Re: RAZ NA ZAWSZE

1. Data: 2000-10-31 15:41:29

Temat: Re: RAZ NA ZAWSZE
Od: "r@v" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie myl inteligencji ze zdolnością logicznego myślenia. Po pierwsze
istnieją
> różne definicje inteligencji (psychologowie wciąż nie są co do tego
zgodni)
> zależnie od rozpatrywanej teorii. A to, co mierzą testy inteligencji to
> inteligencja psychometryczna. Natomiast logiczne myślenie można
> przeciwstawić myśleniu lateralnemu, które w pewnych sytuacjach dać może
> bardziej zadowalajace wyniki. ;)

Oczywiście to problem bardziej złożony, ale odbiegliśmy troszke od tematu ;)
i nie wiem czy chciałoby Ci się czytać 10k tekst reposte do tego powyżej
;)))

> Podstawą psychoanalizy to od zawsze była wiara we własną nieomylność. ;)

Podstawą ___analizy wiara???
Coś pokręciłaś ;)))

> To zależy. Średnia nawet w szerokim ujęciu ma kilka istotnych słabości,
np.
> wrażliwość na ekstremalne wyniki.

Ale od zawsze służy do generalizowania i określenia w możliwy do pojęcia
sposób :)

> Za daleko zachodzimy w tych dywagacjach. :) Mam nadzieję, że doskonale
> zdajesz sobie sprawę z tego, co od początku miałam na myśli, więc sądzę,
że
> EOT. :)

BINGO :)))

r@v

--
Nie klikaj! Możesz dostawać SMS-y! http://rubikon.pl/rubikon/oferta/

1. Data: 2000-10-31 15:51:23

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik r@v <r...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tmp0e$hms$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
;)
> i nie wiem czy chciałoby Ci się czytać 10k tekst reposte do tego powyżej

Jeśli masz ochotę, to bardzo proszę, raczej na priv, bo wątpię by na grupie
większość była zainteresowana zagadnieniami o tym stopniu szczegółowości. ;)

> Podstawą ___analizy wiara???
> Coś pokręciłaś ;)))

Bynajmniej. :) Na czym Freud opierał swą teorię?

> np.
>
> Ale od zawsze służy do generalizowania i określenia w możliwy do pojęcia
> sposób :)

I również dlatego oprócz średniej istotne są także inne statystyki, np.
wartość modalna albo miary rozproszenia wokół średniej. :)

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-11-01 04:44:02

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Diana wrote in message <3...@n...astercity.net>...

> [...]
>inteligencja psychometryczna. Natomiast logiczne myślenie można
>przeciwstawić myśleniu lateralnemu, które w pewnych sytuacjach dać może

Na co zatem wskazuje wynik IQ: na posiadanie inteligencje bez zdolnosci do
logicznego myslenia czy na zdolnosc do logicznego myslenia bez posiadania
inteligencjii?

Pozdrawiam,
jakub

1. Data: 2000-11-02 10:12:46

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacob <j...@f...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:mcNL5.1809$p...@n...flash.net...

> Na co zatem wskazuje wynik IQ: na posiadanie inteligencje bez zdolnosci do
> logicznego myslenia czy na zdolnosc do logicznego myslenia bez posiadania
> inteligencjii?

Według jednej z definicji inteligencja do zdolność do rozwiązywania
problemów, a rozwiązywanie problemów polega na angażowania wielu procesów
umysłowych, np. rozumienie, wnioskowanie, myślenie, przy czym w pewnych
sytuacjach najlepsze rezultaty daje myślenie logiczne, w innych natomiast -
myślenie lateralne (rozbieżne, twórcze).

Np. Skala Inteligencji Weschlera dla dorosłych obejmuje kilkanaście testów,
dzielących się dodatkowo na testy werbalne i wykonaniowe. Dzięki takiej
konstrukcji można uzyskać zarówno ilościowy pomiar IQ, jak i jakościową
specyfikę poszczególnych funkcji umysłowych. Zdolność myślenia logicznego
jest więc - w uproszczeniu - jednym z elementów inteligencji. Istnieją
jednak przesłanki by sądzić, że np. u ludzi twórczych przeważa zdolność
myślenia rozbieżnego, dzięki czemu są w stanie zainicjowań niekonwencjonalne
podejście do problemu, jego restrukturyzację i w rezultacie innowacyjne
rozwiązanie.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-11-04 19:30:21

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>sytuacjach najlepsze rezultaty daje myślenie logiczne, w innych natomiast -
>myślenie lateralne (rozbieżne, twórcze).

