Re: Pytanie o wode !!!

From: "Al-Mir" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pytanie o wode !!!
Date: Thu, 24 Aug 2006 10:59:02 +0200

> Może zastanów się co piszesz? Wode z RO można najlepiej porównać z wodą
> destylowaną ze stacji benzynowej, krótko mówiąc nieprzydatna do picia.
> _Normalna_ woda zawiera mikroelementy które RO wyłapuje i tak naprawdę
> nadaje się do żelazka, kwiatków (jest miękka + nawozy oczywiście) etc.

Najlepiej jak sie wypowiada czlowiek ktory nigdy nie mial doczynienia z
Systemem RO - bzdury

Za takie cos koncerny swiatowe jak G.E. (General Electric) z USA powinny Cie
zaskarzyc ze pleciez bzdury , Systemy RO oczyszczaja w 96-99% wode z
rozpuszczonych w niej soli - oczywiscie usuwaja metale ciezkie, chlor i
chloro pochodne, zwiazki rakotworcze, bakterie , wirusy , zwiazki wieksze od
0,0001 mikrona - oczywiscie jezeli w wodzie podawanej do naszych domow sa
wogole jakies mikroelementy to tez je usunie (aczkolwiek nie wszystkie ) -
pozatym woda RO jest bogatsza w tlen (co rowniez odroznia ja od
destylowanej) i ma specyficzny smak i aromat (nawet bez mineralizatora) -
natomiast po przejsciu przez mineralizator (wcale nie drogi ok. 80 zł /12
m-cy) ma parametry zblizone do niskomineralizowanej wody Żywiec (badali to
moi znajomi z W-wy - bo tak pisalo na stronie i chcieli potwierdzic))

Rozumiem ze ktos kto ma wode w gorach - studnia glebinowa 50-100 m. to nie
ma sensu montowac systemu RO bo mu z tej wody cos usunie pozytywnego :) ,
ale w wodzie wodociagowej oprocz chloru, metali ciezkich , olow, rtec, arsen
, chlorek winylu, przeroznych bakterii i wirusow (chyba ze dodadza wiadro
chloru :)) i przeroznych zanieczysczen mulowatych to raczej tych dobrych
rzeczy (MIKROELEMENTOW) to nie ma :)))

> Jakimś kompromisem jest zakup RO wraz z mineralizatorem, ale
> mineralizatory które naprawdę uzdatniają wodę kosztują dosyć dużo. Można
> także mieszać kranówkę z RO, ale IMO powoli traci się sens zakupu filtra

Kolejna bzdura - jak wspomnialem powyzej dobry mineralizator - koszt 80
zl/12 m-cy - wiec chyba nie jest to wygurowana cena za pewna i czysta wode

W kazdym badz razie ja korzystamz RO F350-COMPACT , moi znajomi korzystaja,
rodzice (mama miala co rok problemy z nerkami (kamienie) a od 3 lat jak ma
RO w domu to przestaly sie odradzac).

Nieoszukujmy sie woda bedzie coraz gorsza ze wzgledu na zanieczyszczenia
srodowiska - wiec jakos sie musimy bronic !!!! :))) - slyszalem ostatnio ze
w Polsce zmieniono normy wody mineralnej sprzedawanej w sklepach i zrownano
jej parametry do parametrow wody zdatnej do spozycia (czyli kranowy) - wiec
sie prosze nie dziwic ze woda w sklepie 5 l. kosztuje 1,90 zł skoro leja ja
z kranu (po ewentualnym przepuszczeniu przez filtr mechaniczny)

Dla tych co chca poczytac wiecej i jak juz Magda mnie tak namawia zebym
podal namiary na firme w ktorej ja i znajomi sie zaopatruja to prosze:

www.nobel.com.pl (9 lat na rynku, miedzynarodowa firma)
www.osmoza.com - to samo tylko odlam (prowadza dodatkowo sklep internetowy)

Sprawdzona firma - polecam

Pozdrawiam