Re: ROZMOWA Z KOKSEM...

Data: 2001-07-03 13:54:49
Temat: Re: ROZMOWA Z KOKSEM...
Od: "Beve" <b...@w...pl>

Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.31.0107031514230.647-100000@localhos
t.localdomain...

> Daj spokój, przed kim miałbyś wyjść na tchórza? Co innego odwaga, a co
> innego instynkt samozachowawczy.

Ale w chwili gdy podejmujesz decyzję o ucieczce nie wiesz czy to jest
prawdziwe zagrożenie czy oni się tylko zgrywają. Jak zrobią jakiś
jednoznaczny gest (na przykład wyjmą kij baseballowy) albo po prostu zaczną
atakować to wtedy już wiadomo, uciekasz przed konkretnym atakiem, ale wtedy
jest na ogół za późno na ucieczkę. Trzeba wyczuć i ocenić zagrożenie kilka
sekund wcześniej - i wtedy się pojawia wątpliwość czy aby nie przesadzam.

Zresztą, mnie jak do tej pory nikt w ten sposób nie napadł, więc może co
innego piszę a co innego bym zrobił. Ale mój kumpel stał kiedyś na placu
Bańkowym (centrum Warszawy) na przystanku autobusowym zimą koło 21 i
podeszło do niego 4 facetów i kazali mu oddać pieniądze. Było kilkoro ludzi
wokoło ale nikt tego nie zauważył. Kumpel powiedział że nie ma więc oni go
ściśle otoczyli i jeden mu przyłożył. Wszystko cicho, nadal nikt nie
zauważył (było ciemno). Kumpel sięgnął do plecaka i oddał im kasę (niewiele
tego było). Jak to usłyszałem to powiedziałem że trzeba było wrzeszczeć albo
coś, wydostać się i uciekać. A on na to że nie chciał robić zamieszania i że
nikt by mu nie pomógł. Byłem zszokowany jego reakcją a raczej brakiem
reakcji, ale myślę że to właśnie mógł być ten problem: żeby nie uciekać, nie
okazywać paniki. Więc może coś w tym jednak jest, w tej niechęci do robienia
zamieszania, do uciekania i w ogóle do zakłócania spokoju.