Re: Re: zielono w mieście

11. Data: 2003-02-07 13:38:44

Temat: Re: zielono w mieście
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Babka ziemniaczana rzeczywiście pycha, ale bliny znam tylko
> z mąki gryczanej. Poproszę przepis na ziemniaczane.
>
> Krycha&placki

Tak naprawdę, poprawnie, to blinami określa się placki z mąki. Bliny to
również nazwa placków ziemniaczanych na Wileńszczyźnie, gdzie się urodziłem.

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

12. Data: 2003-02-07 13:40:21

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2003-02-07 13:46:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek wrote:

> Tak naprawdę, poprawnie, to blinami określa się placki z mąki.

Ze zwykłej mąki też?

> Bliny to
> również nazwa placków ziemniaczanych na Wileńszczyźnie, gdzie się urodziłem.

To i prawdziwe kołduny znasz?

Krycha&Co(ty)

14. Data: 2003-02-07 13:50:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Łukowski wrote:

> Ja jednak stanowczo nalegam. Wiem ze ydaje sie to na pierwszy rzut oka (??)
> dysonans ale ten slono pieprzny smak z niepowtarzlna struktura
> przyrumienionej skorki swietnie komponuje sie wlasnie z kawa z mlekiem.

Nie dam sie przekonać do zepsucia kawy żadnymi białymi dodatkami.
jeżeli ma byc słodka - może to być kawa po arabsku, z kardamonem, cynamonem i
imbirem - i wtedy z odrobiną cukru.

> Flaki na kiszke pozyskujemy bez trudu w malym prywatnym sklepie miesnym.
> Wystarczy poprosic i za pare dni bez problemu przywioza. Tylko zaznacz ze do
> babki ziemniaczanej a nie na kielbasy

To jest myśl - poszukam jak już się przeniosę na wieś. W Warszawie
chyba nie ma takich sklepów. A czym sie rożnią flaki do kiszki ziemniaczanej od
flaków do kiełbasy?

Krycha&Co(ty)

15. Data: 2003-02-07 14:01:40

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3E43B437.973E1B51@people.pl Krystyna Chiger
<k...@p...pl> napisał(a):

> Babka ziemniaczana rzeczywiście pycha, ale bliny znam tylko
> z mąki gryczanej. Poproszę przepis na ziemniaczane.

Hejka. Mogę podać przepis na podlaską babkę ziemniaczaną. Onegdaj ją
upiekłem :-)
Pozdrawiam ziemniaczanie Ja...cki

16. Data: 2003-02-07 14:07:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Można też piec bliny ziemniaczane, babkę ziemniaczaną - pycha, ale wracając
> do plendz (?) to skąd one się w kinie brały?

I bardziej zasadnicze pytanie - skad sie plendze poza zaborem
pruskim wziely? Chyba jedyna roznica miedzy plackami ziemniaczanymi
a plendzami jest taka, ze te pierwsze robi sie z ziemniakow, a te drugie
z pyrow :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2003-02-07 14:27:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Mogę podać przepis na podlaską babkę ziemniaczaną. Onegdaj ją
> upiekłem :-)

Jeżeli różni sie czymś od zwykłej, to poproszę.

Krycha&Co(ty)

18. Data: 2003-02-07 15:06:07

Temat: Odp: zielono w mieście
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...
> jeżeli ma byc słodka - może to być kawa po arabsku, z kardamonem,
cynamonem i > imbirem - i wtedy z odrobiną cukru.

Po arabsku z odrobiną cukru???? No popatrz, okazuje się, ze w ciemnocie i
nieświadomości żyłem bo zawsze mi się wydawało, że kawa po arabsku zaparzana
jest (złe słowo: zagotowywana wręcz - w takich specjalnych mosiężnych
kokilkach) na wrzącym syropie cukrowym.
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2003-02-07 15:08:13

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dziadek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b20a3s$5kk$...@a...news.tpi.pl...
> Można też piec bliny ziemniaczane,
A nie z gryczanej mąki przypadkiem???
Pozdrawiam :-)
Janusz

20. Data: 2003-02-07 15:10:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

> Są chrupiące, tarte na grubej tarce tak, ze widać włokna i wcale
> nie "tfu" ;-)

A żeby były jeszcze bardziej chrupiące i pyszne to starty żółty ser dobrze
im robi :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

Re: Re: zielono w mieście