Re: Pytanie o wysiew

Data: 2005-03-08 13:09:00
Temat: Re: Pytanie o wysiew
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:422d9feb$0$29905$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Nabylam troche nasion i studiuje, studiuje. Niby wszystko proste, ale...
Mam
> kilka pytan:
>
> 1. Heliotrop - w instrukcji obslugi jest napisane, by wysiac w lutym-marcu
> do skrzynek, a po 14-20 dniach pikowac do doniczek.

> Poza tym, czy pikowanie do doniczek, oznacza od razu na balkon?

Nie. Po prostu masz postępować jak szkółkarz - wysiew, pikowanie,
szkółkowanie w doniczce 9-10 cm. Z tej doniczki dużą i dorodną sadzonkę
posadzisz już sobie do czego tylko chcesz, będzie miała dobrze rozwinięty
system korzeniowy. Aha - jakiej firmy nasiona? I nie przejmuj się dniami -
przepikujesz, jak będą miały tak ze 2-3 cm wzrostu. Przy okazji należy
leciuteńko uszczknąć końcówkę korzenia, choś przymusu nie ma.

> 2. Kompozycja niebieska (tak sie nazywa). I znow zagwozdka - "Zbyt geste
> wschody przerwac". Czyli co wyrwac? I jak ocenic, ktore sa zbyt geste?
> Przepraszam za glupie pytanie, ale nie znam sie na tym.

Nistety na oko...z 5 cm lub więcej od rośliny do rośliny. Ale wiesz, że może
Ci wyrosnąć coś w rodzaju dzikiej łąki? nie potrafię sobie tego wyobrazić w
donicy.

> 3. Szalwia omszona. Siew nasion w kwietniu-czerwcu pod oslonami. Kwitna od
> czerwca do sierpnia.

> Jesli kwitna od czerwca, to chyba nie od razu po wysianiu. Kiedy mozna
> najwczesniej ywsiac szalwie? I co to znaczy pod oslonami? Mam zbudowac
> szklarnie?

Pod osłonami, czyli w szklarni, a w domu na parapecie:) Jeśli to faktycznie
omszona, to jest to bylina i kwitnie w _następnym_ (tu:2006) roku po
wysianiu. Jeśli masz ochotę na uprawianie, to sugeruję wysiew na balkonie do
skrzynki w maju-czerwcu, a parapety w domu teraz przydadzą się na coś
innego.

Pozdrawiam, Basia.