Diano, poprzednio w postingu piszes:
> [...]
>inteligencja psychometryczna. Natomiast logiczne myślenie można
>przeciwstawić myśleniu lateralnemu, które w pewnych sytuacjach dać może

Czy Twoje Twoje twierdzenia nie sa sprzeczne?
Pamietam, kiedy przeszedlem badanie IQ, czyli inteligencji, wymagalo to duzo
logicznego myslenia.

Pozdrawiam,
jakub

1. Data: 2000-11-05 15:14:12

Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacob <j...@f...net> w artykule
news:htZM5.5458$pq3.404947@news.flash.net pisze...

> Czy Twoje Twoje twierdzenia nie sa sprzeczne?
> Pamietam, kiedy przeszedlem badanie IQ, czyli inteligencji, wymagalo to
duzo
> logicznego myslenia.

To prawda. W koncu matryce Ravena ("jaka figura bedzie nastepna?"), albo
zadania arytmetyczne chyba maja wiele wspolnego z logicznym mysleniem i
wysoko koreluja z inteligencja ogolna (G). Matryce Ravena sa bardzo dobrym
narzedziem do pomiaru inteligencji niezaleznej od doswiadczenia (Gf).

--
A. S.
ICQ: 93514181

1. Data: 2000-11-05 15:34:30

Od: "sos3n" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pamietam, kiedy przeszedlem badanie IQ, czyli inteligencji, wymagalo to
duzo
> logicznego myslenia.
>
> Pozdrawiam,
> jakub

lol ja robilem sobie w I kl.ogolniaka i mialem 130... teraz sie wacham ....
co bedzie z moim przerosnietym superEGO ;) jezeli wyjdzie mi ponizej 130 ?
lol
sos3n

1. Data: 2000-11-05 22:47:11

Temat: Inteligencja, bylo: Raz na zawsze
Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacob <j...@f...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:htZM5.5458$p...@n...flash.net...

[...]
> Diano, poprzednio w postingu piszes:
> istnieją
[...]

> Czy Twoje twierdzenia nie sa sprzeczne?

Nie. Dlaczego tak uważasz? Myślenie logiczne jest
rzeczywiście jednym z przejawów inteligencji i prawdę mówiąc sądzę, że
jednym z najważniejszych. Ale chciałam po prostu podkreślić, że nie może być
ono w żadnym razie uważane za synonim inteligencji.

> Pamietam, kiedy przeszedlem badanie IQ, czyli inteligencji, wymagalo to
duzo
> logicznego myslenia.

Pamiętasz jaki to był test? Bo jeśli Raven, to tak jak napisał Paker,
jest to test badający głównie rozumowanie logiczne. W odróżnieniu od
wspomnianej przeze mnie wcześniej Skali Weschlera.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-11-06 16:22:20

Temat: Re: Inteligencja, bylo: Raz na zawsze
Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
być
>ono w żadnym razie uważane za synonim inteligencji.

Mnie sie jednak wydaje, ze ktos, ktory nie jest zdolny do logicznego
myslenia, nie moze byc inteligentny. Czyli, te dwa pojecia sie tak
zazebiaja iz mozna powiedziec, ze stanowia jedno.
Czy inteligencja nie znaczy zdolnosc logicznego myslenia?

> [...]
>jest to test badający głównie rozumowanie logiczne. W odróżnieniu od
>wspomnianej przeze mnie wcześniej Skali Weschlera.

Nie powiedziano nam, jaki to byl test. Byl to test przeprowadzony dla
kierownictwa
zakladu.

Pozdrawiam,
jakub

1. Data: 2000-11-06 20:46:02

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacob <j...@f...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0VAN5.7377$p...@n...flash.net...

> [...]
> zazebiaja iz mozna powiedziec, ze stanowia jedno.
> Czy inteligencja nie znaczy zdolnosc logicznego myslenia?

Nie. I to właśnie próbuję wyjaśnić od kilku już postów. :) Inteligencja może
ujawniać się w tak wielu dziedzinach życia, w tak różnorodnej aktywności,
może być identyfikowana z tak wieloma funkcjami umysłu i przejawami w
zachowaniu, że naprawdę wciąż nie ma jednej jedynie słusznej definicji
inteligencji. Choć niedawne badania zdają się potwierdzać koncepcję
Spearmanowskiego czynnika g. :)

Jeśli interesuje Cię ten temat to bardzo polecam książkę, napisaną naprawdę
przystępnym językiem przez jednego z naszych czołowych badaczy różnic
indywidualnych J. Strelaua "Inteligencja człowieka". Nie zapomnij podzielić
się wnioskami. :)

Pozdrawiam,
Diana

Banda partaczy................ ...... odp.
gdzie sens?
Skąd wiesz kiedy to jest miłość
Jak sie wyleczyc z nerwicy?
tiki