Re: Refleksje adwentowe - b. długie

From: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Refleksje adwentowe - b. długie
Date: Mon, 3 Dec 2001 10:04:57 +0100
Sender: j...@p...onet.pl@qb157.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message
news:9ufahn$6aj$2@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Nie są to moje salowa i nie moje emocje.

Chyba znów mnie zaczyna to bawić - cytowałem Twoje "ha,ha" z tekstu:

Biuro

> Świadomie wprowadzasz w błąd. Tak samo gdy pisałeś: "mój prawie że krajan
> (ja jestem z uOrzysza), "
> Nie ma mowy o pomyłce bo robiłeś aluzje do wojska w Orzyszu.
> Fe! To brzydko kłamać.

Ha, Ha (to moje ha, ha tym razem) - Ty(!) wiesz do czego ja robiłem aluzje?
Ja wprowadziłem w błąd?
Postaraj się skupić i zrozumieć (myśl pozytywnie, nie szukaj podtekstów) -
Ja, Jan_jr urodziłem się w miejscowości Orzesze, która to nazwa wypowiadana
w gwarze lokalnej brzmi fonetycznie uOrzysze (przykłady podobne - uorkestra,
uojciec, bymbynek, uorzyrok itp)
Dodam jeszcze, że dawno, dawno temu - służąć w LWP w Pile, wielokrotnie
musiałem tłumaczyć, że w miejscowość z której pochodzę nie ma jednostki
karnej.

> To są slowa z Twojego listu: "już pół Biura ryczy". Jeżeli podobają Ci się
> to jest to Twoja zasługa.

Znowu poniosły Cię emocje, ja po prostu ponownie cytowałem Twoje "ha,ha" z
wyżej przytoczonego kosiarkowego wątku.
A Ryczące Biuro? podoba mi się - kolegom ryczącym również :-))))))) (to od
nich)

> Lepiej jak są rózne recepty. Stosowanie wciąż tej samej jest nużące. Mamy
> tego przyklad na grupie.

Wreszcie punkt w którym się zgadzamy. Uff, może jednak coś z tego będzie...

> Okazuje się, że mialem rację. W uOrzyszu nikt cię nie zna. Znają Cię w
> uOrzeszu.

Ależ jesteś uparty - nie ma miejscowości uOrzesze, jest natomiast uOrzysze,
skąd pochodzę. Całkowicie poprawny i zgodny z prawdą jest więc zapis - znają
mnie w uOrzyszu. Nigdzie nie napisałem, że znają mnie w Orzyszu, bo moja
noga tam nie postąpiła i wszystko co wiem o tej miejscowości pochodzi z Twej
skądinąd zgrabnej stronki.

> że
> zapytany

> Mam wrażenie, ze nie bardzo wiesz gdzie się urodziłeś. Na Śląsku znajduje
> się miejscowość Orzesze, tak więc nie mogłeś urodzić się w Orzyszu tylko w
> Orzeszu.

Poprawne rozumowanie - nie urodziłem się w Orzyszu (nigdy nawet tam nie
byłem), urodziłem sie natomiast w Orzeszu, ale dla potrzeb konwersacji z
Tobą użyłem nazwy gwarowej uOrzysze.

>Wprawdzie Śląsk nie jest regionem który jest dobrze mi znany, ale o
> Orzeszu dowiedziałem się z napisu na słojach. Było to bardzo dawno temu. W
> czasach gdy popularne były słoje wecka. Widać jest albo była tam huta
szkła.

Bingo, słynna przed wojną Huta Szkła w Orzeszu, po wojnie produkująca
butelki a teraz rozszabrowany bankrut. Pozostały po niej napisy na deklach z
weck'ow. :-((((

> Żadna w tym moja zasługa. U nas, w Polsce takie słowo znane jest od dawna
> nie ma potrzeby przydawać sobie blasku przez stosowanie zagranicznych
> słówek.

Myśl pozytywnie - "przydawać sobie blasku" - banalne. Zasługa jednak Twoja
jest niewątpliwa - rozwinąłeś skrót właściwie, no ale przecież u Was w
Polsce ...

> 24.12
>
> Ja sązę, że jest to czas do wybaczania, a nie do jasnego stawiania, ktore
> zaognia wupowiedzi.
> Jeżeli jest to dobry czas to i ja cos powiem. Kiedyś wyciągnąłem do Ciebie
> rękę proponując zostawić sporne tematy i porozmawiać o ogrodach. Prosiłem
> abyś napisał coś o swoim ogrodzie. Pochwaliłem też się swoja najnowsza
> pasją.Ty uznałeś za właściwe wyszydzić ten fakt i stąd, w wątku "ciekawe"
> pojawiła się sprawa tarasowych.

I na tym bym zakończył ten wątek. Właśnie taka była moja intencja -
postawienie sprawy jasno, list otwarty do Ciebie, a nie kąśliwe uwagi gdzieś
tam na boku. Prawdą jest, że to co nazywasz teraz wyciągnięciem ręki, ja
odebrałem wówczas jako "spadaj", że użyję żargonu moich dzieci, od tego to
już bardzo blisko do - poczekaj, ja sobie Ciebie przypilnuję... Cały czas
coś mnie jednak gryzło - a może Ty tak naprawdę zainteresowałeś się,
wyciągnąłeś rękę a ja...
Reasumując - dziekuję za ostatnie zdania Twego postu, właśnie postawiłeś
sprawę jasno.
Przepraszam, że Cię posądziłem o złe intencje, wykorzystajmy ten czas...

Serdeczne Pozdrowienia (naprawdę)
Jan_jr

PS
O moim ogrodzie i ewentualnych tarasowych - wkrótce