Falujmy zieleń

1. Data: 2002-11-27 12:55:56

Temat: Falujmy zieleń
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni. "Nawet najpiękniejsza, zadbana posesja po pewnym czasie może
wydać nam się zbyt monotonna i coraz mniej ciekawa". Co proponuje "mój
piękny Ogród" nr 11/2002 - modelowanie terenu.
"Teren z niewielkimi wzniesieniami i zagłębieniami sprawia, że posesja
jest bardziej interesująca, zyskuje nietuzinkowy charakter i daje możliwość
zastosowania w ogrodzie wielu nietypowych rozwiązań aranżacyjnych. Ciekawie
prezentują się łagodnie wznoszące się i opadające trawniki, rozkwitające
bylinami i gatunkami jednorocznymi nasypy ziemne oraz kaskady kwitnących
krzewów i wysokich gatunków traw.... Zmiany w ukształtowaniu terenu można
też oczywiście wprowadzać na całkowicie zagospodarowanym terenie zielonym,
nawet jeśli jest on równy. Dobrą okazją ku temu jest budowa stawu." hehehe.
Doceńmy krety, te sympatyczne zwierzątka bezinteresownie modelują nasze
ogródki, przez co zyskują one nietuzinkowy charakter.
Ja...cki

2. Data: 2002-11-27 17:37:43

Temat: Re: Falujmy zieleń
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2002-11-27 17:59:21

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:006401c2963c$1e2a7ba0$83484cd5@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> [...]
Modeluj. Też Ci sie trochę od życia należy.

> [...]
> w mojej okolicy buduja autostrade
> na jej trasie pelno krzaczastych samosiejek sosny
> od jednoroczych malenstw do 2-3 metrowych
Kiepsko to widzę, sosny i jałowce b. źle reagują na przesadzanie. Moja
żona, która ma "zielone palce" udanie przesadziła kilka 0,5 metrowych
sosenek z lasu. Leśnicy twierdzą , że to cud.

> podobno nie przesadza sie starych drzew
> ale jak najpredzej chcialbym miec jak najwieksze drzewo
> :)
Stare lisciaste, świerki, tuje nawet limby przesadzaj do oporu.

> sa dwa warianty technologii przesadzenia:
> najprawdopodobniej bede mial mozliwosc podczepienia sie
> [...]
Może trafisz na ropę i nie bedziemy musieli sie męczyć z Unią
Europejską.

> ale gdyby nie bylo takiego sprzetu
> dla tego drzewka lepiej jest recznie je odkopac
> czy tez chwycic od dolu koparka duza lycha (1.6 m3)
> [...]

Tadziu, a nie możesz kupić całego lasu, co się będziesz rozdrabniał?
Pozdrawia Ja...cki

4. Data: 2002-11-27 18:33:11

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałam zdjęcia z tego artykułu i coś w tym jest. U mnie teren
ukształtowała sama natura, na szczęście nie przyszło mi do głowy by go
równać. Trawnik jednak na takich pagórkach ma jednak zdecydowaną wadę, jego
koszenie wymaga więcej czasu i wysiłku. U mnie tego terenu nie mało, więc i
kosiarka większa, co za tym idzie cięższa. W niektórych miejscach, gdzie
nachylenie terenu jest znaczniejsze przydałaby się spalinowa podkaszarka,
gdyż kosiarką nie sposób tam dotrzeć. A że takowej nie posiadam jest tam
"kwietna łaka", hmmm...:-)
Bardziej podoba mi się opcja obsadzenia tych wzniesień roślinami, faktycznie
daje to o wiele ciekawsze możliwości aranżacji niż płaski teren.
Pozdrawiam

Marta

5. Data: 2002-11-27 18:54:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Kiepsko to widzę, sosny i jałowce b. źle reagują na przesadzanie. Moja
> żona, która ma "zielone palce" udanie przesadziła kilka 0,5 metrowych
> sosenek z lasu. Leśnicy twierdzą , że to cud.

pol metrowe malenstwa to zaden problem
wiosna tego roku recznie przesadzalismy takie
i wszystkie sie przyjely
ale
QURNA
takie malenstwo dlugo bedzie roslo
:(
dlatego chce
choc niewatpliwie wiekszym wysilkiem /kosztem
posadzic od razu jak najwieksze w tym miejscu
:)
idea w praslowianskiej tradycji "swietego" miejsca
jest duze drzewo
duzy kamien spod ktorego wyplywa zrodelko
:)
\
> Stare lisciaste, świerki, tuje nawet limby przesadzaj do oporu.
:)
hmmm
a czy z nich mozna otrzymac fome podobna do tej na zdjeciu
?

> Może trafisz na ropę i nie bedziemy musieli sie męczyć z Unią
> Europejską.
:)
gdyby byla tam ropa lub gaz
to tuz obok sa znacznie glebsze dolki
:)

> Tadziu, a nie możesz kupić całego lasu, co się będziesz rozdrabniał?
> Pozdrawia Ja...cki
:)
las mam obok
a tak wogole to nie lubie byc w lesie
w cieniu
lubie slonce
niezasloniety blekit nieba
:)
jedno drzewo jakos zniose
:)

6. Data: 2002-11-27 19:22:36

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:008601c29646$d28c91a0$83484cd5@d3h6c1 Tadeusz
Smal<s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> idea w praslowianskiej tradycji "swietego" miejsca
> jest duze drzewo
> duzy kamien spod ktorego wyplywa zrodelko
Pomyśl o wnukach i zasadź prasłowiańskiego dęba. Powinien się przyjąc
nawet 10-cio metrowy okaz.
Ja...cki

7. Data: 2002-11-27 19:39:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Pomyśl o wnukach i zasadź prasłowiańskiego dęba. Powinien się przyjąc
> nawet 10-cio metrowy okaz.
> Ja...cki

a wiesz
ze zanim zobaczylem tamte bonsai
myslalem o debie
namierzylem w pobliskiej szkolce
takie okolo 4 metrowe sadzonki debu czerwonego
w kilkunastolitrowej doniczce do kupienia po 20 zl /szt
( z golym korzeniem polowe z tego)
:)

8. Data: 2002-11-27 20:08:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> ze zanim zobaczylem tamte bonsai
> myslalem o debie
> namierzylem w pobliskiej szkolce
> takie okolo 4 metrowe sadzonki debu czerwonego
> w kilkunastolitrowej doniczce do kupienia po 20 zl /szt

Dęby też się nadają do formowania:-)))

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-11-27 20:18:58

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Dęby też się nadają do formowania:-)))
>
> Pozdrawiam, Basia.

Chetnie oddam około 1000 sadzonek dębu za darmo :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

10. Data: 2002-11-27 21:25:01

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> przyjąc

> Dęby też się nadają do formowania:-)))
>
> Pozdrawiam, Basia.

ale jesli ma to byc "drzewko zycia"
to lepiej aby bylo zielone przez caly rok
?
z podrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. widzialas zdjecie tej sosny w " moj piekny Ogrod"
jesli to moge jutro wyslac

sen z powiek
Cebulki krokusów ,żonkili i szafirków - pytanie
Juka
Drzewko na sprzedaż
Pigwa