Rachunki, jak obnizyc?

1. Data: 2011-09-08 11:51:11

Temat: Rachunki, jak obnizyc?
Od: "MIX-NET" <hk@.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ostatnio rozmawialem o rachunkach z kolega i wyszlo, ze on przy jednym
dziecku wiecej (dokladnie dwojka) placi za gaz ok 80 zl mniej (on ok - 13 m3
gazu, ja 50-55 m3 gazu), a wody zuzywa ok polowy mniej (on 6 kubikow, ja 12
kubikow).
Gospodarstwo mniej wiecej takie samo.
Ja zona i jedno dziecko, on zona i 2 dzieci.
Oboje podgrzewamy wode za pomoca junkersa. No i tak sie zastanawialismy skad
te roznice.
Na dzien dobry kolega wskazal gdzie moge odzyskac 3 kubiki. On ma spluczke 2
funkcyjna, ja 1 funkcyjna. Az taka bedzie roznica?

Nastepna sprawa to zmywanie. Oboje zmywamy recznie. Tyle, ze on ma kuchnie
przy lazience, a u mnie woda musi przejsc przez cala lazienke, przedpokoj i
dopiero do kuchni. Leci woda, leci gaz a ja stoje i czekam az zrobi sie
ciepla woda. No i tutaj wpadlem na pomysl zakupu zmywarki.
Czy przy mojej sytuacji moge liczyc na to, ze znacznie obniza mi sie
rachunki za gaz i wode? A moze wtedy to co zaoszczedze na wodze i gazie
zaplace za prad?

Kwestie czasu i wygody pomijam, bo tutaj nie ma co dyskutowac :)

Jak jest u Was z rachunkami za gaz i wode?

pozdrawiam
MIX-NET
Śląsk

2. Data: 2011-09-08 12:18:06

Temat: Re: Rachunki, jak obnizyc?
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MIX-NET" <hk@.pl> napisał(a):

> [...]
>zaplace za prad?
>
>Kwestie czasu i wygody pomijam, bo tutaj nie ma co dyskutowac :)
>
>Jak jest u Was z rachunkami za gaz i wode?

Powiem Ci tak - w duzej mierze ilosc zuzytej wody zalezy od
stylu zycia osób. Znam osoby, ktore zebow nie umyja jak nie leci
woda, sa tacy, ktorzy codziennie leja pelna wanne wody do kapieli
a inni biora szybki prysznic. Niktorzy sie kapie 2x dziennie, inni
raz na 2,3 dni. To samo tyczy sie sposobu zmywania, jedni nalewaja pelna komore wody
i tam myja, niektorzy myjapod ciagle lejaca sie woda. Zmywarka na pewno bedzie
oszczedniejsza
jesli chodzi o wode, ale musisz liczyc tabletki do zmywania,
sol i nablyszczacz (albo drzosze tabletki). plus oczywiscie koszt zakupu
samej zmywarki i jej amortyzacja przez lata - nawet nie wiem ile lat trzeba,
zanim sie taka zmywarka zwroci.
Pranie - niektorzy zmieniaja reczniki 2x w tygodniu,
niektorzy raz na tydzien, inni raz na 2tyg., posciel, ubrania - ile razy
sasiad pierze w tygodniu a ile Ty?
Wymiana spluczki przy paroosobowej rodzinie tez da jakas oszczednosc wody,
ale zanim sie zwroci zakup i montaz - przy obecnej cenie metra szesciennego
wody mina dlugie lata.

Powiem tak - wydaje mi sie, ze to to po prostu inne zwyczaje Twoje i inne
sasiada generuja roznice.

3. Data: 2011-09-08 13:35:25

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2011 13:51, MIX-NET pisze:
> [...]
> gazu, ja 50-55 m3 gazu), a wody zuzywa ok polowy mniej (on 6 kubikow, ja 12

Pobaw się w detektywa.
Akurat wodę i gaz można łatwo sprawdzić ile i gdzie "ucieka" gdyż
odbiorników jest stosunkowo mało.

