Radosc

1. Data: 2008-07-02 21:53:08

Temat: Radosc
Od: tomas <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czym jest radosc?Chyba malo kto z nas tak naprawde wie :)
Spoleczenstwo mowi nam bysmy byli powazni , religia mowi ze cierpienie i
smutek daje pozniejsze szczescie :).Paranoja i badz tu czlowiekiem w tym
idealistycznym popapranym swiecie kukielek i aktorów czekajac az rezyser
zdejmie nas z sceny:).

2. Data: 2008-07-03 07:46:10

Temat: Re: Radosc
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lip, 23:53, tomas <t...@t...pl> wrote:
> Witam
> Czym jest radosc?Chyba malo kto z nas tak naprawde wie :)

Mów za siebie :-)

> Spoleczenstwo mowi nam bysmy byli powazni , religia mowi ze cierpienie i
> smutek daje pozniejsze szczescie :)

Słuchasz tylko głosów z zewnątrz - więc właśnie stąd Twoje(!!!)
poblemy. Najgorzej, kiedy się nie ma własnego zdania na tematy
zasadnicze w życiu, wtedy musisz słuchać innych, a już całkowitą
głupotą jest naśladować ich bezmyślnie, nie mając własnej drogi i
sposobu na szczęście. Nie istnieje coś takiego zresztą, jak "szczeście
ogólne". Istnieje szczęście Twoje, moje - czyli osobnicze (w sensie:
właściwe tylko danej jednostce, bo każdy ma potencjalnie inny wzór
szcześcia) poczucie spełnienia. Nie ma mowy o poczuciu spełnienia dla
grupy. Szczęście/radość to odczucie indywidualne, w dodatku musi być
poprzedzone określonymi działaniami/okolicznościami, które to sa
wynikiem wyborów osobistych, więc jeśli narzekasz, że go nie masz czy
nie znasz, to nie wiń za to innych - religii, społeczeństwa, lecz
tylko siebie, bo nie umiałeś z całej góry skarbów danych Ci (równo z
innymi) przez życie wygrzebać tego, co Ci do szczęścia potrzebne.
Bierze się to m.in. z prostego mechanizmu, opisanego w bajce przez
Fredrę:

"Osiołkowi w żłoby dano,
W jeden owies, w drugi siano.
Uchem strzyże, głową kręci
I to pachnie, i to nęci.
Od którego teraz zacznie,
Aby sobie podjeść smacznie?
Trudny wybór, trudna zgoda
Chwyci siano, owsa szkoda,
Chwyci owies, żal mu siana.
I tak stoi aż do rana,
A od rana do wieczora;
Aż nareszcie przyszła pora,
Że oślina pośród jadła
Z głodu padła."

Każdy z nas(!) ma pełen wachlarz możliwości, ale nie wszyscy chcą/
umieją wybrać, a wszystkiego na raz nie da się wepchnąć do worka i
usiąść na nim. Frustracje biorą się stąd, że ludzie uważają, że
szczęście to posiadanie PEŁNEGO zestawu dóbr i przywilejów.
Nic bardziej błędnego: szczeście to umiejętność samodzielnego,
świadomego i pogodnego ograniczania oczekiwań do spraw najbardziej
koniecznych. Przy czym właśnie ten wybór jest najtrudniejszy, dlatego
jest tyle ludzi nieszcześliwych, w dodatku winiących za ten stan
innych, kiedy przyczyna tkwi w nich samych: w pazerności, egoizmie,
roszczeniowej postawie wobec losu :-)

> .Paranoja i badz tu czlowiekiem w tym
> idealistycznym popapranym swiecie kukielek i aktorów czekajac az rezyser
> zdejmie nas z sceny:).

Nie czekaj. Wybieraj i korzystaj, a przede wszystkim dziel się z
innymi tym, co zdobyłeś.

XL wiosenna //umordowana po steperze, więc chwilowo mająca na
siedząco coś do powiedzenia, ale to tylko tak z tęsknoty za grupami;
przejdzie mi ;-P

3. Data: 2008-07-03 09:22:01

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aby zrobic miejsce dla czegos zupelnie nowego trzeba wpierw
zniszczyc to co stare.

Przychodzi zatem powódz i wichura i niszczy wszystko to co stare,
a pózniej na miejscu starego powstaje nowe.

Nastepnie znowu przyjdzie powódz i wichura i wszystko to co
zle zostalo na nowo wybudowane znowu zostanie zniszczone.

Czyli: jak juz cos zamierza sie wybudowac, to lepiej zrobic to
jak tylko najlepiej sie potrafi, albo wcale.

--
CB

Uzytkownik "tomas" <t...@t...pl> napisal w wiadomosci

4. Data: 2008-07-03 09:26:06

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote in message
googlegroups.com...

Cieszę się, ze jesteś.

A cierpienie nie jest potrzebne do szczęścia - tak tylko kiepscy
interpretatorzy religii mąca ludziom w głowach, gdy ci pytają dlaczego
umierają, często w mękach. A Biblia mówi jasno - śmierć przyszła na ludzi za
grzech Ewy i Adama.

