Pyzy

1. Data: 2003-02-06 18:07:12

Temat: Pyzy
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma sprawdzony przepis na pyzy lub pyzy z mięsem bo chciałabym
zrobić jutro, więc bardzo pilne z góry dziękuję. Pozdrowienia.

Aguś

1. Data: 2003-02-06 19:23:22

Temat: Re: Pyzy
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"szama" <s...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Czy ktoś ma sprawdzony przepis na pyzy lub pyzy z mięsem bo chciałabym
> zrobić jutro, więc bardzo pilne z góry dziękuję. Pozdrowienia.
>
> Aguś
Jezeli pyzy, to kluski z ziemniakow surowych i gotowanych pol na pol, to
moge Ci pomoc
Ilona

1. Data: 2003-02-06 21:38:16

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam litewskie cepeliny.
Potrzeba nie wiele składników i trochę cierpliwości :o)

1kg ziemniaków
Kilka łyżek kaszy mannej lub 3-4 ugotowane ziemniaki
sól

Kaszę manną zalać mlekiem i odstawić na jakiś czas.
Ziemniaki obrać, zetrzeć, odcisnąć. Sok z ziemniaków nie wylewać, a odstawić
i poczekać aż osiądzie krochmal, wtedy wódę zlewamy, a krochmal wkładamy do
masy ziemniaczanej. Również dodajemy sól i kaszę manną lub zmielone gotowane
ziemniaki. To tyle na temat ciasta.

Nadzienie rożne. Najbardziej popularne to mięsne, ale mogą być np. grzyby,
ser, wędlina, usmażony boczek.

Teraz formujemy podłużne (wielkości pięści).... hmm... i tu nie wiem jak to
nazwać... coś w rodzaju pyz, nadziewane naszym farszem. Na bieżąco nasze
cepeliny wrzucamy do gotującej się już posolonej wody (UWAGA!!! woda powinna
cały czas się gotować, inaczej cepeliny się rozpadną). Gotujemy ok 30 min.
ostrożnie mieszając co jakiś czas. Sparawdzić, czy już gotowe, najlepiej na
żywca, tzn. wyjmując jeden i próbując.

Sos do tego:

Pokroić słoninkę lub boczek i cebulkę usmażyć, ma być duuużo tłuszczyku
(wiem niezdrowe, ale dobre) do tego dodać duuużo śmietany. Takim sosikiem
polewa się cepeliny mniammm, mniammmm.....

Nadzienia:

1. Mięsne - to zwykle przyprawione mielone, może być z dodatkiem łyżki
śmietany i gotowanego ziemniaka.

2.Serowe:
300 gr. sera białego
1 jajko
1 łyżka śmietany
20 gr. drobno pokrojonej i usmażonej słoninki
20 gr. masła
1/2 łyżeczki mięty
sól

Zmartwychwstala
Bozenka z Wilna ;o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-02-06 22:06:07

Od: "AnnaD" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmartwychwstala
> Bozenka z Wilna ;o)

jak dobrze, ze jestes....:)))))))
anna

Re: Re:canelloni (P)
ciasteczka z czekolady i płatków owsianych i innych pysznoasci
w nawiązaniu do kremu do babeczek
jak zasolic slonine
pizza