żartuj :) od tego są grupy _dyskusyjne_ i nie mam zamiaru zachowywać
się jak wg zasady "jak wejdziesz między wrony...."

> [...]
> chloro pochodne, zwiazki rakotworcze, bakterie , wirusy , zwiazki wieksze od

bełkot marketingowy - polski rurovit jest filtrowany, badany etc
Oczywiście jakość, a szczególnie walory smakowe kranówy często
pozostawiają wiele do życzenia :-/

> - oczywiscie jezeli w wodzie podawanej do naszych domow sa
> wogole jakies mikroelementy to tez je usunie (aczkolwiek nie wszystkie )

a poźniej sztucznie i wybiórczo dodane do destylki...

> pozatym woda RO jest bogatsza w tlen

tego nie słyszałem - możesz podać źródło tych informacji

> natomiast po przejsciu przez mineralizator (wcale nie drogi ok. 80 zł /12
> m-cy) ma parametry zblizone do niskomineralizowanej wody Żywiec (badali to
> moi znajomi z W-wy - bo tak pisalo na stronie i chcieli potwierdzic))

80-100zł to koszt wymiany wkładu remineralizotora, kompletny system
(dobry) kosztuje w granicach 1500-2000zł i z 200-300zł rocznie
eksploatacja. Wody "brudnej" odpadowej nie liczę, gdyż jest zbyt bardzo
uzależniona od mocy i sposobu eksploatacji filtra.

> ale w wodzie wodociagowej oprocz chloru, metali ciezkich , olow, rtec, arsen
> , chlorek winylu, przeroznych bakterii i wirusow (chyba ze dodadza wiadro
> chloru :))

urban legends marketingoludków :)

> Kolejna bzdura - jak wspomnialem powyzej dobry mineralizator - koszt 80
> zl/12 m-cy - wiec chyba nie jest to wygurowana cena za pewna i czysta wode

j.w.

Mirku, nie obraź się za to co napisałem - mam odmienne zdanie i tyle.
Filtry RO są teraz modne, promowane przez sprzedawców i producentów.
Powody ich lobbingu mogą być różne, choćby spadek sprzedaży innych
systemów filtracji ("przejadły się"), większy zysk z nowości, serwisu,
wkładów. O aspektach zdrowotnych możemy długo dyskutować i pewnie żaden
z nas drugiego nie przekona (opinie lekarzy także są podzielone - pytałm
kliku). Na koniec moge dodać, że sam planuje zakup małej RO 50 lub 75
ale wyłącznie na potrzeby akwarium - holendra mi się zachciało ;)
http://www.holenderskie.pl/forum/download.php?id=485
3

--
Pozdrawiam, TMK
mail: t...@e...pl

38. Data: 2006-08-24 17:04:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TMK" <t...@e...pl> wrote in message

> kliku). Na koniec moge dodać, że sam planuje zakup małej RO 50 lub 75
> ale wyłącznie na potrzeby akwarium - holendra mi się zachciało ;)
> [...]

Nie bądź skąpy - daj mu kranówki. Z elementami, nawet z V elementem -
rozpuszczonym na atomy...

39. Data: 2006-08-24 18:02:17

Od: "Mielcarz" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę że rozpętuje się mała wojna w tym temacie, sporo z was pisze
o filtrach dobrze, niektórzy znacznie gorzej. Wniosek z tego
następujący warto spróbować proponowanego rozwiązania hybrydowego.
Ponieważ również mam akwaria, akurat teraz dolewam do jednego 15 l
wody po uzdatnieniu, więc na filtrze nie stracę. Do gotowania też
woda z filterka wydaje mi się ok. Filtr raczej kupię z środkowej
półki, raz że nie wiem ile pomieszkam w tym mieszkaniu, dwa że nie
chcę wydawać w ciemno tyle kasy, trzy widziałem co widziałem,
jeżeli teraz są lepsze filtry - ok, później będą jeszcze lepsze.

Ale ponieważ - jak sami napisaliście filtry bądź przepuszczają
część substancji smakowych, bądź odbierają wodzie smak, wodę do
picia bez przegotowania lub do herbaty wolę wodę źródlaną. To
idealny układ bo ja piję dużo niegazowanej wody prosto z butelki,
obecnie konkretnie żywca. Do herbaty tez się sprawdza i to mi
mówiło mnóstwo osób.

Dzięki za wszystkie posty, i pax panowie i panie pax :D

40. Data: 2006-08-24 18:13:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mielcarz" <j...@i...pl> wrote in message
s.com...
[...]

Filtr nie wchodzi w wyposażenie mieszkania - na każde inne weźmiesz go ze
sobą.
Spokojnie kup taki na sześć dużych elementów + zbiornik.

obudowa do okapu
Sokownik do nalewek?
Tort bananowy
podgrzewacz do mleka