Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Raport MAK

Grupy

Szukaj w grupach

 

Raport MAK

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 782


« poprzedni wątek następny wątek »

181. Data: 2011-01-15 15:34:34

Temat: Re: Raport MAK
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-styczeń-11 w ramce <news:igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl> pędzel
vonBraun zmalował:


> Jest coś niezrozumiałego w zachowaniu głównego pilota. Od momentu
> przekroczenia wysokości 100 metrów powinien przecież wyrównać lot i
> lecąc na niskiej wysokości próbować zobaczyć lotnisko. Nie robi tego
> mimo iż nawigator podaje mu zmniejszającą się, poprawną wysokość niemal
> co sekundę. Tak więc rzeczywistą wysokośc zna. Nie robi tego po też
> sugestii drugiego pilota "odchodzimy" - to była ostatnia okazja aby już
> bez marginesu bezpieczeństwa uniknąć zderzenia.

A skąd wiesz co robi?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


182. Data: 2011-01-15 15:46:21

Temat: Re: Raport MAK
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<,,>__ wrote:
/.../
>> Presja na pilota miała jak sądzę swoje głowne źródło w obserwacji
>> losów "współpilota" z którym Protasiuk jako drugi pilot leciał do Gruzji.
>>
>> Nie jestem pewien czy Kaczyński posłał do kabiny Błasika - ten mógł
>> pójść tam z własnej inicjatywy.
>> Dziwna historia z Błasikiem, przy okazji katastrofy CASY
>> http://www.tvn24.pl/5030,1,terazmy.html
>> /3 materiały video/
>> oraz
>> http://tinyurl.com/6d5ce3b
>>
>> pokazuje, że mógł nie być spostrzegany jako przyjazny "szeregowemu
>> pilotowi" dowódca, broniący go przed naciskami polityka.
>
> ===
> Szkoda, że tego nie ma w gazetach, tzn. tego motywu, a ponoć
> włąśnie Błasik ochraniał swoim autorytetem pierwszego po tych
> pieriepałkach w Gruzji...
/.../

Poproszę jednak o podlinkowanie jakiś źródeł tego poglądu, zanim zmienię
zdanie.

vB

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


183. Data: 2011-01-15 15:52:13

Temat: Re: Raport MAK
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy lepszy tren R wrote:

> Dnia 15-styczeń-11 w ramce <news:igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl> pędzel
> vonBraun zmalował:
>
>
>
>>Jest coś niezrozumiałego w zachowaniu głównego pilota. Od momentu
>>przekroczenia wysokości 100 metrów powinien przecież wyrównać lot i
>>lecąc na niskiej wysokości próbować zobaczyć lotnisko. Nie robi tego
>>mimo iż nawigator podaje mu zmniejszającą się, poprawną wysokość niemal
>>co sekundę. Tak więc rzeczywistą wysokośc zna. Nie robi tego po też
>>sugestii drugiego pilota "odchodzimy" - to była ostatnia okazja aby już
>>bez marginesu bezpieczeństwa uniknąć zderzenia.
>
>
> A skąd wiesz co robi?
>
Sądzisz że przy pomocy broni elektromagnetycznej znieczulono mu ręce
trzymające stery? Jeśli tak usłyszelibyśmy coś w rodzaniu "nie mogę
wyrównać...", "nie mogę...." coś tam. I byłoby głośne.
Nie ma objawów zaniepokojenia do momentu uderzenia w pierwsze drzewo.

pozdrawiam
vonBraun

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


184. Data: 2011-01-15 16:01:22

Temat: Re: Raport MAK
Od: "<,,>__" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał

>>> Presja na pilota miała jak sądzę swoje głowne źródło w obserwacji losów
>>> "współpilota" z którym Protasiuk jako drugi pilot leciał do Gruzji.
>>>
>>> Nie jestem pewien czy Kaczyński posłał do kabiny Błasika - ten mógł pójść
>>> tam z własnej inicjatywy.
>>> Dziwna historia z Błasikiem, przy okazji katastrofy CASY
>>> http://www.tvn24.pl/5030,1,terazmy.html
>>> /3 materiały video/
>>> oraz
>>> http://tinyurl.com/6d5ce3b
>>>
>>> pokazuje, że mógł nie być spostrzegany jako przyjazny "szeregowemu pilotowi"
>>> dowódca, broniący go przed naciskami polityka.
>>
>> ===
>> Szkoda, że tego nie ma w gazetach, tzn. tego motywu, a ponoć
>> włąśnie Błasik ochraniał swoim autorytetem pierwszego po tych
>> pieriepałkach w Gruzji...
> /.../
>
> Poproszę jednak o podlinkowanie jakiś źródeł tego poglądu, zanim zmienię
> zdanie.
-
Link wystarczy, byś zmienił zdanie ? :o/
Dziwne...
Zwłaszcza, że ja wcale nie pragnę zmieniać Twojego zdania...

