Stało się !!!

31. Data: 2002-12-05 11:57:51

Temat: Re: Stało się !!!
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" napisał > Dalej nie mogę się opierać.
> Sadze winnicę:-)
> Winnica docelowo ma posiadać 80 sadzonek.
> posadziłem:
> Nero, Gołubok, Iza Zaliwska, Agat Doński, Refren i Konkord Rosyjski- za co
> dostałem "opiermantel' od Janusza.

Widzę, że wszystkie dziewczyny na grupie oniemiały z podziwu i żadna nie
może nawet wydać jęku zachwytu. Życzę 100 odmian, obfitości plonów,
smacznego wina.
Majka
P.S. A kto będzie deptał owoce i mył butelki?

32. Data: 2002-12-05 12:24:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> smacznego wina.
> Majka
> P.S. A kto będzie deptał owoce i mył butelki?

Bogusław najwyraźniej nie lubi się rozdrabniać (choć w takim razie skąd te
skalniaki?).Myć może sam, ale pomyśl o tym cięciu i pryskaniu przeciwko
szkodnikom [wiem, narażam się - ale póki miałam winorośl, to mączniak był
stałym problemem. I przędziorki też]

Pozdrawiam, Basia.

33. Data: 2002-12-05 14:04:22

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Majka
Życzę 100 odmian, obfitości plonów,
> smacznego wina.
> Majka

Dzięki, dzięki, ale z winem to będę musiał jeszcze długo poczekać.
Janusz w tym roku nastawił balon 12 litrowy a winniczkę ma już dobre 15
lat:-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

34. Data: 2002-12-05 14:04:32

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> [...]
> skalniaki?).Myć może sam, ale pomyśl o tym cięciu i pryskaniu przeciwko
> szkodnikom [wiem, narażam się - ale póki miałam winorośl, to mączniak był

Nie mogłaś mi tego wcześniej napisać :-(
Sądzisz że jeszcze dobra pora aby zrezygnować:-)
Pozdrawiam zdruzgotany Bogusław R.

35. Data: 2002-12-05 14:19:40

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of krycha

> Rośnie przy jednym nowa sadzonka, z przygiętej latem łozy, z winorośli
> niezapamiętanej przeze mnie odmiany, ale wg. oznak na ziemi i niebie
> jest to Alwood - ciemne grona, smaczne owoce dojrzewają we wrześniu.
> W tym roku były już do jedzenia pod koniec sierpnia.
> Jeżeli nie macie tej odmiany, to może ona rosnąć i nabierać siły dla Was
> do czasu, gdy wiosną będzie okazja do spotkania. :-)
>
> Pozdrowienia dla Grażyny i Ciebie Krycha

Za życzenia dziękuję, co do Alwood mogli by się odezwać fachowcy, wiesz
kogo mam na myśli:-)
Pozdrawiam, Bogusław R.

36. Data: 2002-12-05 15:17:37

Temat: Re: RE: Stało się !!!
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Dec 2002, [iso-8859-2] Bogusław Radzimierski wrote:

> Behalf Of krycha

> Za życzenia dziękuję, co do Alwood mogli by się odezwać fachowcy, wiesz
> kogo mam na myśli:-)
> Pozdrawiam, Bogusław R.

O, widzę ze nam tu jaki indywidualista winoroslowy rosnie.

Pozdr.

D.P.

37. Data: 2002-12-05 15:23:20

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Darek Pakosz

> O, widzę ze nam tu jaki indywidualista winoroslowy rosnie.
>
> Pozdr.
>
> D.P.

Darek napisz cos sensownego na temat Alwood, a nie zartuj sobie z
powaznych zagadnien dotyczacych winorosli:-)
Pozdrawiam, Boguslaw

38. Data: 2002-12-05 15:49:49

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Dec 2002, Boguslaw Radzimierski wrote:

> Darek napisz cos sensownego na temat Alwood, a nie zartuj sobie z
> powaznych zagadnien dotyczacych winorosli:-)
> Pozdrawiam, Boguslaw

Nie mam Alwood'a. Z tego co pamietam jest to odmiana mrozoodporna i
odporna na choroby. Ciemne jagody, srednio smaczne, ze skorka oddzielajaca
sie od miazszu. Niestety jest to odmiana pozna i u mnie musialaby zajac
najlepsze stanowiska aby zdazyc dojrzeć. Mam dwa najlepsze stanowiska a na
nich rosnie Festivee, Arkadia, Super ran Bolgar (od Janusza) i Helios.
Gdybym mial jeszcze jedno posadzilbym odmiane Dacznyj. Dla Alwood'a nie
starcza mi miejsca.
Moj sasiad ma Alwooda i jakos to jedza. Nie chce jednak aby Twoje
podniebienie zostalo skalane super kwasnym niedojrzalym Alwoodem.

Pozdrawiam,

D.P.

39. Data: 2002-12-05 15:55:41

Od: a...@w...pl (aMiraK) szukaj wiadomości tego autora

> Darek napisz cos sensownego na temat Alwood, a nie zartuj sobie z
> powaznych zagadnien dotyczacych winorosli:-)
> Pozdrawiam, Boguslaw

Pozwole sobie sie wtracic, mimo, ze nie jestem Darek,
ani nawet nie mam wlasnego zdania, bo nie kosztowalam Alwooda.
Natomiast slynny p. Piatek z Zawady odmowil mi sprzedania powyzszego,
bo - jak sie wyrazil -"Nie da sie tego jesc" ...

Mira z winoroslowa oslona tarasu (jak urosna :-)

40. Data: 2002-12-05 16:33:04

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Dec 2002 l...@i...pl wrote:
> Obecnie to
> wszystkie patyki rosną pod gołym niebem. Ubzdurałem sobie, że będę je
> prowadzić w formie kurtyny ( T bez jednego ramienia) na pieńku o
> wysokości 1,4 m. Ale ma to zbyt dużo u nas wad. Grona dojrzewają później
> i to wyraźnie i trudno zabezpieczyć przed mrozami. Do tej pory to ramię
> przyginałem do gruntu i obsypywałem ziemią. Ale już mnie to męczy i
> teraz poprowadzę wszystkie na niski pieniek. Tak bedzie łatwiej
> zabezpieczyć na zimę ( np. starą włókniną).
>
> Leszek

Ja wybralem forme Guyota na pienku 50 cm.
Krzewy na zime ocieplam kilkoma wartwami papieru.

Pozdr.

D.P.

zurawina pozna jesienia
snieguliczka