Rachunki, jak obnizyc?

11. Data: 2011-09-09 11:15:50

Temat: Re: Rachunki, jak obnizyc?
Od: "Nita" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czyli kupując tą samą ilość energii elektrycznej ile uzyskamy z 1m3
>gazu musimy zapłacić 3,94 zł. A ile kosztuje 1m3 gazu ? Nie wiem nie
>używam. Pomóżcie !!!

Gaz z opłatami przesyłowymi średnio wychodzi 2zł/m3

12. Data: 2011-09-09 11:48:18

Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gaz z op atami przesy owymi rednio wychodzi 2z /m3

Dzięki.
Czyli przy korzystaniu ogrzewacza akumulacyjnego korzystając nie z
całodobowej taryfy a z taryfy dzień 0,6939 zł i noc 0,3183 zł/kWh
uzyskujemy po przeliczeniu 2.28 zł i można już mówić o porównywalnych
kosztach zakupu energii. A brak strat wody zimnej i ciepła z zagrzanej
wody pozostających w rurach.

Pozdrawiam
Jurek

13. Data: 2011-09-09 12:16:25

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> napisał(a):

[...]

Problem polega na tym, ze zakladasz, ze gosc ma 2 taryfy
i bedzie korzystal ze zmywania tylko noca. A moze miec w domu
mase innych urzadzen elektrycznych korzystajacych z pradu rowniez w dzien
i sumarycznie mu sie nie oplaci roznicowanie taryf - wtedy liczenie, ze koszt
wyniesie
tylko 2,28 jest teoria i ladnie wyglada tylko w cyferkach.

14. Data: 2011-09-09 12:47:34

Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Wrz, 14:16, Przesmiewca <o...@o...pl> wrote:
> jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> napisał(a):
>
> [...]
>
>Nic prostszego jak korzystać z dobrodziejstw drugiej taryfy. Zmywarka, pralka,
ogrzewacz wody akumulacyjny, w końcu oświetlenie i tak może się okazać, że i na
prądzie mamy kolejne oszczędności.

15. Data: 2011-09-09 12:52:32

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odnotowałem znaczący spadek po zainstalowaniu reduktora ciśnienia wody.
Po tym musiałem skręcić gaz kurkiem odcinającym-piec nie był w stanie
uzyskać tak małych mocy na palniku.
Sprawa skręcenia dotyczy tylko okresu letniego, kiedy piec pracuje tylko
dla cwu.

16. Data: 2011-09-09 13:48:42

Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie żartuj.

-----

17. Data: 2011-09-09 15:39:18

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Sep 2011 05:47:34 -0700 (PDT), jb napisał(a):
> Nic prostszego jak korzystać z dobrodziejstw drugiej taryfy.
Trzeba by w drugiej zużywać koło 60% energii żeby się opłacało.
Jeśli nie grzejesz prądem może być to ciężkie do zrealizowania.
Komputera czy TV nie będziesz włączał tylko w drugiej taryfie.

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

18. Data: 2011-09-09 17:19:53

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Friday, September 9, 2011 8:38:30 AM UTC+2, Przesmiewca wrote:

> Sluszna uwaga, ale nie wiem. Jesli producent
> ma takie wklady do konkretnego typu swojej spluczki to
> pewnie tak.

Gwarantowane obniżenie kosztów to używanie stłuczonej butelki zamiast srajtaśmy,
tylko trzeba pamiętać aby myć butelkę przy spłukiwaniu.

--
ZZ@private

19. Data: 2011-09-09 19:03:49

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MIX-NET wrote:
> Witam.
> Ostatnio rozmawialem o rachunkach z kolega i wyszlo, ze on przy jednym
> dziecku wiecej (dokladnie dwojka) placi za gaz ok 80 zl mniej (on ok
> - 13 m3 gazu, ja 50-55 m3 gazu), a wody zuzywa ok polowy mniej (on 6
> kubikow, ja 12 kubikow).

nie myć sie nie gotować nie grzać, nie świecić nie oddychać nie sr... nie
rozmnażać się itd...

20. Data: 2011-09-09 20:38:42

Od: "MIX-NET" <hk@.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Co do amortyzacji to ja raczej planowalem zrobic inaczej. Zalozmy, ze moje
oszczednosci miesiecznie wyniosa 40 zl (oczywiscie strzelam). A wiec biore
zmywarke za 1000 zl na 2,5 roku na raty i to co mialbym wydac na gaz i wode,
polecialoby na rate za zmywarke. Co prawda przez 2,5 roku nie odczuje
roznicy w portfelu, ale przynajmniej bedzie wygodniej. Pytanie tylko czy da
sie tyle zaoszczedzic zeby to mialo sens.

MIX-NET

kupujemy żelazko
Domek
Buntowanie sie przeciw grawitacji i symetrii ( na wirtualnych wakacjach)
Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?
Wentylator lazienkowy