Re:Białko w moczu

1. Data: 2004-04-06 12:32:24

Temat: Re:Białko w moczu
Od: "ZR" <b...@b...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, no i nie doczekałam się odpowiedzi. Odsyłanie do archiwum nie jest w
porządku, tym bardziej, ze pierwszy raz odwiedziłam grupę.:)
Dziś odebrałam wyniki, powtórne badanie moczu potwierdziło obecność białka.
To, co to może oznaczać.
Wybieram się oczywiście do lekarza, ale to trochę potrwa, a ja do tego czasu
będę miała niespokojne sny.
Pozdrawiam.Asia. :)

2. Data: 2004-04-06 19:32:10

Temat: Re: Re:Białko w moczu
Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZR" <b...@b...gdynia.pl> napisał:

> Witam, no i nie doczekałam się odpowiedzi. Odsyłanie do archiwum nie
> jest w porządku, tym bardziej, ze pierwszy raz odwiedziłam grupę.:)

1. jak kupujesz telewizor, to tez wciskasz wszystko co sie da, czy
czytasz instrukcje?
2.
http://groups.google.pl/groups?q=%2Bpl.sci.medycyna+
%2Bbialko+%2Bmoczu&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl
masz tu 55 linkow do tego czego szukasz.
poczytaj, a jak skonczysz, to poszukaj w googlach do to jest netykieta i
ja rowniez przeczytaj :-)

--
Psychik
howuser&userid=360448

3. Data: 2004-04-06 21:26:13

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Psychik. Dobrej nocy i miłego dnia. :))

howuser&userid=360448

4. Data: 2004-04-07 07:18:35

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał:

> Dzięki Psychik. Dobrej nocy i miłego dnia. :))

czyli na lekture netykiety, zabraklo czasu?
odpisuj *POD* _przycietym_ cytatem!

--
Psychik
howuser&userid=360448

5. Data: 2004-04-07 08:33:38

Temat: Re: :Białko w moczu (was: Re:Białko w moczu)
Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli na lekture netykiety, zabraklo czasu?
> odpisuj *POD* _przycietym_ cytatem!
Drogi kolego (?) Psychiku!
Ponieważ niezwykle interesuje Cię kwestia NETykiety, spieszę zauważyć, że
odsyłanie zadających merytoryczne pytania, na które większość fachowców
może bez problemu odpowiedzieć, do 'archiwum' grupy (gdy de facto własne
archiwum ani FAQ nie istnieje) nie było powszechnie na pl.sci.medycyna
praktykowane. Wszyscy (?) doskonale wiedzą że istnieją wyszukiwarki, wielu
używa baz bibliograficznych, natomiast dla osoby niefachowej podstawowym
problemem jest merytoryczna ocena uzyskanych w ten sposób odpowiedzi.
Jedynym sensem istnienia p.s.m. jest to, że każdy może tu przyjść i
(zwykle) otrzymać sensowną odpowiedź. Do dyskusji o wpływie indeksu
apoptotycznego na rokowanie RCC, albo strategii postępowania w gistach
służą inne miejsca.

Do Autorki wątku:
obecność białka w moczu jest zawsze objawem niepokojącym, chociaż nie
zawsze wiąże się z rzeczywiście poważną chorobą.
Interpretacja w konkretnym przypadku zależy głównie od poziomu białkomoczu,
obecności innych objawów i całej sytuacji (np. innych chorób). W
uproszczeniu: niewielki białkomocz występujący np. w czasie gorączki kt.
znika po jej ustąpieniu jest czymś do zaakceptowania, a nagle pojawiający
się znaczny białkomocz z obrzękami będzie wymagał pilnego spotkania z
nefrologiem.

Pozdrawiam serdecznie

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

6. Data: 2004-04-07 11:48:01

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Apr 2004 10:33:38 +0200, Krzysztof (Suzuki Nakai) wrote:

> [...]
> może bez problemu odpowiedzieć, do 'archiwum' grupy (gdy de facto własne
> archiwum ani FAQ nie istnieje) nie było powszechnie na pl.sci.medycyna

:)
Ale sam przyznasz, że przydało by się napisać cóś na kształt FAQ:)

Były by w nim męty w ciele szklistym, co zrobić, kiedy się zapomni
tabletki, 'latanie powieki' i kilka innych fajnych tematów:) Kto chętny
do pisania? :D

Ja mogę się zająć lataniem powieki jakby co;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

7. Data: 2004-04-07 12:19:28

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Były by w nim męty w ciele szklistym, co zrobić, kiedy się zapomni
> tabletki, 'latanie powieki' i kilka innych fajnych tematów:) Kto chętny
> do pisania? :D
Zgłaszam się, przynajmniej w zakresie własnej kompetencji, bo pomysł
świetny, tylko najpierw trzeba listę tematów zrobić. Od razu przychodzi mi
do głowy:
- powiększone węzły
- guzy jąder
- dziedziczenie grup krwi
- rodzinne obciążenie nowotworami
Jeśli jeszcze parę osób się zgłosi, to powinno wypalić.

8. Data: 2004-04-07 12:47:01

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Suzuki Nakai wrote:

> Jeśli jeszcze parę osób się zgłosi, to powinno wypalić.

Jakby były tematy z zakresu zastosowania psychologii w medycynie (choćby
stres, psychosomatyka, psychoneuroimmunologia, zaburzenia odżywiania
etc... ) lub coś z opieki paliatywno-hospicyjnej, to chętnie się piszę.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

9. Data: 2004-04-07 13:03:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 07 Apr 2004 14:47:01 +0200, nonnocere wrote:

> Jakby były tematy z zakresu zastosowania psychologii w medycynie (choćby
> stres, psychosomatyka, psychoneuroimmunologia, zaburzenia odżywiania
> etc... ) lub coś z opieki paliatywno-hospicyjnej, to chętnie się piszę.

Czyli mamy juz trzy osoby:) Na razie chyba nieco za mało...

Niestety nawet jeśli zbierzemy 'grupę trzymającą władzę' - najgorsze
przed nami - trzeba będzie nieco konkretniej określić zakres tenatyki
poruszanej i wybrać FAQ-maintainera... Wiem, że to niby był mój pomysł,
ale nie wiem, czy ktoś mojego pokroju (złośliwy zgryźliwiec bez śladu
życzliwości dla ludzi) się do tego nadaje:)
Wypadało by również zanurkować w odmęty tematów z ostatnich miesięcy i
sprawdzić jakie pytania tak naprawdę najczęściej się pojawiają...:)

Ja w każdym razie podtrzymuję deklarację, że na tematy pokrewne
neurologicznym mogę się powypowiadać:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

10. Data: 2004-04-07 19:03:54

Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Czyli mamy juz trzy osoby:) Na razie chyba nieco za mało...

Chetnie dolacze do grupy trzymajacej wladze.... Zeby nie grzebac w archiwum,
dobrym pomyslem mogloby byc przesylanie odpowiedzi na biezace pytania, ktore
czesto sie powtarzaja, do 'FAQ-maintainera' w celu weryfikacji i
ewentualnego dolaczenia do FAQ... W ten sposob wkrotce moglby powstac
calkiem niezly zbior ;-)

A ze pomysl Twoj, to chyba Ty powinienes byc tym pierwszym wsrod rownych ;-)

pzdr
W.

--
Dom w Beskidach - http://porabka.republika.pl
Specjalna oferta dla fotoamatorow - zajrzyj!

Zapalenie móżdżku u dziecka - co może grozić?
[mocz] bialko, leukocyty
Pytanie chyba (?) do lekarzy - dlugie
Poszukuję dobrego chirurga naczyniowego
zlamane zebra ?