Radosc

111. Data: 2008-07-07 21:54:01

Temat: Re: Radosc
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojechałeś "naukami" JPII. Niestety.

Czy błogosławieństwo dla człowieka od Boga nie obejmuje _także_
pewnego istotnego powodzenia materialnego?

--
CB

112. Data: 2008-07-07 22:32:46

Od: tomas <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli Cię społeczeństwo nudzi i chcesz rozwijać się tylko duchowo, to
> nie pisz tu na grupie z tą częścią społeczeństwa, tylko zaszyj się w
> pustelni i medytuj.

Czy ja pisalem ze rozwoj duchowy to medytacje?czy zaszywanie sie w
pustelni?Oczywiscie moze to byc tez rozwoj duchowy ale nie dla kazdego.
Natoiast nie sadze zeby rozwojem duchowym bylo przebywanie wsrod ludzi
ktorzy ciagle mowia o pieniadzach karierze badz innych modnych gadzetach
potrzebnych by funkcjonowac "na poziomie" w dzisiejszym spoleczenstwie.

> Drugim wyjściem jest poświęcić się dla tego "nudnego i materialnego"
> społeczeństwa, zrozumieć choć niektórych jego członków i podjąć jakieś
> działania. Albo współpracując z nimi, albo im pomagając. Życia Ci nie
> starczy na te cele, żeby być usatysfakcjonowanym, a Ty już znudzony jesteś?

Tym akurat se dupy nie mam zamiaru zawracac bo kazdy sam swoje zycie
ksztaltuje.

113. Data: 2008-07-07 22:38:40

Od: tomas <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> Pojechałeś "naukami" JPII. Niestety.
>

> Czy błogosławieństwo dla człowieka od Boga nie obejmuje _także_
> pewnego istotnego powodzenia materialnego?

Naszym glownym celem jest osiaganie radosci takiej prawdziwej a nie
falszywej.Trzeba byc na pewnym etapie rozwoju duchowego zeby to
zrozumiec , materializm nie daje nam rozwoju duchowego.Dobrze jest miec
swoją chate czy auto ale to nie daje nam radosci.Dowiadujemy sie o tym
jak pojawia sie jakis zyciowy problem i ze zycie to nie samochod czy
mieszkanie.

114. Data: 2008-07-07 22:48:30

Od: tomas <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty jesteś takim samym bachorem, jak te z kup, o których raczyłeś wspomnieć.
> Dlaczego zakładasz, że 99% społeczeństwa okłamuje się, że są szczęśliwi?

Tak jak pisalem trzeba byc na pewnym etapie rozwoju duchowego zeby pewne
rzeczy zrozumiec.Prawdziwe szczescie jest bardzo ciezko osiagnac.Musisz
przejsc wiele etapow w swoim zyciu.Obecne zycie w spoleczenstwie jest
nastwione na posiadanie i skupianie sie na sobie , a nie na rozwoju
duchowym czy dawaniu innym.Mozna by o tym pisac i pisac.Chcesz sprawdzic
wsrod znajomych czy klamia?Zapytaj sie ich czy sa szczesliwi.Rozwala
mnie czasem jak pytam sie znajomych dlaczego sa szczesliwi.Bachorem to
ty jestes.

115. Data: 2008-07-08 00:24:10

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie da się na tym oprzeć.
Prawda.

Ludzie przywiązują do kasy i gadżetów zbyt wielką wagę chcąc
"zaistnieć" na siłę przynajmniej w taki sposób.
W efekcie tracą orientację co jest najważniejsze.
Naśladowanie ich w tym to oczywiście porażka.

Słuchanie tych co bredzą nt szczęścia to także porażka i dodatkowo
też strata czasu.

Nie należy ustawać w poszukiwaniu właściwej drogi dla siebie.
Podążanie taką drogą nie wyklucza współdzielenia życia z osobami
bliskimi, oraz współ-przyjaciółmi.
Kiedy Bóg kocha człowieka, to okazuje mu to poprzez miłość
bliskich mu osób. :)

Życie, którego nie jest się gotowym w razie potrzeby poświęcić
z uwagi na miłość jest niezbyt wartościowe.

116. Data: 2008-07-08 10:12:33

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lip, 22:44, "cbnet" <c...@n...pl> wrote:
> Zabierz już tą swoją śmierdzącą dziurę i spadaj.

No i znowu kupa gnoja - cała mądrość twoja.

Cóż, wybaczanie to mój nałog :-)

117. Data: 2008-07-08 10:18:36

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lip, 22:41, tomas <t...@t...pl> wrote:

> Moze kazdy powinien odnalezc ten pokoj?Nie uwazasz?
> Moze nie kazdy odnajduje ten pokoj w rodzinie z kupa bahorów
> i najnowszym audi w garazu?
> Niektorzy sa bardziej uduchowieni

Wiesz, może i są "bardziej uduchowieni", a może tylko "ubierają" swoją
pustkę wewnętrzną w taki nimb...

> i nie oklamuja sie ze sa szczesliwi jak 99% spoleczenstwa.

Już widzę, że Ty nie jesteś. Przykre, ale winien jest tu Twój stosunek
do miłości. Miłość może istnieć tylko między dwojgiem ludzi -
niezależnie od jej rodzaju. Jeśli nie rodzina - to co, pytam??? Samego
siebie kochać można aż do bólu, tylko... kto Ci na taką miłość
odpowie???
Więc rzeczywiście, okłąmywac sie tu nie można, choćby się nawet bardzo
chciało.
:-(

118. Data: 2008-07-08 10:26:13

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie projektuj i spadaj.

A zanim zaczniesz "wybaczać" to wymień sobie najpierw głowę na sprawną.
Porąbana kretynko.

--
CB

y.googlegroups.com...

119. Data: 2008-07-08 10:36:44

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mk 10:28-31 BT <<Wtedy Piotr zaczął mówić do Niego: Oto my opuściliśmy
wszystko i poszliśmy za Tobą.
Jezus odpowiedział: Zaprawdę, powiadam wam: Nikt nie opuszcza domu, braci,
sióstr, matki, ojca, dzieci i pól z powodu Mnie i z powodu Ewangelii, żeby
nie otrzymał stokroć więcej teraz, w tym czasie, domów, braci, sióstr,
matek, dzieci i pól, wśród prześladowań, a życia wiecznego w czasie
przyszłym.
Lecz wielu pierwszych będzie ostatnimi, a ostatnich pierwszymi.>>

--
CB

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

120. Data: 2008-07-08 10:55:24

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele, wiele dzisiejszych rodzin pozna jeszcze prawdziwość tych słów:

Lk 12:51-53 BT <<Czy myślicie, że przyszedłem dać ziemi pokój? Nie,
powiadam wam, lecz rozłam.
Odtąd bowiem pięcioro będzie rozdwojonych w jednym domu: troje stanie
przeciw dwojgu, a dwoje przeciw trojgu;
ojciec przeciw synowi, a syn przeciw ojcu; matka przeciw córce, a córka
przeciw matce; teściowa przeciw synowej, a synowa przeciw teściowej.>>

--

Melonik malin :)
Duże, zranione ego małego człowieka
Tak co