Możesz sprawdzić ile wody i gazu idzie na poranną/wieczorną toaletę, ile
wody idzie na jedno spłukanie WC, ile wody/gazu na mycie naczyń.

Warunek - nie mów żonie że sprawdzasz ile wody leje do wanny bo wyjdzie
przekłamany wynik. Po kilku pomiarach będziesz mógł wyliczyć średnie
zużycie i zobaczyć gdzie woda/gaz wycieka.

Co do opłacalności zmywarki.. Zmywarkę "taką se" idzie kupić za ~1000zł
Średnio odpala się ją 1 raz dziennie. Zużywa powiedzmy max 25l wody. Ile
zużywa do tego prądu to Ci nie powiem bo nie pamiętam, ale pewno nie
więcej niż 1KWh
Jak policzysz ile wody dziennie idzie Ci na zmywanie, to wyliczysz kiedy
Ci się ona zwróci(strzelam max 2 lata). Koszt środków do zmywarki nie
jest znowu taki powalający, ja to bym potraktował jako koszt luksusu za
brak zmywania ręcznego.

Spłuczki... ja akurat mam "zepsute" spłuczki, zepsute w taki sposób, iż
aby wylać z nich wodę do klozetu, to trzeba cały czas guzik trzymać,
wiem że wystarczy jedną śrubkę podkręcić tylko, ale nie robię tego.
Nikomu nie chce się trzymać zbyt długo, więc wody leje tyle ile potrzeba
na spłukanie zawartości, po czym puszcza guzik.

Sprawdź czy czasem spłuczki Ci nie popuszczają wody, może tego nie być
widać na pierwszy rzut oka, najlepiej to nasyp troszeczkę pieprzu do
sedesu, będzie widać czy woda jakaś leci ze spłuczki. Przez taką
cieknącą spłuczkę całkiem sporo wody potrafi wylecieć.

Nie pamiętam kiedy ostatnio kąpałem się w wannie, w zasadzie tylko
prysznic 1*dziennie. Pozostali domownicy podobnie.

Rodzina 1+2+2 zużycie wody 8..10m^3/miesiąc

4. Data: 2011-09-08 13:57:33

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

>Co do opłacalności zmywarki.. Zmywarkę "taką se" idzie kupić za ~1000zł
>Średnio odpala się ją 1 raz dziennie. Zużywa powiedzmy max 25l wody.

Podziel na 2.

> Ile
>zużywa do tego prądu to Ci nie powiem bo nie pamiętam, ale pewno nie
>więcej niż 1KWh

Mniej wiecej sie zgadza

> [...]
>Koszt środków do zmywarki nie
>jest znowu taki powalający, ja to bym potraktował jako koszt luksusu za

Koszt srodkow jest konkretny (jak podzielisz ilosc tab. na cene opakowania,
to jedna tabletka wychodzi 40-50gr.) , srednio szacuje sie, ze jedno mycie to
sumaryczny koszt lekko ponad 1zl. W ciagu roku wiec masz dodatkowo grubo ponad
300zl za eksploatacja zmywarki. Piszesz o dwoch latach, zanim sie zakup zwroci.
Twoj 1000 za zakup + 350 +350 = 1700 zl. Czy w ciagu 2 lat przy myciu recznym
wydasz 1700 zl na wode, plyny do mycia naczyn i gabki? IMHO nie.
(chociaz duzo zalezy jak kto myje recznie).
Owszem, komfort tez kosztuje, ale watkotworca wspomnial o realnych
oszczednosciach w portfelu a nic o wygodach.

> [...]
>Nikomu nie chce się trzymać zbyt długo, więc wody leje tyle ile potrzeba
>na spłukanie zawartości, po czym puszcza guzik.

Ile metr szescienny wody zimnej kosztuje, zeby robic takie akrobacje?
A wygoda? :)

> [...]
>sedesu, będzie widać czy woda jakaś leci ze spłuczki. Przez taką
>cieknącą spłuczkę całkiem sporo wody potrafi wylecieć.

