Re: Re: (Nie)Prawda o zywieniu optymalnym

Data: 2000-11-11 14:32:05
Temat: Re: Re: (Nie)Prawda o zywieniu optymalnym
Od: "Jacek" <o...@p...com>

"Piotr Zieliński" <p...@a...gda.pl> wrote in message
news:000401c04b2b$09ebd020$3a481399@zielinski.amg.gd
a.pl...

> No ale dlaczego maja dzialac podobnie, jesli dieta japonska stosuje
> weglowodany i tluszcz, a DO odwrotnie?

Bo jak widać nie ma gorszego sposobu żywienia niż mieszanie tłuszczu i
węglowodanów jako paliwo dla organizmu.
Odchylenie w którąkolwiek stronę jak widać pomaga.
Stąd wniosek że wszystkiego po trochu, jak zaleca nam Instytut Zywności i
Zywienia jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych.

> Przemysl farmaceutyczny jest poddawany nieustannej weryfikacji. Dowodem na
> to historia z ostatnich dni - wycofywuje sie z aptek liczne i powszechnie
> stosowane leki zawierajace fenylopropanolamine, poniewaz ktos wykazal, ze
> nieco zwieksza ona ryzyko udaru mozgu.

Na szczęście jeszcze jest konkurencja i jedni drugich trzymają w szachu.
A swoją drogą co to za lek?
Powiedz coś o nim więcej proszę.

> Stosujac DO czujesz sie od razu lepiej. Biorac lek na przeziebienie
> zawierajacy fenylopropanolamine tez czujesz sie od razu lepiej. Ale nie
> wiesz, czy stosujac DO zwiekszasz u siebie ryzyko udaru mozgu.
Skoro ludziom na tym żywieniu cofa się miażdzyca tak naczyń dolnych kończyn
jak i naczyń wieńcowych o szyjnych nie mówiąc to niby dlaczego miało by
zwiększać szansę zachorowania na udar mózgu?
Dodatkowo następuje obniżenie ciśnienia, zwłaszcza wtedy gdy już złogi
cholesterolu zostaną usunięte z naczyń właśnie szyjnych i mózg nie
potrzebuje podwyższać ciśnienia krwi, aby uzyskać wystarczające zasilanie w
pokarm i tlen.

> Bezkrytycznie
> przyjmujesz, ze nie. Ale DO nie jest poddawana weryfikacji, ocenom i
> kontroli, tak jak leki.

Zgadza się, że nie ma wciąż tak profesjonalnie prowadzonych badań nad
wpływem DO na człowieka jak mają to wszystkie legalne leki.
Bardzo byśmy wszyscy chcieli aby było inaczej.
Niestety, jak już mówiłem, mało kto na takim żywieniu mógłby poważnie
zarabiać, dzisiejsi lekarze, którzy leczą tą metodą też nie są za
zwiększaniem sobie konkurencji więc tak naprawdę mało komu zależy na tym aby
wykazać profesjonalnie że to działa tak jak to tutaj opisuję.

Lekarze widzą w tym jedynie wroga.
Mimo iż jak wykazałem w jednym z postów ograniczenie wydatków systemu
zdrowia na refundowanie leków pozwoliło by na przeznaczenie większych
pieniędzy na koszty osobowe, czyli na przykład również na wasze, lekarzy,
płace.

Dlatego wciąż myślimy nad metodą realizacji badań profesjonalnie
przeprowadzonych.
Marzy mi się np. wąski program badawczy nad dwiema trzema konkretnymi
dolegliwościami, które są doskonale leczone przez DO, a mianowicie cukrzyca
II, choroba buergera, nadciśnienie, albo coś w okolicach.
Przeprowadzony na ludziach, ochotnikach których nie brakuje.

> Jej skutecznosc jest oparta na wierze jej tworcow i
> na tym, co im sie wydaje. Tych tworcow DO jest malo, mianowicie jeden.

Widzisz, to naprawdę już nie jest wiara.
Jeśli miałbyś kilka tysięcy pacjentów wyleczonych z buergera, cukrzycy czy
kilkudziesięciu innych chorób mógłbyś spokojnie jak Kwaśniewski mówić o
skuteczności swojego leczenia.
Szkoda że jesteś z Gdańska, gdybyś był bliżej Warszawy zaprosił bym cię na
spotkanie z osobami które już nie wierzą Kwaśniewskiemu. One wiedzą, gdyż
przeszły ten proces zdrowienia.

> Dlatego nie zalecaj innym DO. Zwlaszcza nie eksperymentuj z dieta
optymalna
> na dzieciach (tak niektorzy Optymalni robia).

Owszem, ale to nie jest eksperymentowanie.
przeczytaj mój news o HBS u dziecka, dziś wysłany na psm.

Wg. mnie o wiele bardziej karygodnym eksperymentowaniem jest podawanie
dziecku kaszek bogatych w węglowodany, których nie ma w mleku matki.
Bo chyba nie powiesz mi, że karmienie piersią jest eksperymentowanie na
dziecku.
Dziecko 2-3 lata karmione piersią wybiera samo produkty dla niego najlepsze
i najczęściej nie są to słodkie owoce tylko mięso, jaja i inne tłustości
podobne do naturalnego pokarmu.
"Indoktrynacją" pokarmową jest tzw. wprowadzanie nowych smaków czyli owoców,
słodkich kaszek i innych wysokowęglowodanowych produktów, których normalnie
dziecko nie lubi, a które każą matkom przeprowadzać Nestle i inne Nutricie w
swoich materiałach dla matek, drukowanych za zgodą Inst. Matki i Dziecka .

Pozdrawiam
Jacek