nasiona magnolii i co dalej ?

1. Data: 2002-11-29 18:18:36

Temat: nasiona magnolii i co dalej ?
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ich mnóstwo (chodzi o magnolię japońską ) pod drzewkiem. Nie zauważyłem
aby choć jedno kiedyś wykiełkowało w ziemi - może ktoś wie coś na ten temat
?

--
kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

2. Data: 2002-11-29 19:39:10

Temat: Re: nasiona magnolii i co dalej ?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> writes:

> Mam ich mnóstwo (chodzi o magnolię japońską ) pod drzewkiem. Nie
> zauważyłem aby choć jedno kiedyś wykiełkowało w ziemi - może ktoś
> wie coś na ten temat ?

A co jest napisane na wpsm.net na ten temat? A nasiona należałoby
przykryć ziemią (ok. 1 cm) a następnie okryć włókniną, trocinami czy
czymkolwiek, aby zabezpieczyć nasiona przed przemarznięciem.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Kinga, wiotka dziewica z Toronto,
Za kochanka chciała -- i to pronto --

3. Data: 2002-11-29 19:59:23

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aby choć jedno kiedyś wykiełkowało w ziemi - może ktoś wie coś na ten temat

Rozumiem że nasiona wypadły już z szyszek
Trzeba usunąć z nich osnówki przez moczenie i zdzieranie ( skaryfikacja) jej
albo papierem ściernym albo czymś ostrym - potem należy je stratyfikowac do
marca w temp. 4 st. C.

Pozdro
Jack

4. Data: 2002-11-30 09:32:26

Temat: Czy mirt ...
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mirt ma szansę przezimować posadzony w gruncie ? Pani na stoisku
zapewniała że tak. Do tej pory ma wszystkie listki żywo zielone, ocieplony
kopczykiem liści i co dalej ?

Pozdrawia powracająca po długiej nieobecności -Jagoda

5. Data: 2002-11-30 09:32:47

Temat: Czy Ceanotusa ...?
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Ceanotusa zabrać już do domu czy pozwolić mu przemrozić się lekko i
zabrać go po pierwszych mrozach? Jest zadołowany z doniczką w gruncie i
dobrze ocieplony . Czy hoduje go ktoś w naszych warunkach w ogrodzie ?

Podobne pytanie dityczy Figi .
Basiu jak swoją figę zabezpieczasz na zimę ?

Pozdrawia -Jagoda

6. Data: 2002-11-30 09:33:07

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> [...]
jej
> albo papierem ściernym albo czymś ostrym - potem należy je stratyfikowac

Stratyfikację najlepiej przeprowadza się w warunkach naturalnych czyli w
ziemi. Ja zawijam nasiona w szmatkę i zawiązuję w rajstopy a potem na
głębokość szpadla do ziemi pozostawiając na powierzchni końcówkę rajstop
jako znacznik. Na wiosnę posiać w platony lub doniczki. Sprawdzone dla
nasion pigwy, aronii i cisa (ten wschodzi na drugi rok).

Pozdrawiam serdecznie -Jagoda

7. Data: 2002-11-30 10:48:57

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jako znacznik. Na wiosnę posiać w platony lub doniczki. Sprawdzone dla
> nasion pigwy, aronii i cisa (ten wschodzi na drugi rok).

No właśnie mnie to dziwi ,że trzeba robić jakieś zabiegi - przecież skoro
roślina owocuje i żyje w trochę zbliżonym klimacie to powinny nasiona same
się stratyfikować .

8. Data: 2002-11-30 11:07:24

Temat: Re: Czy Ceanotusa ...?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@g...pl> wrote in message news:asa17b$og6$2@news.tpi.pl...

> Podobne pytanie dityczy Figi .
> Basiu jak swoją figę zabezpieczasz na zimę ?

Wpycham między gałęzie całe pęki różnych łętów, głównie krzaczki wyrwanych
aksamitek wąskolistnych i obcięte astry krzaczaste. Obsypuję podstawę
ziemią. W tym roku przemarzła do poziomu gruntu i ku mojemu zdziwieniu
odbiła - znów mam gałęzie ponad metrowej długości. No i południowa strona
domu.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-11-30 11:11:51

Temat: Re: Czy mirt ...
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:asa17b$og6$...@n...tpi.pl...

> Pozdrawia powracająca po długiej nieobecności -Jagoda

O! Witaj! Kopę lat!
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2002-11-30 11:12:46

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:asa17c$og6$...@n...tpi.pl...
Ja zawijam nasiona w szmatkę i zawiązuję w rajstopy

a w jakim kolorze??
Pozdrawiam :-)
Janusz

grille i kominki ogrodowe ...