Pytanie o wode !!!

41. Data: 2006-08-25 10:24:25

Temat: Re: Pytanie o wode !!!
Od: "Al-Mir" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<.......>

> Mirku, nie obraź się za to co napisałem - mam odmienne zdanie i tyle.

Nie obrazilem sie :) aczkolwiek bede stal mocno przy swoim - wiem co pije i
jestem z tgo powodu szczesliwy :) bo wlasnie wiem co pije a w kranie leci to
co leci i bedzie lecialo coraz gorzej :(

> Filtry RO są teraz modne, promowane przez sprzedawców i producentów.
> Powody ich lobbingu mogą być różne, choćby spadek sprzedaży innych
> systemów filtracji ("przejadły się"), większy zysk z nowości, serwisu,
> wkładów.

No z tego co wiem i co czytalem to w Polsce systemy RO sprzedawane sa od ok.
10-11 lat w Europie i USA jeszcze dluzej (od wojny w Wietnamie) (oczywiscie
dla niektorych jest to nadal nowosc :)) ,

mam znajomego ktory plywal cale zycie na statkach gdzie sie pije tylko wode
destylowana i jest chlop jak dab zreszta wiekszosc marynarzy to chlopy jak
deby a nie schorowane biedne sierotki
nie mowie zeby pic destylowana wode bo RO z destylowana nie ma nic
wspolnego , (w destylowanej jest H2O , a Osmoza nie usuwa 100% z wody zawsze
jakies sladowe ilosci soli w niej zostaja (i nie chodzi tu o sol kuchenna
:)) - prosze poczytaj sobie wydawnictwo dr Zbigniewa Halata (bylego Ministra
Zdrowia ) , obecnie zajmuje sie ochrona srodowiska, prawami konsumenta, i
m.in. czystoscia wod w Polsce (wydal ksiazeczke w ktorej opisuje rozne
metody uzdatniania wody, akcentujac na systemy Odwroconej Osmozy jako
jedynej skutecznej metody uzdatniania wody pitnej).

> O aspektach zdrowotnych możemy długo dyskutować i pewnie żaden
> z nas drugiego nie przekona (opinie lekarzy także są podzielone - pytałm
> kliku).

Oczywiscie, przekonamy sie za 15-20 lat , jak bedziesz (oby nie) po
szpitalach jezdzil (to kamienie nerkowe, to cos innego, problemy z
zoladkiem, jelitami itp.) - srodowisko nasze jest coraz bardziej
zanieczyszczone i nie bedzie na pewno lepiej , wiec trzeba sobie jakos w
zyciu radzic (zauwaz ze nasze babcie dozywaly po 90 lat ) a teraz ludzie
padaja na raka i inne swinstwa jak muchy :( sam wiem z wlasnego
doswiadczenia w rodzinie :(

a lekarze mowia to co slysza od takich osob jak Ty , nie bazuja na badaniach
wody po przejsciu przez RO tylko na jakis glupich sloganach , ktore pewnie
wyposcila jakas firma typu E...n albo D...r N...y bo im sprzedaz spadla
odkad wprowadzili do sprzedazy dystrybutory wody z zintegrowanymi systemami
uzdatniania RO - oszczednosc wielka (u nas w firmie przy 60 osobach za butle
placilismy 6000 zl /rok - teraz po kupnie 2 Dysrybutorow placimy w sumie
1200 zl / rok - dlatego nie dziwie sie ze tamte firmy puszczaja takie
ploty - bo im co madrzejsi klienci uciekaja :)))

> Na koniec moge dodać, że sam planuje zakup małej RO 50 lub 75
> ale wyłącznie na potrzeby akwarium - holendra mi się zachciało ;)
> http://www.holenderskie.pl/forum/download.php?id=485
3

RO75 to nie jest mała jedynie co wyróżnia ją od domowych systemów to to że
ma 2 małe filtry wstępne (liniowe) i woda podawana jest bezpośrednio z
osmozy z predkoscia 0,19 l./min (wydajnośc ma tez ok. 280 l.dobe) tyle ze
nie ma zbiornika (wymog przy domowych systemach ze mialo rece i nogi) ,
porzadnych wkladow wstepnych, kilku zaworow (odcinajacych ,zwrotnych itp) ,
kranika, koncowych filtrow (weglowego i minerlizujacego).

Pozdrawiam i zycze udanych zakupow :))
Mirek

42. Data: 2006-08-25 10:36:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Al-Mir" <a...@p...onet.pl> wrote in message

Dokładnie!

Motywacją do zakupu filtra RO było "rodzenie" kamieni nerkowych, coraz
częstsze i po nich infekcje powstałe w wyniku pokaleczenia moczowodów. Od
zakupu filtra nie urodziłem żadnego kamienia. Od 10 lat.

