Nie pogubić się!

1. Data: 2002-10-08 11:04:15

Temat: Nie pogubić się!
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

---"Siedzę przed panem jak przed mądrym rabinem i mówię: "Rebe, nie mam dużo
czasu i ty nie masz dużo czasu. Powiedz mi w kilku zdaniach, co mam robić,
żeby się nie pogubić i nie zmarnować życia"? Jak brzmiałaby odpowiedź?"

---LEM
"Zawsze starać się zachować intelektualną suwerenność i próbować wyrobić
sobie absolutnie własny pogląd na wszystkie rzeczy bliższego i dalszego
świata. Czytać wyłącznie pierwszorzędnych autorów i pierwszorzędne dzieła,
również w literaturze, by u kresu życia móc powiedzieć tak, jak słynny
matematyk Niels Abel, który w wieku dwudziestu paru lat wymyślił całki
eliptyczne: "Czytałem tylko mistrzów, nigdy uczniów". Iść w ślad za wielkimi
rozpoznaniami naukowymi i starać się znaleźć pośród nich, ale nie po to, by
wypełniać księgi bełkotem. Wreszcie, być racjonalistą krytycznym, który
połknął Poppera i Wittgensteina, więc nie dać się łatwo wziąć na haczyk
nowości, bo wszędzie są mody, nie tylko w strojach. One wszystkie jednak
przemijają i zostawiają za sobą wykołowanych, którzy za bardzo w nie
uwierzyli. Pamięta pan jak Gombrowicz próbował dogonić Sartre`a? A niech pan
zobaczy, dziś z Sartre`a nie zostało nic, zupełnie."

--------

Jak by brzmiała Wasza odpowiedź?

W pytaniu jest 'przyspieszacz".
Linka
http://lem.onet.pl/1086785,0,5,biblioteka.html

---------

Pozdry

eTaTa

1. Data: 2002-10-08 11:23:15

Temat: Re: Nie pogubić się!
Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <anueaf$qk4$1@news.onet.pl>,
szanowny kol. eTaTa pisze, ze:
<...>

ciesze sie ze na to wpadles

--
Marsel

1. Data: 2002-10-08 11:55:36

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" napisał w wiadomości :

> [...]
> żeby się nie pogubić i nie zmarnować życia"? Jak brzmiałaby odpowiedź?"

[cut]
> W pytaniu jest 'przyspieszacz".

W pytaniu jest też odpowiedź : "nie pogubić się".
(nie brać wszystkiego za dobrą monetę, bo można się załapać na Judaszowe
srebrniki)
A tak zwyczajnie, to wyczytałam gdzieś, że życie jest zbyt poważne, aby
traktować je serio.

Bacha.

P.S. Grunt to zdrowie (ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia psychicznego).
;)

1. Data: 2002-10-08 12:25:57

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bacha" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Bacha.
>
> P.S. Grunt to zdrowie (ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia psychicznego).

Wiesz z jaką przyjemnością Cię czytam?:))
Wydaje mi się, jakby nasze głowy były połączone jakąś telelinią ;)
Piszesz dokładnie (tylko lepiej) to, co ja myślę, więc już nawet
nie muszę się odzywać. Dzięki Tobie, Bacha, mogę odpocząć:))

Pozdrawiam :)
E.

1. Data: 2002-10-08 12:44:15

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"EvaTM" napisała w wiadomości :

> Piszesz dokładnie (tylko lepiej) to, co ja myślę, więc już nawet
> nie muszę się odzywać. Dzięki Tobie, Bacha, mogę odpocząć:))
>
> Pozdrawiam :)
> E.

Wszystko przez te półkule (pyskata jestem). ;)
A Ty się Evciu nie leń. Sama nie dźwignę.
Cóż może słaba kobieta?

Buziaczki. Bacha.

1. Data: 2002-10-08 12:46:09

Temat: Re: Re: Nie pogubić się!
Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <anuiok$pdt$1@news.tpi.pl>,
szanowna kol. EvaTM pisze, ze:
> Użytkownik "Bacha"
> <...>
> Piszesz dokładnie (tylko lepiej) to, co ja myślę, więc już nawet
> nie muszę się odzywać. Dzięki Tobie, Bacha, mogę odpocząć:))

a to ciekawe, bo wlasnie mialem sie czepnac tego Bachowego ost. zdania.
ze jaki grunt, jakie zdrowie, ale nie. :)

Marsel

1. Data: 2002-10-08 12:49:52

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko przez te półkule (pyskata jestem). ;)
> A Ty się Evciu nie leń. Sama nie dźwignę.
> Cóż może słaba kobieta?
>
> Buziaczki. Bacha.

Dźwigaj na razie, kochana, dźwigaj:)
ja dzięki temu znow mogę Tańczyć:))))
a moje koty mają powód do Fascynacji
w swoich bursztynowych ślepkach.
:))

Dziękuję!:)
E.