A to sie zgadza.

>Nie pamiętam kiedy ostatnio kąpałem się w wannie, w zasadzie tylko
>prysznic 1*dziennie. Pozostali domownicy podobnie.

A tego to juz w ogole nie wiem :)

5. Data: 2011-09-08 14:58:15

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2011 15:57, Przesmiewca pisze:

> [...]
> Owszem, komfort tez kosztuje, ale watkotworca wspomnial o realnych
> oszczednosciach w portfelu a nic o wygodach.

Ja kupuje proszek i osobno sól i nabłyszczacz. Proszek kosztuje coś
jakieś ~30zł starcza na ~2mies. Sól grosze i jest na długo bo mam miękką
wodę, nabłyszczacz 1l raz na ruski rok, dolewam ja mnie już naprawdę ta
lampka denerwuje, nie odczuwam jakiegoś szczególnego dyskomfortu
niebłyszczących naczyń. Szacuje koszt tych wszystkich środków niewiele(o
ile) większy niż płynu do naczyń.

Do kosztów zmywania ręcznego należy doliczyć też podgrzanie wody, w
przypadku wątkotwórcy gazem.

6. Data: 2011-09-08 20:15:35

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
1...@4...com
*Przesmiewca* napisał(-a):

> [...]
> wody,
> ale zanim sie zwroci zakup i montaz - przy obecnej cenie metra

A w istniejącej spłuczce nie można wymienić samego automatu, co znacznie
obiżyłoby koszt wymiany i skróciło czas amortyzacji?

--
Big Jack
////// GG: 660675

7. Data: 2011-09-09 06:06:41

Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 x tak.

-----

8. Data: 2011-09-09 06:38:30

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Big Jack" <a...@b...zz> napisał(a):

>A w istniejącej spłuczce nie można wymienić samego automatu, co znacznie
>obiżyłoby koszt wymiany i skróciło czas amortyzacji?

Sluszna uwaga, ale nie wiem. Jesli producent
ma takie wklady do konkretnego typu swojej spluczki to
pewnie tak.

9. Data: 2011-09-09 10:09:44

Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bój się zmywarki. O tym że nie warto mówią tylko ci, którzy jej
nie nie mają.
Jak już będziesz miał zmywarkę, to zastanów się nad zamontowaniem
małej (5l) elektrycznej termy w kuchni co wówczas wystarczy wystarczy
na podstawowe potrzeby. Oszczędność oczywista, ciepłą wodę masz
natychmiast a nie wylewasz parę litrów zimnej aż dojdzie ciepła, a do
tego po zakończeniu jej poboru ciepła sobie przecież stygnie
bezproduktywnie w t6ych rurach. Wiadomo prąd kosztuje, ale gaz chyba
też nie jest za darmo.

Jurek

10. Data: 2011-09-09 11:09:31

Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bezproduktywnie w t6ych rurach. Wiadomo prąd kosztuje, ale gaz chyba
> też nie jest za darmo.

A tak dla sprawdzenia. 1 m3 gazu ma wartość opałową 32,26 MJ co przy
prostym przeliczeniu stanowi 8,96 kWh.
Piec junkers z pewnością nie ma sprawności większej niż 80% więc
realnie uzyskujemy 7,17 kWh
Terma elektryczna to 100% sprawności. Kupując tą ilość energii w
postaci prądu elektrycznego w najprostszej taryfie zapłacimy 7,17 x
0,55 zł/kWh = 3,94 zł.

Czyli kupując tą samą ilość energii elektrycznej ile uzyskamy z 1m3
gazu musimy zapłacić 3,94 zł. A ile kosztuje 1m3 gazu ? Nie wiem nie
używam. Pomóżcie !!!

Jurek

kupujemy żelazko
Domek
Buntowanie sie przeciw grawitacji i symetrii ( na wirtualnych wakacjach)
Czym usunać taśmę klejącą dwustronną z mebli ?
Wentylator lazienkowy