Raczej dla prawników POMOCY!!!

1. Data: 2004-09-29 16:34:13

Temat: Raczej dla prawników POMOCY!!!
Od: "Seba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Mam problem natury prawnej, chodzi mianowicie o dom wolnostojący, który
został pobudowany jakieś 60lat temu i do 1999 roku zamieszkiwały tam 3
osoby, z których dwie wyprowadziły się i wymeldowały do domu starców. Dom ma
właściciela, którego ustaliłem i mieszkał on prawie 400km od tego budynku i
zmarł 10 lat temu, niestety nie ustaliłem spadkobierców. Fakt jest taki, że
ten pan X właściciel nigdy nie pokazał się ani nie roszczył żadnych praw do
tego domu być może nawet nie wiedział, że sam był spadkobiercą, ale nie o to
mi chodzi.

Mianowicie jedyna osoba która tam pozostała (zameldowana) użyczyła mi na
zasadzie że zna dobrze moją babcię, trzech pomieszczeń w 1999r. które miały
oddzielne wejście i do tej pory wszystko było ok. Zrobiłem remont wewnętrzny
i posprzątałem działkę która była istnym gruzowiskiem na wszystko wydałem
łącznie prawie 20 tyś. Zł i mieszkałem sobie tam naprawdę ładnie i wygodnie
z żoną i dziećmi , dodam że nie było w tym domu nawet łazienki ani
kanalizacji którą sam zrobiłem.

Dziś pojawił się problem z którym zwracam się do was po radę, myślę tu
przede wszystkim o prawnikach, mianowicie jeden pan który wyprowadził się z
tego domu łącznie z wymeldowaniem 'na stałe" wyraził chęć powrotu po tym jak
zobaczył ładnie wyremontowane mieszkania o dosyć sporym standardzie
mieszkalnym jak dla niego (facet ma 70lat, stary kawaler i sknera). Poszedł
do urzędu miasta zrobił awanturę i zażądał ponownego zameldowania!!! A
urzędniczki mu przytaknęły że oczywiście może powrotem wrócić.

Powiedzcie mi proszę czy jest takie prawo żeby urząd mógł decydować o
nieruchomościach i meldować tam spowrotem, osoby które wiadomo ze
wymeldowały się na stałe na własne życzenie do domu starców. Co zrobić?

Proszę pomocy

s...@v...pl

1. Data: 2004-09-30 08:10:28

Temat: Re: Raczej dla prawników POMOCY!!!
Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Seba wrote:
> [...]
> mieszkałem sobie tam naprawdę ładnie i wygodnie z żoną i dziećmi ,
> dodam że nie było w tym domu nawet łazienki ani kanalizacji którą sam

Sorry, nie chcę Cię dobijać ale nie mogę się powstrzymać. Jak można
wpompować 20 tys. w lokal w którym mieszkasz "na gębę"?! Trzeba być naprawdę
... rozsądnym inaczej. Masz jakikolwiek papier uprawniający Cię do
zamieszkania w tym domu? Jesteś tam zameldowany?

> [...]
> nieruchomościach i meldować tam spowrotem, osoby które wiadomo ze
> wymeldowały się na stałe na własne życzenie do domu starców. Co

No zaraz. A na jakiej podstawie on chce się tam zameldować. Ma jakiś tytuł
prawny do tego domu? Jest współwlaścicielem albo spadkobiercą? Ma umowę
najmu, użyczenia czy cokolwiek podobnego?

Zabudowa przedpokoju
Czy jest jakas grupa o ubraniach-porady krawieckie,jak usunąć plamy itp.
Miernik tlenku węgla do łazienki - prośba o rad
-- aparat do tlenoterapii --
kinkiety do lustra