Re: Reality Show

From: k...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Reality Show
Date: 22 Apr 2003 12:06:59 +0200

Michal:
> ostatnio zastanawialem sie dlaczego ludzie ogladaja programy w stylu Big
> Brother etc. Dla mnie osobiscie to strata czasu i tego nie rozumiem. Macie
> moze jakies pomysly?

Oglądałeś kiedykolwiek seriale? To jest właśnie coś takiego, tylko "naprawdę".
Czy zastanawiałeś się, dlaczego ludzie oglądają seriale? Na przykład mogą
oglądać dlatego, że dzieje się tam coś innego niż w ich życiu. Są inni ludzie,
niż w ich otoczeniu. Często dobierani są tak, że stanowią przeciwieństwa.
Lubimy ich bądź nie lubimy. Można o nich porozmawiać z innymi osobami -
podzielić się wrażeniami, podyskutować o preferencjach (bardziej lubię tego niż
tą, nie wiem, jak może ci się podobać zachowanie x w stosunku do y; wszak masa
osób ich "zna"). To tak, jak z plotkowaniem - ludzie lubią rozmawiać o innych
ludziach, dowiadywać się, co się u nich dzieje.
Czy zastanawiałeś się, dlaczego ludzie oglądaja wiadomości? Przecież wiele
informacji tam prezentowanych nie ma żadnego wpływu na nasze życie.
Czy zastanawiałeś się, dlaczego ludzie oglądają mecze, olimpiady i wywiady ze
znanymi skoczkami narciarskimi?
Dla jednych to strata czasu, inni to lubią. Fajnie, że ludzie są różni i
ciekawią ich różne rzeczy.

kohol
Ps. Dla mnie osobiście stratą czasu jest dyskutowanie o wyższości ludzi nie-
oglądających nad oglądającymi.