5. Data: 2008-07-03 11:56:01

Od: tomas <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl wrote:

> [...]
> roszczeniowej postawie wobec losu :-)

> Nie czekaj. Wybieraj i korzystaj, a przede wszystkim dziel się z

Pojedz sobie do Czeczenii badz Afganistanu i wmawiaj im taki kicz ze
maja wolnosc wyboru.Zwykly czlowiek ma podobnie , jest ograniczony przez
spoleczenstwo , normy spoleczne , religijne itp.W spoleczenstwie nie
mozna funkcjonowac szczesliwie bo musisz ciagle spelniac normy
obyczajowe tego spoleczenstwa.Czlowiek to osobnik stadny trzyma sie w
grupie , dlatego wolnosc to ucieczka ze spoleczenstwa , religii i
wszelkich norm nalozonych nam przez innych ludzi , ktorych
juz nie potrafimy sie pozbyc bo zyjemy w spoleczenstwie.

6. Data: 2008-07-03 12:07:46

Od: tomas <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A cierpienie nie jest potrzebne do szcze?cia - tak tylko kiepscy
> interpretatorzy religii m?ca ludziom w g?owach, gdy ci pytaj? dlaczego
> umieraj?, czesto w mekach. A Biblia mówi jasno - ?mierae przysz?a na ludzi za
> grzech Ewy i Adama.

Śmierć to przenośnia , tu chodziło o zerwanie jablka z drzewa dobra i
zła ,czyli tzw ocenianie i przekonania ze cos jest zle albo dobre , bo
przedtem nie bylo niczego.Ludzie non stop cos oceniaja dzieki temu chyba
nie sa szczesliwi.Najgorzej maja fanatycy , ktorzy usilnie wierza ze cos
jest dobre albo zle , musza cale zycie z czyms walczyc , przykladam jest
nasze radio maryja badz alkajda.

7. Data: 2008-07-03 14:24:16

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"tomas" <t...@t...pl> wrote in message

> [...]
> nie sa szczesliwi.Najgorzej maja fanatycy , ktorzy usilnie wierza ze cos
> jest dobre albo zle , musza cale zycie z czyms walczyc , przykladam jest

Albo parchło - wybrańcy i naprawiacze świata jako przeznaczonego im od
jochwy. I do głowy nie może im trafić prosta sprawa - Aszkenazi nie są
Żydami lecz tylko mośkami.

8. Data: 2008-07-03 15:37:04

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że znakomita większość fanów RM, zanim dotarli
przed odbiorniki radiowe z wyłamaną gałką strojenia, bardzo niewielką
wagę przywiązywała do oceniania zarówno siebie jak i swego otoczenia,
a obecnie próbują naprawiać na siłę swoje dawne błędy ingerując
w życie innych.
Problem w tym, że pomimo doświadczeń pozostają nadal teoretykami
w zakresie tego jak osiągnąć szczęście IMHO, więc ich usiłowania to
kolejna skrajność i pułapka, w którą nieoczekiwanie dla siebie wpadli.

Tymczasem osiągnięcie harmonii nie jest raczej możliwe poprzez
popadanie w skrajności.
Tak mi się wydaje.

--
CB

9. Data: 2008-07-03 17:40:07

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Lip, 11:26, "Panslavista" <p...@h...com> wrote:
> <i...@g...pl> wrote in message

googlegroups.com...

> Cieszę się, ze jesteś.

Chwilowo. Dotrzymuję przyrzeczeń (wiesz, jakich), ale to jest
trudne ;-)

>     A cierpienie nie jest potrzebne do szczęścia - tak tylko kiepscy
> interpretatorzy religii mąca ludziom w głowach, gdy ci pytają dlaczego
> umierają, często w mękach.

Szczęśliwy człowiek godzi się ze swą śmiercią - jest ona nieunikniona,
jak i cierpienie, ale i jedno, i drugie jest dla niego tylko bolesnym
przejściem przez ciasną furtkę...
To tak, jakby się na nowo urodzić: dziecko też cierpi, rodząc się... i
musi przez to przejść, każde bez wyjątku. Czy ktokolwiek się
zastanawia nad cierpieniem rodzącego się dziecka? - NIE!
Dla żegnającego się z życiem ważne jest to co się zostawia za sobą.
Klęską jest zostawienie za sobą zmarnowanego na bele czem żywota...

10. Data: 2008-07-03 17:44:34

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 3 Lip, 13:56, tomas <t...@t...pl> wrote:

> Pojedz sobie do Czeczenii badz Afganistanu i wmawiaj im taki kicz ze
> maja wolnosc wyboru.

Mają, jak widac, bo WALCZĄ. A jak wywalczą to, co my, Polacy niegdyś,
to będą mieli większy wachlarz, jak my dzisiaj. Myśmy już przeszli
przez tę walkę, a ciągle gdzieś na świecie ktoś walczy o wolność
wyboru, wolność nie przychodzi sama. Rozumiesz? Radość jest wynikiem
określonego działania, wolność też, nie ma nic za darmo.
Jestem z całego serca za walczącą Czeczenią.

Melonik malin :)
Duże, zranione ego małego człowieka
Tak co
tyrania lepszych, kultura winy