> vB

Łoś

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


185. Data: 2011-01-15 16:20:46

Temat: Re: Raport MAK
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-styczeń-11 w ramce <news:igsfrg$pal$1@inews.gazeta.pl> pędzel
vonBraun zmalował:

> Nowy lepszy tren R wrote:
>
>> Dnia 15-styczeń-11 w ramce <news:igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl> pędzel
>> vonBraun zmalował:
>>
>>>Jest coś niezrozumiałego w zachowaniu głównego pilota. Od momentu
>>>przekroczenia wysokości 100 metrów powinien przecież wyrównać lot i
>>>lecąc na niskiej wysokości próbować zobaczyć lotnisko. Nie robi tego
>>>mimo iż nawigator podaje mu zmniejszającą się, poprawną wysokość niemal
>>>co sekundę. Tak więc rzeczywistą wysokośc zna. Nie robi tego po też
>>>sugestii drugiego pilota "odchodzimy" - to była ostatnia okazja aby już
>>>bez marginesu bezpieczeństwa uniknąć zderzenia.
>>
>> A skąd wiesz co robi?
>>
> Sądzisz że przy pomocy broni elektromagnetycznej znieczulono mu ręce
> trzymające stery? Jeśli tak usłyszelibyśmy coś w rodzaniu "nie mogę
> wyrównać...", "nie mogę...." coś tam. I byłoby głośne.
> Nie ma objawów zaniepokojenia do momentu uderzenia w pierwsze drzewo.

Zastanawiam się na jakiej podstawie twierdzisz, że "jest coś
zastanawiającego w ZACHOWANIU głównego pilota". A dalej "powinien wyrównac
lot (...) Nie robi tego. (...) Nie robie tego też po sugestii"

Skąd wiesz czego nie robi, a co robi? Chciałbym, żebyś odpowiedział na to
pytanie.

I mały cytat z niejakiego vonBrauna:
"Próbujesz sprowadzić problem do "broni elektromagnetycznej" aby ośmieszyć
ten kierunek wnioskowania? Czemu?"

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


186. Data: 2011-01-15 16:26:12

Temat: Re: Raport MAK
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jan 2011 00:00:05 +0100, Stalker napisał(a):

> Chiron, jak ja mam Cię traktować poważnie w dyskusji, skoro ty najpierw
> chcesz interpretacji, a potem jesteś ZŁY, że ją dostałeś i to nawet z
> uzasadnieniem?
> To samo zrobiła dzisiaj Ikselka. Najpierw mnie zapytała o coś, ja jej
> napisałem, że nie widzę sensu odpowiadać, nalegała, nawet zapowiedziała,
> że nie będzie komentować, no to odpowiedziałem zgodnie
> z wiedzą jaką posiadam, po czym XL zrobiła dokładnie to co mówiłem:
> zinterpretowała to na niekorzyść :-)

Zapytałam czy wiesz, gdzie są ORYGINALNE skrzynki.
Nie odpowiedziałeś.
Chiron zapytał, czy jestes w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.
Odpowiedziałeś, ze tak, ale po co, skoro skomentuje na niekorzyść.
Po czym na moją ponowną prośbę o odpowiedź - napisałeś o KOPIACH.
To nie była odpowiedź na moje pytanie o ORYGINAŁY, w zw. z czym nie byłam
zobowiązana do niekomentowania jej. Skomentowałam BRAK odpowiedzi.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


187. Data: 2011-01-15 16:29:04

Temat: Re: Raport MAK
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jan 2011 00:09:43 +0100, Veronika napisał(a):

> Pierdolisz jak zwykle.
> Do spółki z Ikselą.

I do spółki z 65 procentami Polaków.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


188. Data: 2011-01-15 16:48:44

Temat: Re: Raport MAK
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-01-13 21:26, Ikselka wrote:
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:19:24 -0800 (PST), Stalker napisał(a):
>
>> No właśnie... Dlaczego nie zamknęliście lotniska, dlaczego nas nie
>> pogoniliście stamtąd?
>
> Bo zabronił tego tajemniczy generał w Moskwie. Czyżby sam Putin? - do dziś
> nazwiska nie podano. Gorączkowe rozmowy wieży z Moskwą nie dotyczyły raczej
> życzeń z okazji nadchodzącej rocznicy Rewolucji...