Jeszcze raz - mineralizator dodaje sole mineralne nie w celu
uzupełniania ich w organzmie, lecz w celu poprawienia smaku wody. Wszelkie
sole mineralne człowiekowi potrzebne dostajemy w formie rozpuszczalnej w
żywności.
Zawartość niektórych soli w wodzie jest rzędu takiego, że gdyby wodę
traktować jako jedyne źródło tychże mikroelementów, to dobowe spożycie
musiałoby być na poziomie rzędu pół tony wody na jednego człowieka,
zastanówcie się, czy jest to możliwe.
A jest wiele takich pierwiastków, których w zasadzie w wodzie nie ma,
ale są np. w herbacie - choćby selen. Czy dla uzyskania tego selenu muszę
pić wodę jeszcze z zabójczą dla mężczyzny dawką żelaza (nie mamy
miesiączek!!!), czy szkodliwego manganu.
Nie mówiąc o produktach przemysłu i życiu żyjątek - bakterii, wirusów,
ale i pasożytów w postaci jajek itp.
Woda z RO to woda życia - Aqua Vite.

43. Data: 2006-08-25 12:52:47

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Motywacją do zakupu filtra RO było "rodzenie" kamieni nerkowych, coraz
> częstsze i po nich infekcje powstałe w wyniku pokaleczenia moczowodów. Od
> zakupu filtra nie urodziłem żadnego kamienia. Od 10 lat.

Bo jesteś bezpłodny.

> Woda z RO to woda życia - Aqua Vite.
Znowu okowita!
d.

44. Data: 2006-08-25 17:58:52

Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Al-Mir napisał(a):

> Nie obrazilem sie :) aczkolwiek bede stal mocno przy swoim - wiem co pije i
> jestem z tgo powodu szczesliwy :) bo wlasnie wiem co pije a w kranie leci to
> co leci i bedzie lecialo coraz gorzej :(

I dlatego generalizujesz, że RO jest takie super? fajnie... W domu mamy
ujęcie ze studni głębionowej i jedyną wadą jest dość wysoka twardość
wody, smakowo nadal super. Trochę złośliwie mogę dodać że nikt nigdy nic
nie rodził - poza dziećmi oczywiście ;)

> No z tego co wiem i co czytalem to w Polsce systemy RO sprzedawane sa od ok.
> 10-11 lat w Europie i USA jeszcze dluzej (od wojny w Wietnamie) (oczywiscie
> dla niektorych jest to nadal nowosc :))

w Polsce trendy jest dopiero od kilku lat

> [...]
> metody uzdatniania wody, akcentujac na systemy Odwroconej Osmozy jako
> jedynej skutecznej metody uzdatniania wody pitnej).

Dziekuje postoje, akurat autorytetów wsród tej bandy darmozjadów nie
mam. Dobrze wiesz jak działa lobbing na naszych parlamentarzystów i....
lekarzy.

> [...]
> zyciu radzic (zauwaz ze nasze babcie dozywaly po 90 lat ) a teraz ludzie
> padaja na raka i inne swinstwa jak muchy :( sam wiem z wlasnego

??? Ciekawe dlaczego średnia życia jest coraz dłuższa? Przez ostatnie
stulecia wzrosła o kilkanaście(dziesiąt?) lat - przecież w XV wieku
środowisko nie było zanieczyszczone :)

> [...]
> wyposcila jakas firma typu E...n albo D...r N...y bo im sprzedaz spadla

gramy w ping-ponga? Oczywiście niedopuszczasz myśli, że może być inaczej
niż zakładasz? Trudno, ale inwektywy o głupich sloganach odpuść sobie,
bo sam nimi się posługujesz vide "...w wodzie wodociagowej oprocz
chloru, metali ciezkich , olow, rtec, arsen, chlorek winylu, przeroznych
bakterii i wirusow...".

> [...]
> 1200 zl / rok - dlatego nie dziwie sie ze tamte firmy puszczaja takie
> ploty - bo im co madrzejsi klienci uciekaja :)))

rozmowa dotyczyła wody, a nie ogólnych kosztów firmy - a napisałeś że
przede wszystkim właściciele są zdrowsi o 4800,00 rocznie ;)

z mojej strony zdecydowany EOT

Serdecznie pozdrawiam i idę wypić kubek zimnego rurovitu :))

--
Pozdrawiam, TMK
mail: t...@e...pl

45. Data: 2006-08-28 07:11:34

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś mi wysyłal poczte ?
bo durna skrzynka to do spamu dała i niezdążyłem przeczytać od
kogo ten list był

46. Data: 2006-08-28 07:13:26

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
s.com...
czy ktoś mi wysyłal poczte ?
bo durna skrzynka to do spamu dała i niezdążyłem przeczytać od
kogo ten list był

To pewnie Slavi, bo go banują na wszystkich serwerach ;)
d.

47. Data: 2006-08-28 07:26:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dżdżownica" <d...@w...pl> wrote in message

> To pewnie Slavi, bo go banują na wszystkich serwerach ;)
> d.

GWno prawda, nie posyłam nic do nikogo na priv.

48. Data: 2006-08-28 15:19:14

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

nie serio. zdążyłem tylko przeczytać ze z "pytanie o wode" i puff
już go nie było :*(

obudowa do okapu
Sokownik do nalewek?
Tort bananowy