1. Data: 2002-10-08 13:05:26

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> w poprzednim art. <anuiok$pdt$1@news.tpi.pl>,
>
> a to ciekawe, bo wlasnie mialem sie czepnac tego Bachowego ost. zdania.
> ze jaki grunt, jakie zdrowie, ale nie. :)

To dobrze, że nie:)
a grunt to zdrowie i dobry żart.
I to, że można zatańczyć i że.. ;)

A pamiętasz taki post, Marselu ;)?

~~~~
From: "EvaTM" <e...@i...pl>
Date: Wed, 6 Mar 2002 12:25:43 +0100

"Marsel" bardzo mądrze mi zacytował ;) :

> [...]

> dojrzałość emocjonalną czy odporność na frustrację i stres. Wiedza nau-
> kowa pozwala racjonalniej kształtować samego siebie.
> "
>
> (Z nieba mi pan spadł, panie Kozielecki)
>
> chciałem zwócic uwagę, wczesnie i teraz, na to, ze to problemu własnego
> zdrowia, rozwoju czy tam kondycji psychicznej nalezałoby pochodzic
> frontalnie, systematycznie, nie tylko zapatrując sie na jeden wymiar
> problemu. jak sie powiedziało a, trzeba powiedziec "b"
> prócz suchej wiedzy liczy sie umiejetnosc jej wykorzystania. To własnie
> zaniechanie jest niedojrzałoscia. (wg mnie)

A ja Wam na to, panie Marselu&misterKozielski, tak [ tez mi się wczoraj znalazło
na
chybił-trafił;) ] :

" współczesny kryzys cywilizacji konsumpcyjnej staje się ważnym świadectwem
tego, jaki jest
człowiek. Kryzys ten wskazuje, iż człowiek jest stworzeniem, które nie tylko
chce mieć zapewnione
odpowiednie warunki życia, ale chce równocześnie mieć możność realizowania
określonych wartości.
Inaczej życie ludzkie traci sens"

" ale sprawa "pustki istnienia" i "sensu życia" nie ogranicza się do społecznej
sytuaci i
społecznych funkcji czlowieka. Ma ona jeszcze pewien wymiar głębszy, bardziej
zasadniczy. Jest
związana z wyborem określonych wartości, z określonym stylem istnienia.
Ostatecznie, jednostka żyje
w przeświadczeniu, iż właśnie tak warto żyć : nawet jeśliby takie życie nie
prowadziło do sukcesów
materialnych lub nie zapewniało społecznego znaczenia. Sens życia nie zawsze da
się sprowadzić do
zespołu wartości instrumentalnych, dzięki którym realizuje się zamierzenia
życiowe. Sens życia
wyraża się także - niekiedy jedynie - w wierności wartościom, które cenimy,
chociaż ta wierność może
być - z punktu widzenia utylitarnej koncepcji życia - zgoła nieopłacalna.
Czy wartości mają jakiś trwały fundament ?
Czy coś je poręcza ?
Trudno dać na te pytania pewną odpowiedź.
Człowiek jest stworzeniem, które chce i potrafi żyć na własne ryzyko,
stworzeniem, które na wszelkie
"dlaczego" odpowiada dumnie :
" bo takie są moje zwyczaje" "
[ Bogdan Suchodolski "Kim jest człowiek" ]

Dla mnie, Marselu, sens życia, to trwanie
i dawanie ( również branie ) Radości z tego :
" niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie " ;))
Oczywiście nie są to jakieś nadzwyczajne prawa - one po prostu są w każdym,
jeśli ich nie zagłuszy
głupią indoktrynacją " po nas choćby potop"..
Widzę też sens w tym oto ;) :

"...Celem jest Istnieć - by rozdawać uśmiech
dzieciom i starcom, błądzącym i pewnym.
A Lustra Nasze może szczęście Muśnie
podmuchem Jasnym, ulotnym
i zwiewnym ..."

Powie ktoś - naiwne i głupie;)..
a ja tam sobie swoje wiem.
Może chcę zostać Dobrą Wróżką ?

Upiększać swój kawałek świata.
Dać schonienie dzieciom, kotom, psom
i Tygrysom;). Uśmiechać się do ludzi.
Kpić z siebie. Jakoś przeżyć fizycznie...
;)) Tylko kuźwa ;) nie bardzo to ostatnie mi wychodzi.
Ale nic to. Idzie Wiosna.
E.:)

--
Jak łatwo kogoś słowem zabić i.. uratować.
"Change my Green to Yellow, never to Red !,

~~~~

> pozdrawiam
> Marsel

E.:)

1. Data: 2002-10-08 15:12:55

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I co?

Będę po 19tej. na piwie siedział
i zastanawiał się co chciał Marsel
powiedzieć gdy coś powiedział.
Jak się nie boisz to przyjdź.

ett
Ja się boję remontu w chałupie :-))
Kurzą "baby", by było pikniej i ciepło,
a mnie paprochy lecą do kufla.

1. Data: 2002-10-08 15:28:13

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zlepek kobiecości nastukała
> [...]
| traktować je serio.
|
| Bacha.
|
| P.S. Grunt to zdrowie (ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia

Kobieto puchu marny
Ty jesteś jak 'zdrowie'
Ile trzeba cierpliwości
Ten tylko się dowie
Kto Cię 'stracił'

Jeden z najpiękniejszych zwrotów, który przyrósł do mojej kory mózgowej
brzmi:
"Cichym ścigałam go lotem"

Powiedz no dziewojo, czy w zamkniętym świecie wyobraźni
motylej, ciało Twoje, jest tak piękne, wspaniałe, radosne?
Czy tylko, nie patrzysz na odciski, hustkę na głowę założysz i już?

Pewnie boisz się śmierci, bo tak się pieknie lata.

Myślisz, że jabłko było zielone i dlatego Adam dostał niestrawności? Wszak w
Raju był zdrów.

Marsel odpuścił, ale ja nie :-))

Do Ciebie mówię curko!

Pozdrówki