No ale co ma piernik do wiatraka? Zabronil/nie zabornil mgla sztuczna
czy nie. To wszystko bez znaczenia. Znaczenie ma, ze popelniono
kardynalne bledy w pilotazu i podchodzili na radiowysokosciomierzu co
jest zabronione wszelkimi procedurami. Nalezy podchodzic na
wysokosciomierzu barometrycznym, ktory jak widac na filmie (ktory
zrobiono w oparciu o dane odczytane z rejestratorow lotu) dzialal
prawidlowo i pokazywal wlasciwe wskazania. I pokazal w pewnym momencie,
ze sa juz ponizej plyty lotniska - a czemu piloci uzywali
radiowysokosciomierza, ktory wciaz pokazywal kilkadziesiat metrow (bo
lecieli w dol zboczem dolinki) to nie wiadomo. Tu wlasnie tkwi blad -
gdyby poslugiwali sie baro - tak jak jest to nakazane przez wszelkie
procedury to odeszliby na tych 100-80 metrach i nic by nie bylo.
A tak niedoswiadczenie i brawura zaskutkowaly tragedia.
Wszyscy fachowcy sie zgadzaja i nie maja watpliwosci, co do kardynalnych
bledow popelnionych przez zaloge. Cala reszta to polityka.

Mozna przeczytac tez:
http://www.gorpol.pl/?site=119&artykul=518

--
Pozdr
mk4

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


189. Data: 2011-01-15 17:04:41

Temat: Re: Raport MAK
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy lepszy tren R wrote:

> Dnia 15-styczeń-11 w ramce <news:igsfrg$pal$1@inews.gazeta.pl> pędzel
> vonBraun zmalował:
>
>
>>Nowy lepszy tren R wrote:
>>
>>
>>>Dnia 15-styczeń-11 w ramce <news:igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl> pędzel
>>>vonBraun zmalował:
>>>
>>>
>>>>Jest coś niezrozumiałego w zachowaniu głównego pilota. Od momentu
>>>>przekroczenia wysokości 100 metrów powinien przecież wyrównać lot i
>>>>lecąc na niskiej wysokości próbować zobaczyć lotnisko. Nie robi tego
>>>>mimo iż nawigator podaje mu zmniejszającą się, poprawną wysokość niemal
>>>>co sekundę. Tak więc rzeczywistą wysokośc zna. Nie robi tego po też
>>>>sugestii drugiego pilota "odchodzimy" - to była ostatnia okazja aby już
>>>>bez marginesu bezpieczeństwa uniknąć zderzenia.
>>>
>>>A skąd wiesz co robi?
>>>
>>
>>Sądzisz że przy pomocy broni elektromagnetycznej znieczulono mu ręce
>>trzymające stery? Jeśli tak usłyszelibyśmy coś w rodzaniu "nie mogę
>>wyrównać...", "nie mogę...." coś tam. I byłoby głośne.
>>Nie ma objawów zaniepokojenia do momentu uderzenia w pierwsze drzewo.
>
>
> Zastanawiam się na jakiej podstawie twierdzisz, że "jest coś
> zastanawiającego w ZACHOWANIU głównego pilota". A dalej "powinien wyrównac
> lot (...) Nie robi tego. (...) Nie robie tego też po sugestii"
>
> Skąd wiesz czego nie robi, a co robi? Chciałbym, żebyś odpowiedział na to
> pytanie.
>
> I mały cytat z niejakiego vonBrauna:
> "Próbujesz sprowadzić problem do "broni elektromagnetycznej" aby ośmieszyć
> ten kierunek wnioskowania? Czemu?"
>
A ty nie wierzysz w broń elektromagnetyczną? Ja tylko chciałem odwołać
się do czegoś co nazwałbym: "zestawem postaw i przekonań rozmówcy".

pozdrawiam
vonBraun

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


190. Data: 2011-01-15 17:08:03

Temat: Re: Raport MAK
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-01-13 21:36, Ikselka wrote:
> Dnia Thu, 13 Jan 2011 21:26:41 +0100, vonBraun napisał(a):
>
>> Dokładnie o tym piszę. To prawdopodobny scenariusz. "Niestety" dla
>> Ciebie uważam, że pod podobną presją był pilot polski.
>
> A jeśli nawet? - przecież ta ew. presja i tak pokrywała się intencyjnie z
> komunikatami z wieży "jesteś na kursie, jesteś na ścieżce". Pilot miał
> obowiazek kierowac się komunikatami z wieży w tej konkretnej sytuacji,
Bzdura komletna. To nie bylo ladowanie naprowadzane, wiec informacje z
wiezy mialy tylko i wylacznie charakter "doradczy".
Na tym lotnisku nie ma sprzetu aby przeprowadzic ladowanie bez
widocznosci z naprowadzaniem o czym piloci doskonale wiedzieli. Tak wiec
w tym konkretnym przypadku pilot mial polegac na przyrzadach i
kontrolowac ich wskazania z infomacja uzupelniajaca z wiezy. Ot co.
A on ignorowal to co mowi wieza i do tego zle uzywal przyrzadow
(autopilot, automatyczne sterowanie ciagiem, wysokosciomierz).

--
Pozdr
mk4

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 30 ... 70 ... 79


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

DLA S.
MOIM KOBIETOM
Śmiech z przerażenia.
zmiana osobowości
A może (.) co ?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?

zobacz wszyskie »